Bu niteliksel çalışma, öğretmen adayı üniversite öğrencilerinin uygulama dersleri sırasında aldıkları geribildirim ile ilgili ihtiyaç ve beklentilerine ışık tutmayı amaçlamaktadır. Araştırma verileri, katılımcı anketleri ve mülakat soruları ile toplanmıştır. Uygulama öncesi verilen anketin amacı öğretmen adaylarının uygulamaya başlamadan önceki öğretmenlik deneyimi üzerine alacakları geribildirime yönelik ihtiyaç ve beklentilerini belirlemek iken; uygulama derslerinin bitimi ardından verilen ikinci anketin amacı da aynı aday öğretmenlerin dönem boyunca almış oldukları geribildirim ile ilgili ihtiyaç ve beklentilerinin karşılanıp karşılanmamasının belirlenmesidir. Uygulama ortasında 3 aday öğretmen ile uygulanan yüz yüze mülakatın amacı ise bu kişilerin uygulama dersleri süresince yaşadıkları öğretmenlik deneyimi üzerine aldıkları geribildirime yönelik ihtiyaçlarını ve beklentilerini açığa çıkarmaktır.
Katılımcılar 3 ayrı üniversitede İngilizce Öğretmenliği Bölümü 4. sınıf öğrencileridir. Çalışmadaki hem katılımcı anket ve mülakat soruları iki odakta temellendirmiştir:1) Üniversitedeki uygulama koordinatörü olan öğretmenden geribildirim alan katılımcılar 2) Uygulama yapılan okuldaki rehber öğretmenden geribildirim alan katılımcılar. Bu çalışmanın katkılarının sırasıyla şöyle olması beklenmektedir: 1) Uygulama koordinatörleri ile okul uygulama öğretmenlerinin aday öğretmenlere daha iyi kılavuzluk etmeleri 2) Uygulama deneyimin daha etkili hale getirilerek öğretmen adaylarının ihtiyaç ve beklentilerine cevap verilmesi. Bu çalışma ile öğretmen adaylarının, aldıkları geribildirime yönelik beklenti ve istekleri, mesleğe hazırlanmalarında önemli bir yeri olan uygulama derslerinin ve dolayısıyla öğretmen yetiştirme sürecinin daha verimli ve etkili geçmesinin nasıl sağlanabileceği ortaya konmuştur.
geribildirim ile ilgili aday öğretmenlerin ihtiyaç ve beklentileri uygulama koordinatörü uygulama öğretmeni.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |
Bartın University Journal of Educational Research
2017