Bu çalışmada; ilkokul çağı çocuklarının depreme yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma görüşme yönteminin kullanıldığı nitel bir çalışma olarak tasarlanmış bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep, Diyarbakır, Bingöl, Kahramanmaraş, Malatya, Adıyaman, Şanlıurfa gibi farklı illerden amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen, ilkokula devam eden 26 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi uygulanmış, temalar oluşturulmuş, içerikler kodlanmış ve oluşan temalar yorumlanmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde; katılımcıların çoğunluğu depremden olumsuz etkilendiklerini, okulda eğitim aldıklarını ve evde deprem senaryoları uygulayarak gelecekteki depremlere hazırlandıklarını belirtmişlerdir. Bu çalışma nitel bir çalışma olup, daha büyük bir grupla ve farklı zamanlarda veri toplamak ve depremin gelecekteki sonuçlarını veya etkilerini takip etmek ve etkilenen kişileri desteklemek için boylamsal çalışmalar yapılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Primary Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 7, 2024 |
Publication Date | July 1, 2024 |
Submission Date | December 1, 2023 |
Acceptance Date | May 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |
Bartın University Journal of Educational Research
2017