BibTex RIS Cite

İMAJ YÖNETİMİ

Year 2004, Volume: 1 Issue: 1, 3 - 18, 01.12.2004

Abstract

Bu makalede, imaj yönetimi genel bir perspektif içerisinde irdelenerek, kişiler ve kurumlar için neden önemli olduğu açıklanıp nasıl yönetilmesi gerektiği üzerinde durulmuştur. Günümüz rekabetçi dünyasında kişilerin ve kurumların fırsatları kaçırma lüksü artık kalmamıştır. İmaj iyi yönetildiğinde bir mıknatıs gibi fırsatları çekebileceği gibi, imajın kötü yönetilmesi halinde ise yine bir mıknatıs gibi fırsatları yaklaştırmayabilir. Makalede imaj yönetiminde başarılı kişi ve kurumlardan örnekler verilerek, başarılı bir imaj yönetiminin neleri içermesi gerektiği üzerinde durulmuştur

References

  • Aytaç T.; Kurum imajı; http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/sayi31/aytac.htm
  • Cohen, D., Prusak, L.; 2001; Kavrayamadığımız Zenginlik-Kuruluşların Sosyal Sermayesi. Çev: Ahmet Kardam. Yay. Haz.: Zülfü Dicleli, MESS Yayın No: 353, İstanbul.
  • Çakır, Ö.; “İmajım olumlu, doğal, samimi ve zeki mi”; http://www.insankaynaklari.com/cn/ContentBody.asp?BodyID=989
  • Davies D.; 2002; Risk Management – Protect Reputation; Computer Law&Security Report 6
  • Demir, K.;2003; İmaj Yönetimi; Sandal Yayınları; Ankara.
  • Fombrun, C.J.; 1996; Reputation: Realizing Value from the Corporate Image; Harvard Business School Press.
  • Nha N., Gaston L.; 2001; “Corporate image and corporate reputation in customers’ retention decision in services”; Journal of Retailing and Consumer Services; Volume 8; 227-236.
  • Okay, A.; 2000; Kurum Kimliği; MediaCat Kitapları, Pelin Ofset, Ankara.
  • Sampson E.; 1995; İmaj Faktörü; Rota Yayıncılık; İstanbul.
  • http://www.prciturkey.com
  • http://www.zaman.com.tr/2002/10/08/tuketici/h1.htm
  • http://www.ozlemcakir.com/turkce.html

-

Year 2004, Volume: 1 Issue: 1, 3 - 18, 01.12.2004

Abstract

In this paper, image management is discussed from a general perspective by pointing out its importance and explaining its management. Professionals and companies do not have the luxury to miss opportunities in today’s competitive world. Image will pull opportunities like a magnet if it is managed successfully otherwise it might push away opportunities again like a magnet. The paper outlines the ingredients of the successful image management by giving examples from the professionals and companies

References

  • Aytaç T.; Kurum imajı; http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/sayi31/aytac.htm
  • Cohen, D., Prusak, L.; 2001; Kavrayamadığımız Zenginlik-Kuruluşların Sosyal Sermayesi. Çev: Ahmet Kardam. Yay. Haz.: Zülfü Dicleli, MESS Yayın No: 353, İstanbul.
  • Çakır, Ö.; “İmajım olumlu, doğal, samimi ve zeki mi”; http://www.insankaynaklari.com/cn/ContentBody.asp?BodyID=989
  • Davies D.; 2002; Risk Management – Protect Reputation; Computer Law&Security Report 6
  • Demir, K.;2003; İmaj Yönetimi; Sandal Yayınları; Ankara.
  • Fombrun, C.J.; 1996; Reputation: Realizing Value from the Corporate Image; Harvard Business School Press.
  • Nha N., Gaston L.; 2001; “Corporate image and corporate reputation in customers’ retention decision in services”; Journal of Retailing and Consumer Services; Volume 8; 227-236.
  • Okay, A.; 2000; Kurum Kimliği; MediaCat Kitapları, Pelin Ofset, Ankara.
  • Sampson E.; 1995; İmaj Faktörü; Rota Yayıncılık; İstanbul.
  • http://www.prciturkey.com
  • http://www.zaman.com.tr/2002/10/08/tuketici/h1.htm
  • http://www.ozlemcakir.com/turkce.html
There are 12 citations in total.

Details

Other ID JA79EP66PZ
Journal Section Research Article
Authors

Adil Baykasoğlu This is me

Türkay Dereli This is me

Ali İhsan Sönmez This is me

Erdinç Yağcı This is me

Publication Date December 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Baykasoğlu, A., Dereli, T., Sönmez, A. İ., Yağcı, E. (2004). İMAJ YÖNETİMİ. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 3-18.