Bu çalışmanın amacı, Antalya’yı ziyaret eden Rus turistlerin turistik ürün tercihlerinde, satış geliştirme faaliyetlerinin rolünü belirlemeye yöneliktir. Anket, Temmuz-Ekim 2013 tarihleri arasında, Antalya’da tatilini yapıp ülkesine dönen Rus turistler üzerinde, Rusça dilinde, Antalya’nın farklı otellerine bırakılarak uygulanmıştır. Anketlerin uygulanmasında, yüz yüze uygulama yöntemlerinden biri olan bırak ve topla yöntemi kullanılmıştır. Toplam 205 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Turistlerin ürün tercihlerinde satış geliştirme faaliyetlerine ilişkin özelliklere yapılan analiz sonucunda, en çok tercih edilen satış geliştirme faaliyeti “turistik işletmelerce sunulan ilave hizmetler (transfer, fazla konaklama v.b.) tercihlerimi etkiler (3,8763)” olarak belirlenmiştir. Ürün tercihlerinde satış geliştirme faaliyetleri ile “cinsiyete” göre yapılan t-testi sonucunda, turistik işletmelerce sunulan ilave hizmetlerin (örneğin, hediye çekleri, armağanlar…) ve ürünün markasının turist tercihlerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, ürün tercihlerinde satış geliştirme faaliyetleri ile turistlerin “mesleklerine” göre yapılan ANOVA analizine göre, promosyonların turistlerin planlanan tatil yerini değiştirmede etkili olduğu belirlenmiştir
The aim of this study is to determine the role of sales activities on Russian tourists’ tourism product preferences in visiting Antalya. The questionnaire, in Russian language, was applied to departing tourists between July and October 2013, at different hotels in Antalya, using face to face technique, also called drop and collect survey. There were 205 usable questionnaires. A statistical analysis of effects of the sales promotion activities on tourists’ product preferences showed that “Additional services (transfers, extended holidays, etc.) provided by the tourism companies affect my preferences (3,8763)” is the most favored sales promotion activity by tourists.A t-test to analyze the relation between “gender” and sales promotion activities showed that additional services, gift certificates, presents and brand of the product have an impact on tourits’ decision. Additionally, an ANOVA test to analyze the relation between “occupation” and sales promotion activities found that promotions are effective on changing the tourist’s early planned holiday destinations
Other ID | JA74SF46PP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 11 Issue: 2 |