Dijital pazarlama hem tüketici davranışlarında hem de işletmelerin yeni davranış kalıplarını ele alış yöntemlerinde dramatik değişimlere sebep olmuştur. Bu nedenle dijital pazarlama, yaklaşık son 20 yıldır akademik alanda da artan ilgi görmektedir. Bu çalışmanın amacı, dijital pazarlama alanında ulusal yazında yapılan çalışmaları sistematik bir literatür taramasıyla incelemektir. Bu amaçla TR Dizin ve Ulusal Tez Merkezi (YÖKTEZ) taranarak başlığında, özetinde veya anahtar kelimelerinde dijital pazarlama kavramları geçen toplam 334 çalışma araştırmaya dahil edilerek bibliyometrik analize tabi tutulmuştur. Sonuçlar ulusal yazında 2003 yılından itibaren dijital pazarlama alanında yapılan çalışmaların her geçen yıl yükselen bir ivmeyle arttığını göstermektedir. Dijital pazarlama alanında yapılan çalışmalarda en sık kullanılan anahtar kelimeler dijital pazarlama, sosyal medya pazarlama, mobil pazarlama, dijital içerik pazarlaması, elektronik ağızdan ağıza iletişim ve fenomen pazarlamadır. Sonuçlar ayrıca araştırmaya dahil edilen çalışmalarda sıklıkla kullanılan araştırma yöntemleri, veri toplama yöntemleri, veri analiz yöntemleri, örneklem hacmi, dergilerin yayın performansı, üniversitelerin tez yayımlama performansı ve yıllara göre anahtar kelimelerin değişimi gibi alanları ele alarak gelecek çalışmalara kaynak sunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 17 Issue: 1 |