BibTex RIS Cite

Öğretmen Adayları Eleştirel Düşünme Becerileri: Muğla Üniversitesi Örneği

Year 2011, Volume: 7 Issue: 1, 67 - 76, 01.03.2011

Abstract

-

References

  • Öztürk, N., Ulusoy, H., “Lisans ve yüksek lisans hemşirelik düzeyleri ve eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler”, eleştirel düşünme H. ; “Düşünmeyi-öğretmek-I”, Kökdemir, D., “Belirsizlik Durumlarında Karar Verme ve Problem Çözme”, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara ( 2003).
  • Demir, M. K.; İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Derslerinde Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Basılmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (2006).
  • Türnüklü, E., Yeşildere, S, “Problem, problem çözme ve eleştirel düşünme”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (3), 107-123 (2005).
  • Genç, S. Z., “Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 8 (1), 89-116 (2008). öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimi düzeyleri Üstündağ, T., “Fizik ve düzenledikleri etkinliklerde eleştirel düşünmenin yeri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 237-248 (2009).
  • Kökdemir, D.;”Üniversitede bir eleştirel düşünme yöntemi”, Cumhuriyet Bilim Teknik, 632, 5 (1999).
  • Aybek, B., “Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi”, Basılmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana (2006).
  • “Öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme arasındaki ilişkiye genel bir bakış” http://www.anadolu.edu.tr/arastirma/hakemli_dergil er/sosyal_bilimler/pdf/2006-1/sos_bil.4.pdf (07.02.2009) http://www.batl.k12.tr/dokumanlar/ders_notlari/dok umanlar/bilgisayara_giris/01bil_tanitimi.pdf (07.02.2009). tanımı ve yapısı”
  • “Düşünme gücü: soran ve sorgulayan gençlik için http://www.dusunmegucu.org/proje_hakkinda.aspx (17.02.2009). destek projesi”
  • “Eğitimde eleştirel düşünme yöntemi tins116.cankaya.edu.tr/uploads/files/egitimdeelestir eldusunme.doc (07.02.2009) Geliş Tarihi: 27/07/2010 Kabul Tarihi:17/06/2011

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ - CRITICAL THINKING DISPOSITIONS OF PRE-SERVICE TEACHER: MUĞLA UNIVERSITY EXAMPLE

Year 2011, Volume: 7 Issue: 1, 67 - 76, 01.03.2011

Abstract

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Bu çalışmada, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programında 2008–2009 öğretim yılında öğrenim gören 138 öğretmen adayının eleştirel düşünme eğilimleri araştırılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 26 sorudan oluşan kişisel bilgi formu ile 51 maddelik Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (CCTDI-T) kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 14,0 paket programı yardımıyla istatistiksel olarak değerlendirilmiştir.

CRITICAL THINKING DISPOSITIONS OF PRE-SERVICE TEACHER: MUĞLA UNIVERSITY EXAMPLE

In this study, it has been investigated that critical thinking dispositions of 138 pre-service teacher, Science Teaching and Social Sciences Teaching students at the Faculty of Education at Muğla University on 2008-2009 academic year. Two data collection instruments were used: personal inquiry form with 26 questions and California Critical Thinking Dispositions Inventory-Turkish Version (CCTDI-T) with 51 items. The data has been evaluated by SPSS 14.0 statistical package program.

References

  • Öztürk, N., Ulusoy, H., “Lisans ve yüksek lisans hemşirelik düzeyleri ve eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler”, eleştirel düşünme H. ; “Düşünmeyi-öğretmek-I”, Kökdemir, D., “Belirsizlik Durumlarında Karar Verme ve Problem Çözme”, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara ( 2003).
  • Demir, M. K.; İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Derslerinde Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Basılmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (2006).
  • Türnüklü, E., Yeşildere, S, “Problem, problem çözme ve eleştirel düşünme”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (3), 107-123 (2005).
  • Genç, S. Z., “Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 8 (1), 89-116 (2008). öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimi düzeyleri Üstündağ, T., “Fizik ve düzenledikleri etkinliklerde eleştirel düşünmenin yeri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 237-248 (2009).
  • Kökdemir, D.;”Üniversitede bir eleştirel düşünme yöntemi”, Cumhuriyet Bilim Teknik, 632, 5 (1999).
  • Aybek, B., “Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi”, Basılmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana (2006).
  • “Öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme arasındaki ilişkiye genel bir bakış” http://www.anadolu.edu.tr/arastirma/hakemli_dergil er/sosyal_bilimler/pdf/2006-1/sos_bil.4.pdf (07.02.2009) http://www.batl.k12.tr/dokumanlar/ders_notlari/dok umanlar/bilgisayara_giris/01bil_tanitimi.pdf (07.02.2009). tanımı ve yapısı”
  • “Düşünme gücü: soran ve sorgulayan gençlik için http://www.dusunmegucu.org/proje_hakkinda.aspx (17.02.2009). destek projesi”
  • “Eğitimde eleştirel düşünme yöntemi tins116.cankaya.edu.tr/uploads/files/egitimdeelestir eldusunme.doc (07.02.2009) Geliş Tarihi: 27/07/2010 Kabul Tarihi:17/06/2011
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Şule Aycan

Nahide Zeynep Şenlik This is me

Özlem Balkan This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Aycan, Ş., Şenlik, N. Z., & Balkan, Ö. (2011). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ - CRITICAL THINKING DISPOSITIONS OF PRE-SERVICE TEACHER: MUĞLA UNIVERSITY EXAMPLE. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 7(1), 67-76.
AMA Aycan Ş, Şenlik NZ, Balkan Ö. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ - CRITICAL THINKING DISPOSITIONS OF PRE-SERVICE TEACHER: MUĞLA UNIVERSITY EXAMPLE. CBUJOS. March 2011;7(1):67-76.
Chicago Aycan, Şule, Nahide Zeynep Şenlik, and Özlem Balkan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ - CRITICAL THINKING DISPOSITIONS OF PRE-SERVICE TEACHER: MUĞLA UNIVERSITY EXAMPLE”. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 7, no. 1 (March 2011): 67-76.
EndNote Aycan Ş, Şenlik NZ, Balkan Ö (March 1, 2011) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ - CRITICAL THINKING DISPOSITIONS OF PRE-SERVICE TEACHER: MUĞLA UNIVERSITY EXAMPLE. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 7 1 67–76.
IEEE Ş. Aycan, N. Z. Şenlik, and Ö. Balkan, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ - CRITICAL THINKING DISPOSITIONS OF PRE-SERVICE TEACHER: MUĞLA UNIVERSITY EXAMPLE”, CBUJOS, vol. 7, no. 1, pp. 67–76, 2011.
ISNAD Aycan, Şule et al. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ - CRITICAL THINKING DISPOSITIONS OF PRE-SERVICE TEACHER: MUĞLA UNIVERSITY EXAMPLE”. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 7/1 (March 2011), 67-76.
JAMA Aycan Ş, Şenlik NZ, Balkan Ö. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ - CRITICAL THINKING DISPOSITIONS OF PRE-SERVICE TEACHER: MUĞLA UNIVERSITY EXAMPLE. CBUJOS. 2011;7:67–76.
MLA Aycan, Şule et al. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ - CRITICAL THINKING DISPOSITIONS OF PRE-SERVICE TEACHER: MUĞLA UNIVERSITY EXAMPLE”. Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, vol. 7, no. 1, 2011, pp. 67-76.
Vancouver Aycan Ş, Şenlik NZ, Balkan Ö. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ - CRITICAL THINKING DISPOSITIONS OF PRE-SERVICE TEACHER: MUĞLA UNIVERSITY EXAMPLE. CBUJOS. 2011;7(1):67-76.