BibTex RIS Kaynak Göster

GÜNCELLENEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ COĞRAFYA EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 13 Sayı: 4, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.22851

Öz

Fen bilimleri ve sosyal bilimler ile ortak çalışma alanları olan coğrafya yeryüzü ve insan arasındaki ilişkileri inceler. Coğrafya eğitiminin erken yaşlarda başlaması çocukların var olan merak duygularını giderirken; çocukların daha fazla sorgulayan, araştıran bireyler olmalarına imkân sağlamaktadır. Bu noktadan hareketle planlanan bu araştırmanın amacı yenilenen 2013 MEB okul öncesi eğitim programında yer alan kazanım göstergeleri, kavramları ve belirli gün-haftaları coğrafya eğitimi açısından analiz etmektir. Araştırmada okul öncesi eğitim programının içerik analizi yapılabilmesi için tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, okul öncesi eğitim programında yer alan kazanım ve göstergeler, kavramlar ve belirli-gün ve haftalar kullanılarak oluşturulan “Uzman Görüş Formu” kullanılarak toplanmıştır. Veriler okul öncesi eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi alanında çalışan (N=25) uzmanlar aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre okul öncesi eğitim programı kazanım ve göstergelerinde bütün alanlarda coğrafya ile ilişkili en az bir kazanım ve gösterge olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte bütün kazanım ve göstergeler içinde coğrafya ile ilişkili olanların oranının ise %25 olduğu ortaya çıkmıştır. Okul öncesi eğitim programında yer alan kavramların coğrafya ile ilişkili olanlarının oranı %43, belirli gün ve haftalardan coğrafya ile ilişkili olanlarının oranı %29 olduğu tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr. Gör. Muhammed Öztürk Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Songül Giren

Araş. Gör. Erdal Yıldırım Bu kişi benim

Araş. Gör. Ünal Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 13 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Öztürk, Ö. G. M., Giren, Y. D. D. S., Yıldırım, A. G. E., Şimşek, A. G. Ü. (2016). GÜNCELLENEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ COĞRAFYA EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4). https://doi.org/10.18026/cbusos.22851