BibTex RIS Cite

Postdramatic Aspects of Mark Ravenhill’s Faust is Dead and Pool (No Water)⃰

Year 2016, Volume: 14 Issue: 3, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.89298

Abstract

Bu çalışma, Hans Thies Lehmann’ın eseri Postdramatik Tiyatro (2006) içerisinde yer alan zaman, mekan, beden ve medya özelliklerine başvurarak Ravenhill’in aykırı oyunlarının çağdaş tiyatrodaki yeni eğilimleri vurgular. Postdramatik tiyatro özelliklerini önceleyerek Mark Ravenhill’in oyunlarının çağdaş İngiliz tiyatrosu kapsamında postdramatik koşullara nasıl adapte olabildiğini ve bu özelliklerin zaman uyumsuzluğunu, belirsiz uzamı, aktif bedenleri ve medyalaşmış kültürü nasıl yarattığını araştırır. Bu özellikler dikkate alınarak bu makale biçimin ve oyunların genel anlayışının nasıl değiştiğini göstermek için Mark Ravenhill’in Faust is Dead (1997) ve Pool (No Water) (2006) oyunlarını analiz eder. Bu çalışmada, özellikle beden ve medyanın postdramatik özellikleri kullanılarak Faust is Dead ve Pool (No Water) oyunları ile ilgili detaylı bir analiz yapılır. Bu analiz, dramatik olmayan metinlerin, performansın, aktif beden ve seyirci kavramlarını kullanmasıyla geleneksel dramatik tiyatro yapısına karşı çıkar. Bu özgün oyunlarla Mark Ravenhill geleneksel kuralları, metni, dil ve karakterleri yapı bozumuna uğratır.

Year 2016, Volume: 14 Issue: 3, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.89298

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mesut Günenç This is me

Ahmet Gökhan Biçer This is me

Publication Date November 2, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 14 Issue: 3

Cite

APA Günenç, M., & Biçer, A. G. (2016). Postdramatic Aspects of Mark Ravenhill’s Faust is Dead and Pool (No Water)⃰. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(3). https://doi.org/10.18026/cbusos.89298