This research was conducted to examine the attitudes and behaviors of individual bank customers towards online banking. The questionnaire prepared for the purpose was applied online between 12-31 December 2020 with the approval of the Ethics Board of Niğde Ömer Halisdemir University on 10/2/2020 and 7227. The data obtained were analyzed in SPSS 22.0 statistical program. Frequency and percentage analyses were used to determine the descriptive characteristics of the participants, and mean and standard deviation analyses were used to examine their attitudes and behaviors towards online banking. In the study of the attitudes and behaviors of participants towards online banking according to their descriptive characteristics, post-hoc analyses were applied to examine the source of the groups with differences after the T-test, one-way ANOVA test and Anova. Individual bank customers towards online banking as a result of research that were quite positive attitudes of the participants towards online banking to do most of what gender and the absence of differences in attitude and behavior compared to their age, their marital status, educational status, and according to frequent use online banking, it was determined that differentiation.
Bu araştırma bireysel banka müşterilerinin online bankacılığa yönelik tutum ve davranışlarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Etik Kurul’unun 10/12/2020 tarih ve 7227 sayılı onayı ile 12-31 Aralık 2020 tarihleri arasında online olarak uygulanmıştır. Ulaşılan veriler SPSS 22.0 istatistik programında analiz edilmiştir. Katılımcıların tanımlayıcı özelliklerini belirlenmesinde frekans ve yüzde analizlerinden, online bankacılığa yönelik tutum ve davranışlarının incelenmesinde ortalama ve standart sapma analizlerinden faydalanılmıştır. Katılımcıların tanımlayıcı özelliklerine göre online bankacılığa yönelik tutum ve davranışlarının incelenmesinde ise t testi, tek yönlü Anova testi ve Anova sonrası farklılık bulunan grupların kaynağını incelemede post-hoc analizlerine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda bireysel banka müşterilerinin online bankacılığa yönelik oldukça olumlu tutumlar içerisinde oldukları, katılımcıların cinsiyetlerine ve online bankacılıkta en çok yaptıkları işlemlere göre online bankacılığa yönelik tutum ve davranışlarında farklılıkların olmadığı, yaşlarına, medeni durumlarına, öğrenim durumlarına ve online bankacılık kullanım sıklıklıklarına göre, farklılaşmaların olduğu belirlenmiştir.
Online Bankacılık Bireysel Banka Müşterileri İnternet Bankacılığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 3 |