Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Geçmişin Yaşanmış ve Öğrenilmiş Anlatıları: Andrea Levy'nin The Long Song Romanında Bellek

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 2, 355 - 367, 27.06.2025
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1613918

Öz

Maurice Halbwachs Les Cadres Sociaux de la Mémoire (1925) adlı eserinde kolektif bellek ile tarih arasında basit bir ayrım yapar: bellek yaşanmış tarihtir, tarih ise geçmişin öğrenilmiş versiyonudur. Andrea Levy'nin son romanı The Long Song (2010), Afro-Karayip toplumunun öğrenilen tarih içinde bir kenara itilen yaşanmış tarihini yeniden ele alıyor. July adlı özgürlüğüne kavuşmuş bir köle tarafından anlatılan roman, 19. yüzyılın başlarında Jamaika'da, köleliğin kaldırılmasından önceki ve sonraki yıllarda geçiyor. Editör oğlu Thomas'ın sorgulamalarına ve önemli tarihsel olayları anlatma taleplerine rağmen July'nin hikayesi, geleneksel tarih yazımında plantasyon yaşamı hakkında söylenmemiş olanları ortaya çıkarma girişimidir. Maurice Halbwachs'ın tarih ve bellek arasındaki ayrımından yola çıkan bu makale, romanın Afro-Karayip toplumunun belleğini nasıl ön plana çıkardığını ve Batı tarih yazımında geçmişin kabul edilen versiyonuna meydan okumak için geçmişi çok yönlü versiyonlarla nasıl yeniden inşa ettiğini incelemeyi amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Assman, A. (2006). Memory, individual and collective. In: Robert E. Goodin and Charles Tilly (eds.) The Oxford Handbook of Contextual Political Analysis. Oxford: Oxford University Press: 210–24.
  • Assmann, J. (2010). Communicative and cultural memory. In: Astrid Erll and Ansgar Nünning (eds.) Cultural Memory Studies. An International and Interdisciplinary Handbook. Berlin: De Gruyter: 109-118.
  • Bekers, E. (2018). Creative challenges to captivity: Slave authorship in black British neo-Slave narratives. Life Writing, 15 (1): 23–42.
  • Escott, Paul D. (1979). Slavery Remembered: A Record of Twentieth-Century Slave Narratives. Chapel Hill: The University of North Carolina Press.

The Lived and Learned Narratives of the Past: Memory in Andrea Levy’s The Long Song

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 2, 355 - 367, 27.06.2025
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1613918

Öz

In his Les Cadres Sociaux de la Mémoire (1925) Maurice Halbwachs makes a simple distinction between collective memory and history: while memory is the lived history, history is the learned version of the past. Andrea Levy’s last novel The Long Song (2010) revisits the lived history of the Afro-Caribbean community that is sidelined in the learned history. Told by a former slave named July, the novel is set in early 19th-century Jamaica in the years before and after the abolition of slavery. Despite her editor-son Thomas’s questioning and requests for an account of key historical events, July’s story is an attempt to unveil what is left unsaid about plantation life in conventional historiography. Drawing on Maurice Halbwachs’s distinction between history and memory, this paper aims to examine how the novel foregrounds the memory of the Afro-Caribbean community and reconstructs the past in multi-faceted versions to challenge the received version of the past in Western historiography.

Kaynakça

  • Assman, A. (2006). Memory, individual and collective. In: Robert E. Goodin and Charles Tilly (eds.) The Oxford Handbook of Contextual Political Analysis. Oxford: Oxford University Press: 210–24.
  • Assmann, J. (2010). Communicative and cultural memory. In: Astrid Erll and Ansgar Nünning (eds.) Cultural Memory Studies. An International and Interdisciplinary Handbook. Berlin: De Gruyter: 109-118.
  • Bekers, E. (2018). Creative challenges to captivity: Slave authorship in black British neo-Slave narratives. Life Writing, 15 (1): 23–42.
  • Escott, Paul D. (1979). Slavery Remembered: A Record of Twentieth-Century Slave Narratives. Chapel Hill: The University of North Carolina Press.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Kırpıklı Kırdım 0000-0002-0330-593X

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2025
Kabul Tarihi 26 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kırpıklı Kırdım, D. (2025). The Lived and Learned Narratives of the Past: Memory in Andrea Levy’s The Long Song. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 355-367. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1613918