Maurice Halbwachs Les Cadres Sociaux de la Mémoire (1925) adlı eserinde kolektif bellek ile tarih arasında basit bir ayrım yapar: bellek yaşanmış tarihtir, tarih ise geçmişin öğrenilmiş versiyonudur. Andrea Levy'nin son romanı The Long Song (2010), Afro-Karayip toplumunun öğrenilen tarih içinde bir kenara itilen yaşanmış tarihini yeniden ele alıyor. July adlı özgürlüğüne kavuşmuş bir köle tarafından anlatılan roman, 19. yüzyılın başlarında Jamaika'da, köleliğin kaldırılmasından önceki ve sonraki yıllarda geçiyor. Editör oğlu Thomas'ın sorgulamalarına ve önemli tarihsel olayları anlatma taleplerine rağmen July'nin hikayesi, geleneksel tarih yazımında plantasyon yaşamı hakkında söylenmemiş olanları ortaya çıkarma girişimidir. Maurice Halbwachs'ın tarih ve bellek arasındaki ayrımından yola çıkan bu makale, romanın Afro-Karayip toplumunun belleğini nasıl ön plana çıkardığını ve Batı tarih yazımında geçmişin kabul edilen versiyonuna meydan okumak için geçmişi çok yönlü versiyonlarla nasıl yeniden inşa ettiğini incelemeyi amaçlamaktadır.
In his Les Cadres Sociaux de la Mémoire (1925) Maurice Halbwachs makes a simple distinction between collective memory and history: while memory is the lived history, history is the learned version of the past. Andrea Levy’s last novel The Long Song (2010) revisits the lived history of the Afro-Caribbean community that is sidelined in the learned history. Told by a former slave named July, the novel is set in early 19th-century Jamaica in the years before and after the abolition of slavery. Despite her editor-son Thomas’s questioning and requests for an account of key historical events, July’s story is an attempt to unveil what is left unsaid about plantation life in conventional historiography. Drawing on Maurice Halbwachs’s distinction between history and memory, this paper aims to examine how the novel foregrounds the memory of the Afro-Caribbean community and reconstructs the past in multi-faceted versions to challenge the received version of the past in Western historiography.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2 |