Bu çalışmanın amacı, özel ve resmi okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin genel iş doyum düzeyleri ve iş doyumunun alt boyutları olan içsel ve dışsal doyum düzeylerinin araştırılmasıdır. Çalışmanın örneklemini, Manisa ilinde merkezde bulunan Özel (n=33) ve Devlet (n=69) okullarında görev yapan 102 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. İş doyumu, 1967 yılında D.J. Weiss, R.V. Dawis, G.W. England ve L.H. Lofguist tarafından geliştirilen ve Türkçeye Aslı Baycan (1986)(7) tarafından çevrilen Minnesota Satisfaction Inventory (Minnesota İş Doyumu Ölçeği) ile ölçülmüştür. Verilerin analizinde, SPSS10.0 istatistik paket programında Student T-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Bulgularda, içsel ve dışsal iş doyum düzeyleri karşılaştırıldığında, özel okullarda görev yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin hem içsel hem de dışsal iş doyum düzeyi, resmi okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyum düzeyine oranla daha yüksek bulunmuştur (p=0.008,p=0.028). Özel okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin içsel iş doyum düzeyi, dışsal iş doyum düzeyine oranla daha yüksek bulunmuştur (p=0.000). Resmi okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin içsel iş doyum düzeyi, dışsal iş doyum düzeyine oranla daha yüksek bulunmuştur (p=0.000). Çalışmanın sonucunda genel olarak, özel okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyumlarının, resmi okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyumlarından daha yüksek olduğu bulunmuştur (p=0.004).Anahtar Kelimeler: İş doyumu, beden eğitimi öğretmeni, özel okullar, resmi okullar
The purpose of this study is to investigate the general job satisfaction level and the
internal and external satisfaction levels being the lower dimension of job satisfaction of the
physical training teachers who work in private and state schools. The samples of the study involves
102 physical training teachers who work in state schools (n= 69) and in private schools
(n= 33) in the centre of Manisa City. Job satisfaction was measured by Minnesota Satisfaction Inventory
which was improved by D.J. Weiss, R.V. Dawis, G.W. England and L.H. Lofguist in
1967 and was translated into Turkish by Aslı Baycan in (1986). While analysing the data, Student
T-test and ANOVA was used for SPSS 10.0 statistical programme. When comparing the
interval external job satisfaction levels, the physical-training teachers working for private schools
had a higher level of job satisfaction both externally and internally than the physical-training
who work in state schools (p= 0.008, p= 0.028). Teachers working in private schools have
been found to have a higher level of internal job satisfaction level than external (p= 0.000). Teachers
working for state schools had a higher level of internal job satisfaction than external job
satisfaction (p= 0.000). Result of the study, it has been found out that in general the teachers working
for private schools have a better level of job satisfaction than those working in the state
schools (p= 0.004).
Other ID | JA24GR93VZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2009 |
Submission Date | September 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 3 |