Bu çalışmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre ortaokul öğrencilerine yazma becerisi kazandırmada serbest yazma stratejisinin rolünü ortaya çıkarmaktır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi çerçevesinde fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, nitel araştırma amaçlı örneklem türlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yoluyla belirlenen on Türkçe öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Yapılan görüşmeler neticesinde ortaokul öğrencilerine yazma becerisi kazandırmada serbest yazma stratejisinin önemli bir rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca yazma sürecinde öğretmenlere büyük görevler düştüğü, serbest yazma stratejisi sayesinde öğrencilerin özgüven duygularının geliştiği ve kendilerini daha iyi ifade ettikleri ortaya çıkmıştır. Mevcut bulgulara göre öğretmenler yazmanın bir süreç gerektirdiğini unutmamalı ve derslerinde yazı çalışmalarına sıklıkla yer vermelidir gibi önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to present the role of free writing strategy in gaining writing skills to middle school students according to Teacher's views. In the study, the phenomenology description is used in the framework of qualitative research method. The study group consisted of ten Turkish teachers who were identified through sampling of easily accessible cases from qualitative research purpose sampling methods. The data were collected through a semi-structured interview form. The collected data were subjected to content analysis. As a result of the interviews, it has been concluded that free writing strategy plays an important role in giving writing skills to middle school students. In addition, it has been revealed that the teachers had great roles in the writing process, that the self-confidence feelings of the students developed and expressed themselves better through the free writing strategy. According to current findings, teachers should not forget that writing requires a process and should often take part in writing studies in their classes, etc. suggestions have been made.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Acceptance Date | December 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |