Research Article
BibTex RIS Cite

The Evaluation Of The Little Prince In The Context Of Different Age Groups

Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 55 - 76, 23.06.2023
https://doi.org/10.47935/ceded.1276858

Abstract

The Little Prince book is a book that is read and interested by many people from children to adults. It is currently recommended by teachers and taught to students in schools. Exploring and examining the reflections of this globally influential resource in Turkey constitutes the starting point of this research. In this context, the aim of the research is to examine the book The Little Prince in line with the opinions of different age groups. This research was designed according to the case study, one of the qualitative research methods. The study group of the research consists of 18 students in total, six students from secondary school, high school and university level in Siirt. Research data were collected with a semi-structured interview form prepared by the researchers. The obtained data were analyzed with content analysis technique in Maxqda qualitative analysis program. Findings of the research; consists of the opinions of secondary school, high school and university students about the book The Little Prince and the comparison of the opinions of the students in all three groups. In the context of research findings; It has been concluded that The Little Prince book addresses all levels, is appropriate in terms of teaching values, and reflects both adults from the perspective of children and children from the perspective of adults in terms of content.

References

  • Aytekin, H. (2015). Antoine de Saint-Exupery’nin Küçük Prens’inde evrensel ve mitsel yaklaşımlar. Öneri Dergisi, 7(27), 365-375.
  • Beyreli, L. & Ak-Başoğul, D. (2017). Küçük Prens' in hedef kitlesi: çocuklar mı, yetişkinler mi?. Synergies Turquie, (10), 107-121.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Calp, Ş. & Calp, M. (2019). Küçük Kara Balık ve Küçük Prens kitaplarının sosyal bilgiler öğretim programı’ndaki temel beceriler, değerler ve 4. sınıf kazanımları açısından incelenmesi. In International Symposium on Innovative Approaches in Scientific Studies (ISAS) (pp. 61-69).
  • Coşkun, Y. D. D. E. (2002). Okumanın hayatımızdaki yeri ve okuma sürecinin oluşumu. Türklük Bilimi Araştırmaları, (11).231-244.
  • Çengelci, T. & Eryılmaz, Ö. (2018). Sosyal bilgilerde edebi ürünler ve değerler eğitimi: Küçük Prens örneği. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 65-79.
  • Çelebi, Ç. D. (2017). Çocuk felsefesi ve Küçük Prens’ in çocuk felsefesi açısından incelenmesi. Çocuk Felsefesi, 1-18.
  • Çelik Şenyüz, E. (2006). Antoıne De Saınt-Exupéry’nin “Küçük Prens” Eserinde Eğitsel Öğeler (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Gaziantep. Doğan, M. (2019). Küçük Prens kitabının çoklu zekâ kuramına göre incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Genç, H. N. & Yalınkılıç, K. (2011). ‘Fadiş ve ‘Küçük Prens’ adlı eserlerin tasarım ve içerik özelliklerinin eserlerin eğitsel yönüne etkileri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (9), 99-114.
  • Guba, E. G. ve Lincoln, Y. S. (1989). Fourth generation evaluation. Sage.
  • İlbay, A. B. & İlbay, M. (2019). Küçük Prens öykü odaklı bibliyo grup rehberliği programının pozitif duygular üzerindeki etkisi. Humanistic Perspective, 1(1), 28-43.
  • Karakaş, Ö. (2013). 8. sınıf öğrencilerinin okuma tutumları üzerine bir araştırma (MEB tarafından ortaokul öğrencilerine önerilen 100 temel eser örneğinde) (Master's thesis, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Köse, C. T. & Eryılmaz, Ö. (2018). Sosyal bilgilerde edebi ürünler ve değerler eğitimi: Küçük Prens örneği. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 65-79.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Anı Yayıncılık.
  • Küçük Prens Müzesi, (Çevrim içi) https://www.kucukprensmuzesi.com/hakkimizda/#, 29 Aralık 2020. Moran, B. (2008). Edebiyat kuramları ve eleştiri, İletişim Yayınları.
  • Mumcu, Y. (2018). Küçük Prens’te anlatısallık ve anlatısallığı sağlayan dönüşümler. Söylem Filoloji Dergisi, 3(2), 111-125.
  • Saint-Exupery, A. (2015). Küçük Prens (Çev. İsmail Yerguz). Say Yayınları.
  • Sönmez, Ö. (2019). Une critique des sociétés du monde dans l’univers du “Petit Prince” sous une optique sémiotique/Göstergebilimsel bir bakış açısıyla Küçük Prens’ in evreninde dünya toplumları eleştirisi. Dil Dergisi, 170(2), 72-91.
  • Şirin, M. R. (2014). Ergin çocukların yazarı: Cahit Zarifoğlu. Türk Dili Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Özel Sayısı içinde, 663-674.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zeytinoğlu, S. (1979). Küçük Prens üzerine bir inceleme. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 12(1), 39-47.
  • URL 1: https://www.lepetitprince.com/blog/

Küçük Prens Kitabının Farklı Öğrenim Grupları Üzerinden Değerlendirilmesi

Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 55 - 76, 23.06.2023
https://doi.org/10.47935/ceded.1276858

Abstract

Küçük Prens kitabı, farklı yaş grupları tarafından ilgi duyulan, okunan bir eserdir. Halihazırda okullarda da öğretmenler tarafından tavsiye edilerek öğrencilere okutulmaktadır. Küresel ölçekte etkili olan bu kaynağın Türkiye’deki yansımalarını keşfetmek ve irdelemek bu araştırmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın amacı, Küçük Prens kitabını farklı yaş gruplarının görüşleri doğrultusunda incelemek şeklinde belirlenmiştir. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Siirt ilindeki ortaokul, lise ve üniversite düzeyinden altışar öğrenci olmak üzere toplamda 18 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Elde edilen veriler, Maxqda nitel analiz programında içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları; ortaokul, lise ve üniversite düzeyindeki öğrencilerin Küçük Prens kitabına yönelik görüşlerinden ve her üç gruptaki öğrencilerin görüşlerinin karşılaştırılmasından oluşmaktadır. Araştırma bulguları bağlamında; Küçük Prens kitabının her düzeye hitap ettiği, değerler öğretimi bakımından uygun olduğu ve içerik bakımından hem çocukların bakış açısıyla yetişkinleri hem de yetişkinlerin bakış açısıyla çocukları yansıttığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Aytekin, H. (2015). Antoine de Saint-Exupery’nin Küçük Prens’inde evrensel ve mitsel yaklaşımlar. Öneri Dergisi, 7(27), 365-375.
  • Beyreli, L. & Ak-Başoğul, D. (2017). Küçük Prens' in hedef kitlesi: çocuklar mı, yetişkinler mi?. Synergies Turquie, (10), 107-121.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Calp, Ş. & Calp, M. (2019). Küçük Kara Balık ve Küçük Prens kitaplarının sosyal bilgiler öğretim programı’ndaki temel beceriler, değerler ve 4. sınıf kazanımları açısından incelenmesi. In International Symposium on Innovative Approaches in Scientific Studies (ISAS) (pp. 61-69).
  • Coşkun, Y. D. D. E. (2002). Okumanın hayatımızdaki yeri ve okuma sürecinin oluşumu. Türklük Bilimi Araştırmaları, (11).231-244.
  • Çengelci, T. & Eryılmaz, Ö. (2018). Sosyal bilgilerde edebi ürünler ve değerler eğitimi: Küçük Prens örneği. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 65-79.
  • Çelebi, Ç. D. (2017). Çocuk felsefesi ve Küçük Prens’ in çocuk felsefesi açısından incelenmesi. Çocuk Felsefesi, 1-18.
  • Çelik Şenyüz, E. (2006). Antoıne De Saınt-Exupéry’nin “Küçük Prens” Eserinde Eğitsel Öğeler (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Gaziantep. Doğan, M. (2019). Küçük Prens kitabının çoklu zekâ kuramına göre incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Genç, H. N. & Yalınkılıç, K. (2011). ‘Fadiş ve ‘Küçük Prens’ adlı eserlerin tasarım ve içerik özelliklerinin eserlerin eğitsel yönüne etkileri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (9), 99-114.
  • Guba, E. G. ve Lincoln, Y. S. (1989). Fourth generation evaluation. Sage.
  • İlbay, A. B. & İlbay, M. (2019). Küçük Prens öykü odaklı bibliyo grup rehberliği programının pozitif duygular üzerindeki etkisi. Humanistic Perspective, 1(1), 28-43.
  • Karakaş, Ö. (2013). 8. sınıf öğrencilerinin okuma tutumları üzerine bir araştırma (MEB tarafından ortaokul öğrencilerine önerilen 100 temel eser örneğinde) (Master's thesis, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Köse, C. T. & Eryılmaz, Ö. (2018). Sosyal bilgilerde edebi ürünler ve değerler eğitimi: Küçük Prens örneği. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 65-79.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Anı Yayıncılık.
  • Küçük Prens Müzesi, (Çevrim içi) https://www.kucukprensmuzesi.com/hakkimizda/#, 29 Aralık 2020. Moran, B. (2008). Edebiyat kuramları ve eleştiri, İletişim Yayınları.
  • Mumcu, Y. (2018). Küçük Prens’te anlatısallık ve anlatısallığı sağlayan dönüşümler. Söylem Filoloji Dergisi, 3(2), 111-125.
  • Saint-Exupery, A. (2015). Küçük Prens (Çev. İsmail Yerguz). Say Yayınları.
  • Sönmez, Ö. (2019). Une critique des sociétés du monde dans l’univers du “Petit Prince” sous une optique sémiotique/Göstergebilimsel bir bakış açısıyla Küçük Prens’ in evreninde dünya toplumları eleştirisi. Dil Dergisi, 170(2), 72-91.
  • Şirin, M. R. (2014). Ergin çocukların yazarı: Cahit Zarifoğlu. Türk Dili Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Özel Sayısı içinde, 663-674.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zeytinoğlu, S. (1979). Küçük Prens üzerine bir inceleme. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 12(1), 39-47.
  • URL 1: https://www.lepetitprince.com/blog/
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Children's Literature
Journal Section Articles
Authors

Rezan Karakaş 0000-0001-9138-3825

İlknur Paçalı 0000-0002-3847-1903

Yasemin Özkoyuncu 0000-0002-0879-5624

Mehmet Kılınç 0000-0003-3137-2061

Publication Date June 23, 2023
Acceptance Date May 15, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Karakaş, R., Paçalı, İ., Özkoyuncu, Y., Kılınç, M. (2023). Küçük Prens Kitabının Farklı Öğrenim Grupları Üzerinden Değerlendirilmesi. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi, 6(1), 55-76. https://doi.org/10.47935/ceded.1276858
AMA Karakaş R, Paçalı İ, Özkoyuncu Y, Kılınç M. Küçük Prens Kitabının Farklı Öğrenim Grupları Üzerinden Değerlendirilmesi. ÇEDED. June 2023;6(1):55-76. doi:10.47935/ceded.1276858
Chicago Karakaş, Rezan, İlknur Paçalı, Yasemin Özkoyuncu, and Mehmet Kılınç. “Küçük Prens Kitabının Farklı Öğrenim Grupları Üzerinden Değerlendirilmesi”. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi 6, no. 1 (June 2023): 55-76. https://doi.org/10.47935/ceded.1276858.
EndNote Karakaş R, Paçalı İ, Özkoyuncu Y, Kılınç M (June 1, 2023) Küçük Prens Kitabının Farklı Öğrenim Grupları Üzerinden Değerlendirilmesi. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi 6 1 55–76.
IEEE R. Karakaş, İ. Paçalı, Y. Özkoyuncu, and M. Kılınç, “Küçük Prens Kitabının Farklı Öğrenim Grupları Üzerinden Değerlendirilmesi”, ÇEDED, vol. 6, no. 1, pp. 55–76, 2023, doi: 10.47935/ceded.1276858.
ISNAD Karakaş, Rezan et al. “Küçük Prens Kitabının Farklı Öğrenim Grupları Üzerinden Değerlendirilmesi”. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi 6/1 (June 2023), 55-76. https://doi.org/10.47935/ceded.1276858.
JAMA Karakaş R, Paçalı İ, Özkoyuncu Y, Kılınç M. Küçük Prens Kitabının Farklı Öğrenim Grupları Üzerinden Değerlendirilmesi. ÇEDED. 2023;6:55–76.
MLA Karakaş, Rezan et al. “Küçük Prens Kitabının Farklı Öğrenim Grupları Üzerinden Değerlendirilmesi”. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi, vol. 6, no. 1, 2023, pp. 55-76, doi:10.47935/ceded.1276858.
Vancouver Karakaş R, Paçalı İ, Özkoyuncu Y, Kılınç M. Küçük Prens Kitabının Farklı Öğrenim Grupları Üzerinden Değerlendirilmesi. ÇEDED. 2023;6(1):55-76.