The
aim of this study is to examine the views of the preschool children about
museum concept. It is thought that this study will contribute to the effective
expansion of the museum trip in preschool period. In this study, a case study
of qualitative research methods was used. The study group included
eleven children (4 girls, 7 boys) attending to kindergarten in Afyonkarahisar,
one preschool teacher and three mothers. Within the scope of the study, a
museum trip plan consisting of the activities before and after the museum
activities was formed and applied to the study group. In this study,
semi-structured interview forms with children, teacher and parents were used. The
data was analysed with content analysis. As a result of the study, it was determined
that children gained positive experiences during the museum trip, they were
happy and excited, they were able to set connections between past and today.
Furthermore mothers stated that children learned more effective, teacher
stated since the museum trips provide solid experiences for children
they provide significiant connections to learning process and children could
set connections between past and today and museum trips support social lives
positively.
Bu
çalışma, müze gezisine katılan okul
öncesi dönem çocuklarının müze kavramı ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma ile okul öncesi dönemde müze gezisinin etkin
bir şekilde gerçekleştirilip, yaygınlaştırılmasına katkıda bulunulacağı
düşünülmektedir. Çalışma kapsamında, nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Afyonkarahisar ili Milli Eğitim
Müdürlüğüne bağlı bir ilkokulun anasınıfına devam etmekte olan dördü kız yedisi
erkek olmak üzere toplam on bir çocuk, bir anasınıfı öğretmeni ve üç anne
oluşturmuştur. Çalışma kapsamında, müze gezisi öncesi, müze gezisi anında ve
sonrasında uygulanan etkinliklerden oluşan bir müze gezisi planı oluşturulup,
çalışma grubuna uygulanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak çocuklar,
öğretmenler ve ebeveynlerle ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme formları
kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler içerik analizi yapılarak
değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, çocukların; müze gezisinde olumlu
deneyimler edindikleri, mutlu, heyecanlı olduklarını ve geçmiş ile bugün
arasında bağlantı kurabildikleri belirlenmiştir. Ayrıca annelerin; gezi sonrasında çocukların daha etkili
öğrendiklerini, öğretmenlerin ise; müze gezilerinin çocuklara somut
deneyimler kazandırdığı için öğrenme süreçlerine önemli katkılar sağladığını,
çocukların geçmiş ile günümüz arasında bağlantı kurabildiklerini ve sosyal
yaşantılarının olumlu yönde desteklediğini belirttikleri ortaya konmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırmalar |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Submission Date | November 16, 2018 |
Acceptance Date | December 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |