Yazarın aşağıdaki açıklanan gerekçelerle dergimize başvurması sonucunda makale ile ilgili düzeltme yapılmıştır. *Makalenin ikinci yazarının adının yazılması sehven unutulmuştur. **"Bu makale, birinci yazar tarafından Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi Eğitimi Doktora Programı’nda tamamlanmış olan "Üstün yetenek potansiyeli olan çocuklara uygulanan sosyal beceri eğitim programının sosyal beceri gelişimine etkisinin incelenmesi" adlı doktora tezinden üretilmiştir" ifadesi yayınlanan makalede yer almamaktadır. Eklenmesi gerekmektedir.
Bu çalışma zekânın nöropsikolojik
bileşenleri üzerinden hareket ederek üstün zihinsel potansiyeli olan çocukları
erken yaşta belirleyerek onların gelişimleri için uygun seçimlerin yapılmasını
sağlamaktır. Bu amaçla bu çalışmada genel yetenek faktörünü ölçen bir sağ
hemisfer testi, aynı zamanda bir görsel uzamsal algı testi olan Renkli
Progresif Matrisler Testi Ankara ili merkez ilçelerinde MEB bağlı okulların
anasınıflarına devam eden yaşları 60-72 ay arasında değişen 193 çocuğa
uygulanmıştır.
Testin
güvenirliği için test tekrar test uygulaması yapılarak veriler Pearson
Korelasyon Katsayısı tekniğiyle karşılaştırılmış; aradaki ilişki (r =,60; p<
.01) anlamlı bulunmuştur. Geçerlik ise hem kapsam geçerliği hem de temel
bileşenler analizi (TBA) ile araştırılmıştır. Kapsam geçerliğinde uzman
görüşleri ve TBA sonuçları aracın uygulama yapılan yaş grubu için geçerli bir
araç olduğunu doğrulamıştır.
Yapılan
analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre Renkli Progresif Matrisler
Testinin 60-72 aylık çocuklar için genel yetenek ölçümü açısından istatistiksel
olarak güvenilir ve geçerli bir araç olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Developmental Psychology |
Journal Section | Araştırmalar |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 4 |