Bu araştırma öğrencilerin okul öncesi eğitim alma durumlarına ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmeyi
amaçlamaktadır. Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021
eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili merkez dört ilçesine bağlı resmî ilköğretim okullarında görev yapmakta olan
20 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenler tesadüfi yöntemle seçilmiş olup gönüllülük esasına göre görüşme
formu uygulanmıştır.
Yapılan çalışma sonucunda öğretmenler, okulöncesi eğitimin özellikle öğrencilerin kendini ifade etme yeteneğini
geliştirdiği, akranları ile daha kolay iletişime geçtiği, sosyalleştiği, böylece gerek sosyal olarak gerekse akademik
anlamda doyum sağladığı ifade edilmiştir. Aynı zamanda öğretmenler, okul öncesi eğitimi almış çocukların adapte
konusunda okul öncesi eğitimi almamış çocuklara nazaran çok ciddi farklar olduğunu, bilişsel, dil gelişimi, öz
bakım becerileri, motor becerilerin gelişimine olumlu etkiler sağladığı görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | December 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 3 |
Cihansumul Academy Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).