Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 123 - 132, 31.12.2021

Abstract

References

  • Acar, F. (2002). “Duygusal zekâ ve liderlik”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Sayı 12), 53-68.
  • Acar, F. T. (2001). Duygusal zekâ yeteneklerinin göreve yönelik ve insana yönelik liderlik davranışları ile ilişkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi), İstanbul Üniversitesi.
  • Atalay, B. (2014). “Ortaokul öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi” Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çakar, U. (2003). Dönüşümcü liderlik duygusal zekâ gerektirir mi? Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 18 (2), 83-98.
  • Doğan, U. (2009). Lise Öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Eymen, E. (2007). Duygusal zekâ. İstanbul: Kalite ofisi Yayınları.
  • Goleman, D. (2005). Duygusal zekâ neden IQ’dan daha önemlidir? (çev. B.S.Yüksel). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Göçet, E. (2006). Üniversite öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile stresle başaçıkma tutumları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gökçe, B. (2006). İş hayatında duygusal zekâ ve Sivas ili bankacılık sektöründe bir alan araştırması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Güler, A. (2006). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güllüce, A. Ç. (2006). Mesleki tükenmişlik ve duygusal zekâ arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Güney, F. (2009). Okul yönelicilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişki, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürbüz, S., & Yüksel, M. (2008). Çalışma ortamında duygusal zekâ: iş performansı, iş tatmini, örgütsel vatandaşlık davranışı ve bazı demografik özelliklerle İlişkisi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(2), 174-190.
  • Öztekin, A. (2006). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin duygusal zekâ becerilerini okul yönetiminde kullanma düzeylerinin değerlendirilmesi,
  • (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yan, İ. (2008). Duygu-zekâ ilişkisi ve duygusal zekânın yöneticiler üzerindeki etkilerine yönelik bir araştırma, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Yılmaz, F. (2018). Çağrı Merkezi Çalışanlarında Duygusal Zekânın Örgütsel Özdeşleşme Üzerindeki Etkileri. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(67), 73-85.
  • Yılmaz, M. (2002). Duygusal zekâ düşünme becerileri eğitiminin annelerin duygusal zekâ düzeylerine etkisi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Sternberg, R. J. (1988), The Triarchic Mind: A new theory of human intelligence. New York: Viking.
  • Mayer, J. D. ve Salovey, P. (1997). What is Emotional Intelligence, In P. Salovey & D. J. Slyuter (Eds.), Emotional development and emotional intelligence: Implications for Educators (pp. 3-31). New York, NY: Basic Books.
  • Clark, L. (2000). Duygulara yardım. (Çev: Gültekin Yazgan). İstanbul: Evrim Yayınevi.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 123 - 132, 31.12.2021

Abstract

References

  • Acar, F. (2002). “Duygusal zekâ ve liderlik”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Sayı 12), 53-68.
  • Acar, F. T. (2001). Duygusal zekâ yeteneklerinin göreve yönelik ve insana yönelik liderlik davranışları ile ilişkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi), İstanbul Üniversitesi.
  • Atalay, B. (2014). “Ortaokul öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi” Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çakar, U. (2003). Dönüşümcü liderlik duygusal zekâ gerektirir mi? Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 18 (2), 83-98.
  • Doğan, U. (2009). Lise Öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Eymen, E. (2007). Duygusal zekâ. İstanbul: Kalite ofisi Yayınları.
  • Goleman, D. (2005). Duygusal zekâ neden IQ’dan daha önemlidir? (çev. B.S.Yüksel). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Göçet, E. (2006). Üniversite öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile stresle başaçıkma tutumları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gökçe, B. (2006). İş hayatında duygusal zekâ ve Sivas ili bankacılık sektöründe bir alan araştırması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Güler, A. (2006). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güllüce, A. Ç. (2006). Mesleki tükenmişlik ve duygusal zekâ arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Güney, F. (2009). Okul yönelicilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişki, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürbüz, S., & Yüksel, M. (2008). Çalışma ortamında duygusal zekâ: iş performansı, iş tatmini, örgütsel vatandaşlık davranışı ve bazı demografik özelliklerle İlişkisi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(2), 174-190.
  • Öztekin, A. (2006). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin duygusal zekâ becerilerini okul yönetiminde kullanma düzeylerinin değerlendirilmesi,
  • (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yan, İ. (2008). Duygu-zekâ ilişkisi ve duygusal zekânın yöneticiler üzerindeki etkilerine yönelik bir araştırma, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Yılmaz, F. (2018). Çağrı Merkezi Çalışanlarında Duygusal Zekânın Örgütsel Özdeşleşme Üzerindeki Etkileri. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(67), 73-85.
  • Yılmaz, M. (2002). Duygusal zekâ düşünme becerileri eğitiminin annelerin duygusal zekâ düzeylerine etkisi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Sternberg, R. J. (1988), The Triarchic Mind: A new theory of human intelligence. New York: Viking.
  • Mayer, J. D. ve Salovey, P. (1997). What is Emotional Intelligence, In P. Salovey & D. J. Slyuter (Eds.), Emotional development and emotional intelligence: Implications for Educators (pp. 3-31). New York, NY: Basic Books.
  • Clark, L. (2000). Duygulara yardım. (Çev: Gültekin Yazgan). İstanbul: Evrim Yayınevi.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 123 - 132, 31.12.2021

Abstract

References

  • Acar, F. (2002). “Duygusal zekâ ve liderlik”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Sayı 12), 53-68.
  • Acar, F. T. (2001). Duygusal zekâ yeteneklerinin göreve yönelik ve insana yönelik liderlik davranışları ile ilişkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi), İstanbul Üniversitesi.
  • Atalay, B. (2014). “Ortaokul öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi” Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çakar, U. (2003). Dönüşümcü liderlik duygusal zekâ gerektirir mi? Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 18 (2), 83-98.
  • Doğan, U. (2009). Lise Öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Eymen, E. (2007). Duygusal zekâ. İstanbul: Kalite ofisi Yayınları.
  • Goleman, D. (2005). Duygusal zekâ neden IQ’dan daha önemlidir? (çev. B.S.Yüksel). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Göçet, E. (2006). Üniversite öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile stresle başaçıkma tutumları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gökçe, B. (2006). İş hayatında duygusal zekâ ve Sivas ili bankacılık sektöründe bir alan araştırması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Güler, A. (2006). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güllüce, A. Ç. (2006). Mesleki tükenmişlik ve duygusal zekâ arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Güney, F. (2009). Okul yönelicilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişki, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürbüz, S., & Yüksel, M. (2008). Çalışma ortamında duygusal zekâ: iş performansı, iş tatmini, örgütsel vatandaşlık davranışı ve bazı demografik özelliklerle İlişkisi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(2), 174-190.
  • Öztekin, A. (2006). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin duygusal zekâ becerilerini okul yönetiminde kullanma düzeylerinin değerlendirilmesi,
  • (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yan, İ. (2008). Duygu-zekâ ilişkisi ve duygusal zekânın yöneticiler üzerindeki etkilerine yönelik bir araştırma, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Yılmaz, F. (2018). Çağrı Merkezi Çalışanlarında Duygusal Zekânın Örgütsel Özdeşleşme Üzerindeki Etkileri. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(67), 73-85.
  • Yılmaz, M. (2002). Duygusal zekâ düşünme becerileri eğitiminin annelerin duygusal zekâ düzeylerine etkisi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Sternberg, R. J. (1988), The Triarchic Mind: A new theory of human intelligence. New York: Viking.
  • Mayer, J. D. ve Salovey, P. (1997). What is Emotional Intelligence, In P. Salovey & D. J. Slyuter (Eds.), Emotional development and emotional intelligence: Implications for Educators (pp. 3-31). New York, NY: Basic Books.
  • Clark, L. (2000). Duygulara yardım. (Çev: Gültekin Yazgan). İstanbul: Evrim Yayınevi.

İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerde Duygusal Zekânın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 123 - 132, 31.12.2021

Abstract

Sosyal ve akademik başarıyı etkileyen değişkenlerden biri öğrencilerin duygusal zekâsıdır. Bu araştırmanın amacı,
kendi algılarına göre, öğrencilerin duygusal zekâ puanlarının cinsiyetine, yaşına ve sınıf kademesine göre anlamlı
farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında
Diyarbakır ili Sur ilçesinde ilköğretimde okuyan 7. ve 8. sınıf 160 öğrenciden oluşmaktadır.
Öğrencilerin duygusal zekâ ölçeğinden aldıkları puanların cinsiyetine, yaşına ve sınıf kademesine göre anlamlı
farklılık gösterip göstermediğini, verilerinin analizinde ise; aritmetik ortalama (X), standart sapma (Ss), frekans
(f), yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca araştırmada, t-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, öğrencilerin yaşlarına, cinsiyetlerine ve sınıf kademe değişkenlerine göre anlamlı farklılık
göstermediği ortaya çıkmıştır.

References

  • Acar, F. (2002). “Duygusal zekâ ve liderlik”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Sayı 12), 53-68.
  • Acar, F. T. (2001). Duygusal zekâ yeteneklerinin göreve yönelik ve insana yönelik liderlik davranışları ile ilişkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi), İstanbul Üniversitesi.
  • Atalay, B. (2014). “Ortaokul öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi” Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çakar, U. (2003). Dönüşümcü liderlik duygusal zekâ gerektirir mi? Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 18 (2), 83-98.
  • Doğan, U. (2009). Lise Öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Eymen, E. (2007). Duygusal zekâ. İstanbul: Kalite ofisi Yayınları.
  • Goleman, D. (2005). Duygusal zekâ neden IQ’dan daha önemlidir? (çev. B.S.Yüksel). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Göçet, E. (2006). Üniversite öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile stresle başaçıkma tutumları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gökçe, B. (2006). İş hayatında duygusal zekâ ve Sivas ili bankacılık sektöründe bir alan araştırması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Güler, A. (2006). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güllüce, A. Ç. (2006). Mesleki tükenmişlik ve duygusal zekâ arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Güney, F. (2009). Okul yönelicilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişki, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürbüz, S., & Yüksel, M. (2008). Çalışma ortamında duygusal zekâ: iş performansı, iş tatmini, örgütsel vatandaşlık davranışı ve bazı demografik özelliklerle İlişkisi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(2), 174-190.
  • Öztekin, A. (2006). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin duygusal zekâ becerilerini okul yönetiminde kullanma düzeylerinin değerlendirilmesi,
  • (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yan, İ. (2008). Duygu-zekâ ilişkisi ve duygusal zekânın yöneticiler üzerindeki etkilerine yönelik bir araştırma, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Yılmaz, F. (2018). Çağrı Merkezi Çalışanlarında Duygusal Zekânın Örgütsel Özdeşleşme Üzerindeki Etkileri. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(67), 73-85.
  • Yılmaz, M. (2002). Duygusal zekâ düşünme becerileri eğitiminin annelerin duygusal zekâ düzeylerine etkisi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Sternberg, R. J. (1988), The Triarchic Mind: A new theory of human intelligence. New York: Viking.
  • Mayer, J. D. ve Salovey, P. (1997). What is Emotional Intelligence, In P. Salovey & D. J. Slyuter (Eds.), Emotional development and emotional intelligence: Implications for Educators (pp. 3-31). New York, NY: Basic Books.
  • Clark, L. (2000). Duygulara yardım. (Çev: Gültekin Yazgan). İstanbul: Evrim Yayınevi.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Özgür Saka This is me

Mahsuni Yıldırım This is me

Mehmet Bilal Çimen This is me

Sait Atlı This is me

Publication Date December 31, 2021
Submission Date December 10, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Saka, Ö., Yıldırım, M., Çimen, M. B., Atlı, S. (2021). İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerde Duygusal Zekânın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 123-132.
AMA Saka Ö, Yıldırım M, Çimen MB, Atlı S. İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerde Duygusal Zekânın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. CASBİD. December 2021;2(3):123-132.
Chicago Saka, Özgür, Mahsuni Yıldırım, Mehmet Bilal Çimen, and Sait Atlı. “İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerde Duygusal Zekânın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 2, no. 3 (December 2021): 123-32.
EndNote Saka Ö, Yıldırım M, Çimen MB, Atlı S (December 1, 2021) İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerde Duygusal Zekânın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 2 3 123–132.
IEEE Ö. Saka, M. Yıldırım, M. B. Çimen, and S. Atlı, “İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerde Duygusal Zekânın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, CASBİD, vol. 2, no. 3, pp. 123–132, 2021.
ISNAD Saka, Özgür et al. “İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerde Duygusal Zekânın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 2/3 (December 2021), 123-132.
JAMA Saka Ö, Yıldırım M, Çimen MB, Atlı S. İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerde Duygusal Zekânın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. CASBİD. 2021;2:123–132.
MLA Saka, Özgür et al. “İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerde Duygusal Zekânın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 2, no. 3, 2021, pp. 123-32.
Vancouver Saka Ö, Yıldırım M, Çimen MB, Atlı S. İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerde Duygusal Zekânın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. CASBİD. 2021;2(3):123-32.

                                             26676                                                                                             26799                                                                                                                           

Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kapsamında lisanslanmıştır.