Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir.
Araştırmada fenomenolojik tasarım yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada
veriler devlet okullarında görev yapan 20 okul yöneticisinden yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan
görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Diyarbakır
ili Yenişehir ilçesi sınırları içinde devlet okullarında görev yapan okul yöneticileri oluşturmaktadır. Elde edilen
verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma verilerinin sunumunda katılımcılara verilen kodlar
kullanılmış ve bazı görüşlerden doğrudan alıntı yapılarak yorumlar desteklenmiştir.
Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin değerler eğitimi uygulamalarının öğrenciler üzerinde kişisel
gelişimlerine katkı sağlama, çevreye karşı hoşgörülü olma, ahlaki duyarlılığı artırma gibi birçok olumlu etkisinin
olduğunu ifade ettikleri görülmüştür. Ayrıca okullarda değerler eğitimi uygulamalarının farklı şekillerde
yürütüldüğü, uygulamaların öğrencilere akademik başarı, sorumluluk ve çevre bilinci kazandırdığı sonucuna
ulaşılmıştır. Değerler eğitimi ve uygulamalarının etkinliğini artırmak için eğitim yöneticileri, öğretmenler ve
aileler arasında işbirliğini artıracak etkinlikler ve eğitim programları düzenlenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | April 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 4 |
Cihansumul Academy Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).