Bu araştırmanın amacı, kamu okullarında okuyan Suriyelı̇ öğrencı̇lerı̇n sosyo-kültürel uyumlarına yönelik
öğretmen görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler kamu okullarında
görev yapan 20 öğretmenden görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim
öğretim yılında Diyarbakır ili Bağlar ilçe sınırları içinde kamu okullarında görev yapan öğretmenler
oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin sunumunda katılımcılara verilen kodlar kullanılmış ve bazı görüşlerden
doğrudan alıntı yapılarak yorumlarla desteklenmiştir.
Araştırma sonucunda öğretmenler; Suriyeli öğrencilerin sosyo-kültürel uyum sağlayamamalarının başlıca
nedenlerinin, dil engeli, kültürel farklılık, öğretmen tutumları, akademik hazırbulunuşluk, akran ilişkileri gibi
faktörler olduğunu belirtmişlerdir. Suriyeli öğrencilerin sosyo-kültürel uyumlarında dil engeli problemi özellikle
ön plana çıkmaktadır. Bunun yanı sıra Suriyeli öğrencilerin ana dilinde eğitim alması, sosyal kültürel ve sportif
faaliyetlere katılmaları sosyo-kültürel uyumu artırırken dil farklılıkları, kültürel çatışma, ekonomik yetersizlik,
akran zorbalığı ve öğretmen yetersizliği gibi faktörlerin uyumu zorlaştırdığı sonuca ulaşılmıştır. Öğretmenlerin
suriyeli öğrencilerin okula uyum sağlamalarına yönelik çözüm önerilerinde ise, ana dilde eğitim almaları, sosyal
kültürel ve sportif faaliyetlerle desteklenmeleri, aile ile işbirliği yapılmasının olumlu yönde etkili olunacağı ve bu
sayede okula daha iyi adapte olabileceklerini ifade ettikleri etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | May 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 4 |
Cihansumul Academy Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).