Bu araştırmanın amacı, sosyal çevrenin ve kültürel farklılıkların ilköğretim birinci kademe çocuk resimlerine nasıl yansıdığını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda yöresel ve kültürel farklılıkların ilköğretim birinci kademe çocuk resimlerine yansımalarını görmek için öğrenimlerine devam eden 1,2,3,4 ve 5. sınıfta bulunan 15 öğrenci üzerinde araştırma yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlrinden fenomolojik desen kullanılmıştır. Öğrencilerden bir günlük yaşantılarını resmetmeleri istenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin içinde bulunduğu sosyal çevrenin ve olanakların resimlerine de yansıdığını göstermektedir. Kültürel yapının ve yöresel özelliklerin çocuk resimlerine çeşitlilik getirdiği ve renk, şema, mekânın, anlatımsallığa yansıdığı gözlemlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin resimlerinin değerlendirilmesinden çıkan sayısal veriler ise öğrencilerin çizgisel gelişim düzeylerinin birbirine yakın olduğunu göstermektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 8, 2023 |
Submission Date | November 6, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 5 |
Cihansumul Academy Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).