Cumhuriyet International Journal of Education
Cover Image
Submit Article Aim & Scope Author Guidelines Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
e-ISSN 2147-1606 | Period Quarterly | Founded: 2011 | Publisher Cumhuriyet University |


Cumhuriyet International Journal of Education is a quarterly journal, published by Faculty of Education, Cumhuriyet University. It is an open access journal that seeks to promote scholarly discussion of issues related with educational theory and practice. It also encourages book/software reviews and critical papers on current educational issues. Typical subjects of submission in CIJE includes but not limited to current practice in literacy, maths and sciences instruction, foreign and second language instruction. It welcomes papers written in English and Turkish. Please refer to Submission Process and Manuscript format for further information. 




Click here to download the journal's template.

Cumhuriyet International Journal of Education

e-ISSN 2147-1606 | Period Quarterly | Founded: 2011 | Publisher Cumhuriyet University |
Cover Image


Cumhuriyet International Journal of Education is a quarterly journal, published by Faculty of Education, Cumhuriyet University. It is an open access journal that seeks to promote scholarly discussion of issues related with educational theory and practice. It also encourages book/software reviews and critical papers on current educational issues. Typical subjects of submission in CIJE includes but not limited to current practice in literacy, maths and sciences instruction, foreign and second language instruction. It welcomes papers written in English and Turkish. Please refer to Submission Process and Manuscript format for further information. 




Click here to download the journal's template.

Volume 8 - Issue 4 - Dec 20, 2019
  1. Beşeri Coğrafya Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
    Pages 913 - 927
    BAHADIR KILCAN , TURHAN ÇETİN , SELMAN ABLAK , MERVE GÜRGÜR
  2. Okul Öncesi Eğitim Ortamının Kalitesinin Çocukların Yaratıcılığına Etkisi
    Pages 928 - 960
    İpek Karlıdağ , Mübeccel Gönen
  3. Metaphorical Perceptions and Views of Teachers About Gifted and Talented Students and Their Education
    Pages 961 - 982
    H. Gülhan ORHAN-KARSAK , Burak Gider
  4. Ortaokul Öğrencilerinin Organ Bağışı ve Organ Nakline Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Bingöl Örneği
    Pages 983 - 1004
    Seda Tetik , Ümran Betül Cebesoy
  5. Öğretmen Adaylarının Etik Değerleri ile İlgili Görüşleri: Manisa Celal Bayar Üniversitesi Örneği
    Pages 1005 - 1025
    Aynur PALA , Derya GÖĞEBAKAN YILDIZ
  6. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Benlik Saygısı ve Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Pages 1026 - 1047
    Mustafa Doğuş , Pınar Şafak
  7. Farklılaştırılmış Öğretimin Sınıf İklimine Etkisi: Nitel Bir Çalışma
    Pages 1048 - 1068
    Rıza Salar , Ümit Turgut
  8. GaCiTa -The Google Spreadsheet Add-on for Classical Items and Test Analysis: Development and Evaluation Study
    Pages 1069 - 1081
    Mehmet TEKDAL
  9. Öğretmenlerin Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Sivas İli Örneği)
    Pages 1082 - 1101
    Taner Çifçi , İlhami Arsevem , Ayla Arseven , Alev Orhan
  10. Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Deneyimlerine Göre Matematiksel İnançlarının İncelenmesi
    Pages 1102 - 1129
    Figen Uysal , Yüksel DEDE
  11. Self-Determined Engagement in Language Learning: The Relations among Autonomy-Support, Psychological Needs, and Engagement
    Pages 1130 - 1147
    Ali DİNCER , Savaş Yeşilyurt , Kimberly A. Noels
  12. Birleştirme II Tekniğinin Yaşam Becerileri Gelişimi Üzerine Etkisi
    Pages 1148 - 1171
    Gamze YAYLA ESKİCİ , Tuncay Özsevgeç
  13. Montessori Eğitim Programına Devam Eden Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Bilimsel Süreç Becerilerindeki Değişimin İncelenmesi
    Pages 1172 - 1186
    Aycan Buldur
  14. Özel Yetenekli Öğrencilerin Prof. Dr. Fuat Sezgin’in Kimya Prototiplerini Argümesi
    Pages 1187 - 1200
    Seçil Buket Harut , Ümmüye Nur Tüzün , Gülseda Eyceyurt Türk
  15. Örnek Bir Bilim İnsanı Olarak Fuat Sezgin’in Disiplin Anlayışı ve Bilime Katkıları
    Pages 1201 - 1212
    İhsan Topcu
Indexes and Platforms