Research Article
BibTex RIS Cite

İlköğretim Akademik Başarı Ölçüleri İle Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınav Puanları Arasındaki İlişki

Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 121 - 142, 02.07.2018
https://doi.org/10.30703/cije.392386

Abstract

Bu
araştırma ile Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavına giren
öğrencilerin TEOG sınavı alt testi ham puanları ile ortaokuldaki ilgili
derslere ait ders başarı ölçüleri arasındaki ilişkiler tespit edilmeye
çalışılmıştır. Araştırma kapsamında, öğrencilerin 6. ve 7. sınıf matematik,
Türkçe, din kültürü ve ahlak bilgisi, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve
İngilizce derslerine ait başarı ölçülerinin TEOG sınavı alt testi ham
puanlarını yordama düzeyi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında
öğrencilerin 6. ve 7. sınıf matematik, Türkçe, din kültürü ve ahlak bilgisi,
fen bilimleri, sosyal bilgiler ve İngilizce dersi yazılı sınav, ders
etkinliklerine katılım ve performans görevi puanları bağımsız değişken; TEOG
sınavı matematik, Türkçe, din kültürü ve ahlak bilgisi, fen bilimleri, sosyal
bilgiler ve İngilizce alt testi ham puanları ayrı ayrı bağımlı değişken olarak
ele alınmıştır. Bağımlı değişken ile bağımsız değişkenler arasındaki ilişki
çoklu regresyon analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda TEOG sınavı
matematik, Türkçe, din kültürü ve ahlak bilgisi, fen bilimleri ve sosyal
bilgiler alt testi başarısını en yüksek düzeyde yordayan değişkenin ilgili
derslere ait başarı ölçülerinden yazlı sınav değişkeni olduğu; TEOG sınavı
İngilizce alt testi başarısını en yüksek düzeyde yordayan değişkenin ders
etkinliklerine katılım değişkeni olduğu; performans görevi değişkeninin TEOG
sınavı sosyal bilgiler ve İngilizce dersi başarılarının açıklarken matematik,
Türkçe, din kültürü ve ahlak bilgisi, fen bilimleri başarısını açıklamada
yetersiz kaldığı görülmüştür.

References

  • Abacı, Ç.Ç. (2015). Merkezi sistem ortak sınavlarının farklı değişkenler açısından irdelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Anastasi, A. (1988). Psychological testing. New York: Mac Millan Pub. Co. Inc.
  • Arıcı, H. (1997). İstatistik yöntemler ve uygulamalar. Ankara: Meteksan Basımevi.
  • Baykul, Y. (1992). Eğitim sisteminde değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 85-94.
  • Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: Pegem Akademi.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Baş, G. (2013). İlköğretim İngilizce dersi akademik ortalamaları ile seviye belirleme sınavı İngilizce alt testi sonuçları arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 55-76.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (19. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Crocker, L. and Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. New York: Holt, Reinhart and Wilson.
  • Demirel, Ö. (2004). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Deniz, Z. (2003). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile orta öğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı puanları arasındaki uygunluk geçerliği çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Fidan, N. (1985). Okulda öğrenme ve öğretme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Güler, Z. (2010). İlköğretim öğrencilerinin SBS puanları ile ders başarıları, bilimsel süreç becerileri ve mantıksal düşünme yetenekleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gülleroğlu, D. (2005). Üniversite öğrencilerinin akademik başarılarının yordanmasına ilişkin karşılaştırmalı bir araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güzeller, C.O. (2005). Ortaöğretim kurumları iğrenci seçme ve yerleştirme sınavının geçerliği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güzeller, C. O. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi akademik ortalamaları ile seviye belirleme sınavı fen bilimleri alt testi puanları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 201-214.
  • Kalaycı, Ş. (Ed.). (2005). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kan, A. (2005). ÖSS’ye kaynaklık eden alan derslerindeki başarı ile ÖSS’den elde edilen puanlar arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 30(137), 38-44.
  • Kan, A. (2009). Ölçme aracında bulunması gereken nitelikler. H. Atılgan (ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme İçinde (23-80). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karakaya, İ. (2002). Orta öğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının yordama geçerliğine ilişkin bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karakaya, İ. (2007). Yükseköğretime öğrenci seçme sınavının (ÖSS) yordama geçerliği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kelecioğlu, H. (2003). Ortaöğretim başarı puanlarının üniversiteye girişte iki aşamalı sınavda uygulanan ÖYS, ÖSS ve tek aşamalı sınavda uygulanan ÖSS ile ilişkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24), 70-78.
  • Kelecioğlu, H. (2004). Üniversiteye girişte iki aşamalı sınavda uygulanmış olan öğrenci seçme sınavı puanları ile öğrenci yerleştirme sınavı puanları arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim Dergisi, 29(133), 60-70.
  • Koç, N. (1987). Öğrenci gelişiminin değerlendirilmesi-okul test programları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 19(1-2), 281-294.
  • Köse, İ.A. (2012). Ölçmede geçerlilik. N. Çıkrıkçı-Demirtaşlı, (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme İçinde (71-90). Ankara: Elhan Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2013). 2014 yılı bütçe sunuşu TBMM genel kurulu. Ankara: MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı. (http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_12/25103155_butce_sunusu_2014.pdf 20 Şubat 2015'te erişildi).
  • MEB, (2014a). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sunumu. Ankara. (http://oges.meb.gov.tr/docs2104/sunum.pdf 20 Şubat 2015'te erişildi).
  • MEB, (2014b). Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliği. (http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/07/20140726- 4.htm 6 Haziran 2017'de erişildi).
  • Önen, E. (2003). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınav başarısı ve lise 1. sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliği çalışması: fen lisesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Örnek, E. (2002). Hacettepe üniversitesi sosyal bilimler enstitüsüne bağlı yüksek lisans programındaki lisans üstü eğitimi giriş sınavı puanları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdamar, K. (2013). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi (9. Baskı). Eskişehir: Nisan Kitapevi.
  • Özdemir, H. (2014). İlköğretim ve ortaöğretim başarı ölçülerinin yükseköğretime geçiş sınav puanlarını yordama gücü. Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Parlak, B. ve Tatlıdil, H. (2013). 8. sınıf öğrencilerinin okul başarıları ile test puanları arasındaki ilişkinin çok boyutlu incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 335-350.
  • Sayın, A. (2010). Öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının üniversite başarı not ortalaması ve ortaöğretim başarı puanı ile ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sevindik, H. (2009). Akademik başarı puanlarının seviye belirleme sınavı (SBS) 2008 Puanları İle İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sönmez, V. (2012). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tekin, H. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Tekindal, S. (2012). Okullarda ölçme ve değerlendirme yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tokat, E. ve Demirtaşlı, N.Ç. (2004). Lisans üstü eğitimi giriş sınavı (LES) ve diğer kabul ölçülerinin yordama geçerliliğine ilişkin bir çalışma. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 3(5), 35-55.
  • Turgut, M. F. (1984). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Varış, F. (1978). Eğitimde program geliştirme: Teori ve Teknikleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Verim, A. (2006). İlköğretim düzeyindeki bazı başarı ölçülerinin ortaöğretim kurumları öğrenci seçme sınavını yordama gücü. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yakar, L. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin SBS puanları ve akademik başarı puanları değişimlerinin izlenmesi ve SBS puanlarının kestirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

The Relationship Between Elementary School Academic Achievement Levels and High School Entrance Exam Scores

Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 121 - 142, 02.07.2018
https://doi.org/10.30703/cije.392386

Abstract

This study investigated the relationship between
secondary school entrance exam scores (TEOG) and students’ academic achievement
during their elementary school years. Main goal of the study was to examine how
well grade 6 and 7 mathematics, Turkish,
education
of religion and ethics
, science, social sciences and English scores predict
TEOG exam scores.

Grade 6 and 7 mathematics, Turkish, ethics, science, social sciences and
English written exam scores, participation levels in classroom activities and
performance grades were independent variables. Mathematics, Turkish,
education of religion and ethics,
science, social sciences and English scores in TEOG exams were dependent
variables of the study. Multiple regression analysis was used to investigate
the relationship between dependent and independent variables.
Grade 6 and 7
written exam scores were better predictor of TEOG exam scores in mathematics,
Turkish,
education of
religion and ethics
, science, social sciences when compared to other
independent variables. On the other hand, participation levels to classroom
activities were better predictor of TEOG English exam scores when compared to
other independent variables. Additionally, while performance task scores is a
predictor of TEOG scores in social sciences and English, it is not a predictor
of mathematics, Turkish, education of religion and ethics, and sciences. 

References

  • Abacı, Ç.Ç. (2015). Merkezi sistem ortak sınavlarının farklı değişkenler açısından irdelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Anastasi, A. (1988). Psychological testing. New York: Mac Millan Pub. Co. Inc.
  • Arıcı, H. (1997). İstatistik yöntemler ve uygulamalar. Ankara: Meteksan Basımevi.
  • Baykul, Y. (1992). Eğitim sisteminde değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 85-94.
  • Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: Pegem Akademi.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Baş, G. (2013). İlköğretim İngilizce dersi akademik ortalamaları ile seviye belirleme sınavı İngilizce alt testi sonuçları arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 55-76.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (19. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Crocker, L. and Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. New York: Holt, Reinhart and Wilson.
  • Demirel, Ö. (2004). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Deniz, Z. (2003). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile orta öğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı puanları arasındaki uygunluk geçerliği çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Fidan, N. (1985). Okulda öğrenme ve öğretme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Güler, Z. (2010). İlköğretim öğrencilerinin SBS puanları ile ders başarıları, bilimsel süreç becerileri ve mantıksal düşünme yetenekleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gülleroğlu, D. (2005). Üniversite öğrencilerinin akademik başarılarının yordanmasına ilişkin karşılaştırmalı bir araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güzeller, C.O. (2005). Ortaöğretim kurumları iğrenci seçme ve yerleştirme sınavının geçerliği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güzeller, C. O. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi akademik ortalamaları ile seviye belirleme sınavı fen bilimleri alt testi puanları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 201-214.
  • Kalaycı, Ş. (Ed.). (2005). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kan, A. (2005). ÖSS’ye kaynaklık eden alan derslerindeki başarı ile ÖSS’den elde edilen puanlar arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 30(137), 38-44.
  • Kan, A. (2009). Ölçme aracında bulunması gereken nitelikler. H. Atılgan (ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme İçinde (23-80). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karakaya, İ. (2002). Orta öğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının yordama geçerliğine ilişkin bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karakaya, İ. (2007). Yükseköğretime öğrenci seçme sınavının (ÖSS) yordama geçerliği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kelecioğlu, H. (2003). Ortaöğretim başarı puanlarının üniversiteye girişte iki aşamalı sınavda uygulanan ÖYS, ÖSS ve tek aşamalı sınavda uygulanan ÖSS ile ilişkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24), 70-78.
  • Kelecioğlu, H. (2004). Üniversiteye girişte iki aşamalı sınavda uygulanmış olan öğrenci seçme sınavı puanları ile öğrenci yerleştirme sınavı puanları arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim Dergisi, 29(133), 60-70.
  • Koç, N. (1987). Öğrenci gelişiminin değerlendirilmesi-okul test programları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 19(1-2), 281-294.
  • Köse, İ.A. (2012). Ölçmede geçerlilik. N. Çıkrıkçı-Demirtaşlı, (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme İçinde (71-90). Ankara: Elhan Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2013). 2014 yılı bütçe sunuşu TBMM genel kurulu. Ankara: MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı. (http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_12/25103155_butce_sunusu_2014.pdf 20 Şubat 2015'te erişildi).
  • MEB, (2014a). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sunumu. Ankara. (http://oges.meb.gov.tr/docs2104/sunum.pdf 20 Şubat 2015'te erişildi).
  • MEB, (2014b). Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliği. (http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/07/20140726- 4.htm 6 Haziran 2017'de erişildi).
  • Önen, E. (2003). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınav başarısı ve lise 1. sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliği çalışması: fen lisesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Örnek, E. (2002). Hacettepe üniversitesi sosyal bilimler enstitüsüne bağlı yüksek lisans programındaki lisans üstü eğitimi giriş sınavı puanları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdamar, K. (2013). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi (9. Baskı). Eskişehir: Nisan Kitapevi.
  • Özdemir, H. (2014). İlköğretim ve ortaöğretim başarı ölçülerinin yükseköğretime geçiş sınav puanlarını yordama gücü. Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Parlak, B. ve Tatlıdil, H. (2013). 8. sınıf öğrencilerinin okul başarıları ile test puanları arasındaki ilişkinin çok boyutlu incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 335-350.
  • Sayın, A. (2010). Öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının üniversite başarı not ortalaması ve ortaöğretim başarı puanı ile ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sevindik, H. (2009). Akademik başarı puanlarının seviye belirleme sınavı (SBS) 2008 Puanları İle İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sönmez, V. (2012). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tekin, H. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Tekindal, S. (2012). Okullarda ölçme ve değerlendirme yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tokat, E. ve Demirtaşlı, N.Ç. (2004). Lisans üstü eğitimi giriş sınavı (LES) ve diğer kabul ölçülerinin yordama geçerliliğine ilişkin bir çalışma. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 3(5), 35-55.
  • Turgut, M. F. (1984). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Varış, F. (1978). Eğitimde program geliştirme: Teori ve Teknikleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Verim, A. (2006). İlköğretim düzeyindeki bazı başarı ölçülerinin ortaöğretim kurumları öğrenci seçme sınavını yordama gücü. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yakar, L. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin SBS puanları ve akademik başarı puanları değişimlerinin izlenmesi ve SBS puanlarının kestirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Gürkan Karakoç

İbrahim Alper Köse

Publication Date July 2, 2018
Published in Issue Year 2018Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Karakoç, G., & Köse, İ. A. (2018). İlköğretim Akademik Başarı Ölçüleri İle Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınav Puanları Arasındaki İlişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(2), 121-142. https://doi.org/10.30703/cije.392386

14550                 

© Cumhuriyet University, Faculty of Education