Günümüzde toplumsal yapıyla birlikte kamu hizmetlerinin sunumu da değişmeye başlamıştır. Özellikle 20 ve 21. yüzyılda yaşanan ekonomik ve siyasi gelişmeler devlet örgütünün de değişmesine neden olmuştur. Bu süreçte kamu hizmetleri uzunca bir süre devlet tarafından geleneksel yönetim yaklaşımıyla sunulmuş ancak bürokrasinin tekçi, ağır ve hantal yapısı kamu hizmetlerinin etkin bir şekilde sunulmasını güçleştirmiştir. Bu durum yönetimde bir değişim yaratmış ve kamu hizmetleri Yeni Kamu Yönetimi anlayışı çerçevesinde sunulmaya başlanmıştır. Ancak özellikle etkinlik, verimlilik ve ekonomi çerçevesinde yoğunlaşan kamu hizmetlerinin birer piyasa kurumu olan özel sektör tarafından vatandaş yerine müşteriye sunulması bu alandaki tartışmaların çoğalmasına neden olmuştur. Kamu hizmetlerinin sunumunda yeni bir yaklaşım olarak gelişen Yeni Kamu Hizmeti yaklaşımıysa toplumdan ziyade birey özelinde işleyen Yeni Kamu Yönetimi anlayışına bir alternatif olarak gelişmiştir. Kamu yararı, toplumsal çıkar, demokrasi, vatandaşlık ve sivil toplum gibi çoğulcu yapıların geliştirilmesini amaçlayan bu yaklaşım kamu hizmetlerinin sunumunda toplum olarak birlikte sorumluluk alınması gerektiği anlayışına dayanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 26, 2022 |
Publication Date | December 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 3 |