Bu çalışmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığının medya okuryazarlığı dersine yönelik politikasını ve derse yönelik MEB’in yaptığı çalışmaları kronolojik olarak sıralayarak yapılan çalışmaları ve sonuçlarını ortaya koymaktır. Bilgi kirliliğinin günümüzde büyük bir sorun olduğu düşünülürse doğru bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmanın önemi net bir şekilde görülebilir. Bu noktada medya okuryazarlığı dersi her geçen gün daha da fazla önem kazanmaktadır. Ülkemizde medya okuryazarlığı 2004 yılından itibaren ilgi görmeye başlamıştır. Medya okuryazarlığı dersi ilk olarak 2006-2007 öğretim yılında Adana, Ankara, Erzurum, İstanbul ve İzmir’i kapsayan 5 ilde belirlenen okullarda Millî Eğitim Bakanlığı ile Radyo ve Televizyon Üst Kurulu RTÜK ’nun iş birliği ile verilmeye başlanmıştır. Günümüzde ise ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik seçmeli bir ders olarak okutulmaktadır
The purpose of this study, the Ministry of Education’s policy and the course of his work for the Ministry of Education for media literacy course is to present studies and the results made by chronological order. If the information pollution believed to be a major problem today, the importance of achieving the right information quickly, clearly visible. At this point the Media Literacy course is gaining more importance every day. In our country, media literacy has gained attention since 2004. Media literacy course for the first academic year 20062007 in Adana, Ankara, Erzurum, Istanbul and Izmir, covering the 5 Ministry of National Education in schools selected provinces and the Radio and Television Supreme Council RTÜK which has been given to cooperation. Today, the middle school 7th and 8th class is taught as an elective course for students
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 2 |