Research Article
BibTex RIS Cite

Cibril Hadisi ve Eğitsel Değeri

Year 2012, Volume: 16 Issue: 1, 427 - 451, 15.06.2012

Abstract
















Kendisini
öğretmen olarak takdim eden Hz. Peygamber’in İslâm’ı tebliğ konusundaki
çabalarını bir eğitim-öğretim faaliyeti olarak değerlendirmek mümkündür.
Kur’an-ı Kerim de, muhataplarına kitabı ve hikmeti öğreten bir Peygamberden
bahsedilmektedir. İnanan insanlar için en güzel örnek olarak sunulan
Peygamber’in, eğitim-öğretimde en uygun yöntemleri kullandığı ve böylece büyük
başarılar sağladığı görülmektedir. Bu çalışmada öğrenme-öğretme sürecinin iyi
kurgulandığı örneklerden birisi olan “Cibril Hadisi”, Hz. Peygamber’in
kullandığı öğretim yöntemleri açısından değerlendirilmiştir. 

The Jibril Hadith And Its Educational Value

Year 2012, Volume: 16 Issue: 1, 427 - 451, 15.06.2012

Abstract
















The
prophet’s actions of notification who introduced himself as a teacher, can also
be said that they actually consist of training and education. The Holy Quran
also mentions the Prophet who teaches the Book and Wisdom to its adrressee., It
is seen that the Prophet, who is described as the best sample for the people
who believe in utilized the most appropriate methods to get the highest level
of education and training. One of the examples in which the process of
teaching-learning is well-constructed, the "Hadith of Jibril," was
evaluated in terms of teaching methods used by the Prophet.    

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Peer-reviewed Research Articles
Authors

Fuat Karabulut

Publication Date June 15, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 16 Issue: 1

Cite

ISNAD Karabulut, Fuat. “The Jibril Hadith And Its Educational Value”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/1 (June 2012), 427-451.