Mağrib'in Cüneyd'i diye tanımlanan Ebu Medyen, Muhyiddin İbnü'IArabi
gibi Mağrib sufılerini etkilemiştir. Muvahhidler dönemi Endülüs,
Fas .ve Cezayir topraklarında hayatını sürdürmüştür. Aldığı güçlü
· eğitimle İslami disiplinlerde saygın bir konuma ulaşmış ve bilhassa
tasavvufi hayata dair yaklaşımları ile dikkat çeken bir isim olmuştur.
Horasan tasavvuf geleneğinin fütüvvet anlayışını takip etmiştir. Onun
. tasavvuf anlayıŞını üç ana başlık altında özetleyebiliriz:
ı. Tasavvufi Ahlak Telakkisi: .Ebu Medyen bu hususta dokuz esası
gerekli görür: Allah'a ulaşmayı hedefleyen müridin öncelikli olarak
tövbe etmesi ve pişmanlığını arzetmesi, Kur'an ve sünnete dayalı dini
anlayışının benimsenmesi, zühd sahibi olması, fakr duygusuna
bürünmesi, sıdk ve ihlasa sahip olması, tevekkül etmesi, fütüvvet
yoluna koyulması, sohbet ve hizmette bulunması ve adaba riayet
etmesi gerekmektedir. ,_
2. Seyr u Süluk Metodu: Bu ht.ıSU?ta da beş esasa dikkat çeker:
Mürşid-i kamilin vasıfları, dervişiri sıfatları, riyazet ve mücahede, zikir
ve seıiıa', seyahat etmek.. :
3. Marifet ve Varlık Nazariyes
Abu Madyan who is' cal!ing the Junayd of the W.est had influenced
Maghrib sufıs as Muhyi'd-Din ibn ai-Arabi. He lived in Musl.im Spain
and Morocco and Algeria on period of Almohad. He attaind a hign
education in the Islamic sciences. He was espicially well-known person at th.e Sufısm. He followed the chivalric practice of the fıtyan
of Khurasan. We can summarize his Sufısm Idea in the three hideline.
ı. Consideration of sufı ethics Abu Madyan needs nine principle for
thi~ idea : The murid desiring union with God in this way would fırst
. enter into a ·state of repentance and remorse, the need for reliance
upon o normative Religious Tradition based on the Qur'an and Suna, ~
the asceticism, the poverty, truthfulness and sincerity, eooıplete
reliance upon God, futuwwa, companionship and service, to maintane
conduct p'roper. ·
2. Sufı training method: In this matter he attract attention to four
items: Spiritual guide's qualities, disciple's qualities, abstinence and
mujahada, incessant repetition of certain words or formufas in praise
ofGod, often accompanied by music and dancing, the journey
3. Gnosis,_ intellection and existential theory
Abu Madyan Maghrib Morocco Almohad Sufısm Futuwwa Asceticism
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 11 Issue: 2 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.