Bu çalışmanın amacı erken çocukluk dönemi değerler eğitimi veren kurumlarda aile katılımının incelenmesidir. Durum çalışması deseninde yürütülen araştırmada, İstanbul ili Ümraniye ilçesinde 2021-2022 eğitim-öğretim yılında farklı iki 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında görev yapan 5 öğretici ve 5 veli ile yüz yüze görüşme yapılmış; Türkiye’nin çeşitli illerindeki 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında görev yapan 205 öğreticiye de “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uyguladıkları Aile Katılım Stratejilerini Belirleme Ölçeği (AKSBÖ)” uygulanmıştır. Veri analizinde nitel veriler üzerinde içerik analizi yapılmış; nicel veriler bilgisayar ortamında değerlendirilerek betimsel istatistiklere yer verilmiştir. Ölçek sonucuna göre öğreticilerin en çok tercih ettikleri aile katılımı stratejilerinin öğretmen-aile iletişim temelli stratejiler ve ev temelli stratejiler olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğreticilerin öğretmen temelli stratejilere nadiren, okul-aile temelli stratejilere ara sıra yer verdikleri belirlenmiştir. Benzer şekilde öğreticilerle ve velilerle yapılan görüşmeler sonucunda öğreticilerin ve velilerin aile katılımı ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları, 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında aile katılımının yeterli düzeyde olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
This study aims to investigate parental involvement in institutions providing values education in the early childhood period. In the case study design, face-to-face interviews are conducted with 5 educators and 5 parents working in two different 4-6 age group Quran courses in the Ümraniye district of Istanbul during the 2021-2022 academic year. Additionally, the "Preschool Teachers' Family Involvement Strategies Identification Scale (PFISIS)" is administered to 205 educators working in Quran courses for the 4-6 age group in various cities of Turkey. Content analysis is conducted on qualitative data for data analysis, and quantitative data are evaluated using descriptive statistics. According to the scale results, it is determined that the most preferred parental involvement strategies by educators are teacher-parent communication-based strategies and home-based strategies. Moreover, educators are found to rarely employ teacher-based strategies and occasionally to use school-parent based strategies. Similarly, through interviews conducted with educators and parents, it is concluded that both educators and parents lack sufficient knowledge about parental involvement and that parental involvement in Quran courses for the 4-6 age group reach an insufficient level.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Values education, Early Childhood Education, Religious Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | August 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 23 Issue: 2 |