Araç içindeki nemli havanın dışarı atılması, hem araç içindeki havanın tazelenmesi hem de ön camda buğu oluşumunu önlemesinden dolayı çok önemlidir. Bu çalışmada araç etrafındaki akışın oluşturduğu yüksek girdap oranından yararlanan doğal bir havalandırma sistemi tasarlanıp, değişik araç hızları ve klima fan hızları altında test edilmiştir. Öncelikle aracın en uygun yüksek girdap bölgesinin belirlenmesi için ticari bir bilgisayar programı olan FLUENT ile nümerik bir çalışma yapılmış ve bunun ardından analiz sonuçları ve aracın yapısı göz önüne alınarak en uygun yer olarak ön kapının ve sürücü penceresinin üzeri belirlenmiştir. Deneylerde, elektrikli akış kontrol klapesine sahip bir hava emiş kutusu, 12,2 m uzunluğunda şehirlerarası yolcu otobüsünün ön kapı üzerine monte edilmiş ve hava tahliye hızları ölçülmüştür. Test sonuçları göstermiştir ki; hava tahliye hızı ile araç hızı doğru orantılıdır ve aralarındaki ilişki doğrusaldır
Rejecting the humid air inside vehicles is important for both refreshment of air inside vehicles and for preventing fog formation on the windshield. In this study a natural air rejection system utilizing the high rate of vorticity created by the flow around the vehicle is designed and being tested under different vehicle speeds and air conditioner fan speeds. Firstly a numerical study is conducted to determine the most proper high vorticity region of the vehicle with the commercial computer code FLUENT and than by considering the analysis results and vehicle structure, the most proper regions are determined as over the front door and driver window. In the experiments, an air intake box equipped with an electrical flow control flap is installed over the front door of a 12,2m long coach and the air rejection speeds are measured. The test results showed that the air rejection speed is directly proportional to the vehicle speed, and the relationship between them is linear
Other ID | JA33TR75ES |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 25 Issue: 1 |