Research Article
BibTex RIS Cite

SİYASAL PAZARLAMA VE SİYASAL İLETİŞİMDE POST-TRUTH: DONALD TRUMP ÖRNEĞİ

Year 2020, Volume: 21 Issue: 2, 298 - 309, 23.11.2020
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.740519

Abstract

Özet
Siyaset, var olduğu günden günümüze dek, güçlerin çatışma alanı olmuştur. Postmodernizmin de etkisi ile değerler aşınmış, kavramlar anlamlarını yitirmiş, içerikleri boşalmıştır. Anlamı kayan veya önemsizleşen kavramlara örnek olarak “gerçek”, “doğru”, “hakikat” gibi kavramları gösterebilmekteyiz.
Daha fazla güç elde etmek için mevcut gücü ve kaynakları kullanma tercihi ise kültürden kültüre, toplumdan topluma değişmektedir. Her ne kadar ahlak, dürüstlük, şeffaflık gibi değerler üzerinden siyaset yapıldığı söylense de çağın gerçekleri ve siyaset ortamı düşünüldüğünde bu durumun uygulamada giderek değiştiği gözlenebilmektedir. Hatta Machiavelli ile bu durum kuramsallaşmış ve kurumsallaşmıştır.
Machiavelli, “hedefe giden yolda her yol mubahtır” derken insanın bencil olduğunu, çıkarcı olduğunu, haliyle bu insanlardan meydana gelen topluma da liderlik edebilmek için pragmatist davranılması, bencil olunması gerektiğini savunmaktaydı. Bu tarzın temsilcisi günümüzde 8 Kasım 2016 tarihindeki seçimlerde, Cumhuriyetçi Parti’nin adayı olarak seçimlere giren ve kazanarak günümüz Amerika Birleşik Devletleri Başkanı olan Donald Trump olarak karşımıza çıkmaktadır.
Çalışmamızın amacı, siyasal pazarlama ve siyasal iletişim kapsamında Trump’ın çarpıttığı gerçekler karşısında toplumun tavrı ve bu söylemlerin etkisini incelemektir. Bu bağlamda Donald Trump örneğinden yola çıkarak doğruların önemsizleştiği bir dünyanın çerçevesini çizmeye çalışmak da bu çalışmanın ulaşmak istediği sonuçlardandır.
Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi metodu ile gerçekleştirilmiştir. Veri olarak, New York Times gazetesinde de yayınlanan Trump’a ait tespit edilmiş çarpıttığı gerçek beyanlar örnek olarak verilmiştir.
Ayrıca doğruların önemsizleşmesine örnek olarak Trump seçilmeden önce kendisi ile ilgili dürüstlük anketleri de çalışma içerisinde yer almıştır.

References

  • Alpay, Y. (2017). Yalanın Siyaseti. İstanbul: Destek Yayınları.
  • Annas, J. (1981). An Introduction to Plato's Republic. Oxford University Press.
  • Çankaya, E. (2015). Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Demirbaş, Ş. (2004). Siyasal Partilerde Pazarlama. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirtaş, M. C., & Orçun, Ç. (2015). Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(28), 41-48.
  • Euronews. (2016, 11 9). Euronews. Euronews.com: https://tr.euronews.com/2016/11/09/donald-trump-i-eski-abd-baskanlarindan-ayiran-en-onemli-5-ozellik adresinden alındı
  • Keyes, R. (2004). The Post-Truth Era: Dishonesty and Deception in Contemporary Life. New York: St. Martin's Press .
  • Leonhardt, D., & Thompson, S. A. (23, Haziran 2017). New York Times. Kasım 25, 2017 tarihinde www.nytimes.com: https://www.nytimes.com/interactivite/2017/6/23/opinion/trumps-lies.html adresinden alındı
  • Polat, C. (2015). Siyasal Pazarlama ve iletişim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Şener, O. (2016, 11 27). www.teyit.org. 11 24, 2017 tarihinde teyit: https://teyit.org/post-truth-neden-bu-kadar-gundemde/ adresinden alındı
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Online Kaynaklar www.oxforddictionaries.com (2016) “Word of the Year 2016 is…”, https://en.oxforddictionaries.com/word-of-the-year/word-of-the-year-2016, Erişim: 09.04.2017.
Year 2020, Volume: 21 Issue: 2, 298 - 309, 23.11.2020
https://doi.org/10.37880/cumuiibf.740519

Abstract

References

  • Alpay, Y. (2017). Yalanın Siyaseti. İstanbul: Destek Yayınları.
  • Annas, J. (1981). An Introduction to Plato's Republic. Oxford University Press.
  • Çankaya, E. (2015). Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Demirbaş, Ş. (2004). Siyasal Partilerde Pazarlama. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirtaş, M. C., & Orçun, Ç. (2015). Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(28), 41-48.
  • Euronews. (2016, 11 9). Euronews. Euronews.com: https://tr.euronews.com/2016/11/09/donald-trump-i-eski-abd-baskanlarindan-ayiran-en-onemli-5-ozellik adresinden alındı
  • Keyes, R. (2004). The Post-Truth Era: Dishonesty and Deception in Contemporary Life. New York: St. Martin's Press .
  • Leonhardt, D., & Thompson, S. A. (23, Haziran 2017). New York Times. Kasım 25, 2017 tarihinde www.nytimes.com: https://www.nytimes.com/interactivite/2017/6/23/opinion/trumps-lies.html adresinden alındı
  • Polat, C. (2015). Siyasal Pazarlama ve iletişim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Şener, O. (2016, 11 27). www.teyit.org. 11 24, 2017 tarihinde teyit: https://teyit.org/post-truth-neden-bu-kadar-gundemde/ adresinden alındı
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Online Kaynaklar www.oxforddictionaries.com (2016) “Word of the Year 2016 is…”, https://en.oxforddictionaries.com/word-of-the-year/word-of-the-year-2016, Erişim: 09.04.2017.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Makaleler
Authors

Aykut Yılmaz 0000-0001-8076-0349

Tarık Yolcu 0000-0002-4483-7860

Kürşad Özkaynar 0000-0003-1683-9591

Ömer Sezai Aykaç 0000-0003-1500-623X

Publication Date November 23, 2020
Submission Date May 21, 2020
Published in Issue Year 2020Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Yılmaz, A., Yolcu, T., Özkaynar, K., Aykaç, Ö. S. (2020). SİYASAL PAZARLAMA VE SİYASAL İLETİŞİMDE POST-TRUTH: DONALD TRUMP ÖRNEĞİ. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2), 298-309. https://doi.org/10.37880/cumuiibf.740519

Cumhuriyet University Journal of Economics and Administrative Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).