BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN KLİNİK HEMŞİRELERİN EĞİTİMLERİNE KATKI SAĞLAMA DURUMLARI

Year 2012, Volume: 1 Issue: 2, 0 - , 24.02.2012

Abstract

Amaç: Bu araştırma,  hemşirelik öğrencilerinin, klinikte çalışan hemşirelerin eğitimlerine katkıları konusundaki düşünce ve görüşlerini belirlemek amacı ile planlanmıştır.

Yöntem: Araştırma  Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören, klinik uygulama deneyimi olan, araştırmaya katılmayı kabul eden, 2., 3., ve 4. sınıf öğrencileri  (n=165) ile gerçekleştirildi. Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen  anket formu ile toplandı. Verilerin analizinde yüzdelik ve ki-kare testi kullanıldı.

Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin sadece %20.6’sı klinik hemşirelerinin eğitimlerine katkı sağladığını, %47.9’ u hemşirelerin klinikte öğrencilere karşı ilgisiz olduğunu, %23.6’sı olumsuz tutum sergilediğini, sadece %28.5’i olumlu davrandığını ve yarısından çoğu (%66.1) mesleği sevme/sürdürme konusunda hemşirelerin kendilerini olumsuz etkilediklerini belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan öğrencilerin sadece %5.5’ i hemşirelik bakımı konusunda hemşirelerin kendilerine iyi rol model olduklarını düşünmektedir. Öğrencilerin sınıfları ve cinsiyetleri ile hemşirelerin eğitimlerine katkı sağladığını düşünme durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu ( p< 0.05) belirlenmiştir.

Sonuç: Hemşirelik öğrencileri, hemşirelerin klinik eğitimlerine katkılarının az olduğunu, iyi rol model olmadıklarını ve kendilerine karşı sorumluluklarını yerine getirmediklerini düşünmektedirler.

Year 2012, Volume: 1 Issue: 2, 0 - , 24.02.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Melahat Akgün Kostak

Tuğçe Aras

Özlem Akarsu

Publication Date February 24, 2012
Published in Issue Year 2012Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Akgün Kostak, M., Aras, T., & Akarsu, Ö. (2012). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN KLİNİK HEMŞİRELERİN EĞİTİMLERİNE KATKI SAĞLAMA DURUMLARI. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 1(2).