BibTex RIS Cite
Year 2012, Volume: 36 Issue: 1, 111 - 139, 16.03.2012

Abstract

References

  • AKGÜL, Gökhan. (2010). İlköğretim Türkçe (6, 7, 8 Sınıflar) 2006 Öğretim Programında Yer Alan Okuma, Dinleme, Konuşma, Yazma Öğrenme Alanlarındaki Kazanımların Bütünsel Beyin Modeline Göre Analiz Edilmesi, Sınıflandırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Antakya: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • AKSAN, Doğan (1998). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • BOYDAK, Alp (2004). Beyin Yarım Kürelerinin Gizemi. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • HERRMANN, Ned (2003). İş Yaşamında Bütünsel Beyin. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • MEB (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Yayınevi.
  • ONAN, Bilginer (2005). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretiminde Dil Yapılarının Anlama Becerilerini (Okuma / Dinleme) Geliştirmedeki Rolü. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • SEZİK, Nejat (2003). Sınırsız Beyin Gücü. İstanbul, Hayat Yayınları.
  • SÜREKLİ, Derya (2004). Beyin Asimetrisi, Çift Beyinli İnsan. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • YALÇIN, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri (Yeni Yaklaşımlar). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • YILDIRIM, Ali; Şimşek Hasan. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME TÜRKÇE PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN NED HERRMANN’IN BÜTÜNSEL BEYİN MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2012, Volume: 36 Issue: 1, 111 - 139, 16.03.2012

Abstract

Günümüzde, beyin alanındaki gelişmelerle birlikte eğitim öğretim
alanında yeniden yapılandırmalara gidilmiştir. Çözülemeyen bir sır olan insan
beyni, yavaş yavaş çözümlenmeye başlamıştır. Özellikle Sperry’nin ayrık beyin
çalışmalarıyla başlayan bu süreç, Lean’ın üçlü beyin modeliyle eksiklikleri
giderilerek yeniden yapılandırılmaya çalışılmıştır. Bu iki modeli birleştiren Ned
Herrmann’ın Bütünsel Beyin Modeliyle artık beynimizin hangi bölgesinde
hangi işlevlerin olduğu sorusu daha da kesinlik kazanmıştır. Bu çalışmada, Ned
Herrmann’ın Bütünsel Beyin Modelinden hareketle 2006 yılı ilköğretim 6,7 ve
8. sınıflar Türkçe Programında yer alan okuma, dinleme, konuşma ve yazma
öğrenme alanlarındaki kazanımlar analiz edilmiştir. Çalışma çerçevesinde, bu
öğrenme alanlarına ait toplam 177 kazanım incelenmiştir. Kazanımların 42’si
dinleme, 52’si okuma, 42’si konuşma, 41’i yazma öğrenme alanına aittir.
Çalışma sonunda, okuma ve dinleme öğrenme alanlarındaki kazanımların
ağırlıklı olarak beynin sağ üst bölgesiyle, konuşma öğrenme alanındaki
kazanımların ağırlıklı olarak beynin sağ alt ve sol alt bölgeleriyle, yazma
öğrenme alanındaki kazanımların ise ağırlıklı olarak beynin sol alt bölgesiyle
ilgili olduğu tespit edilmiştir.

References

  • AKGÜL, Gökhan. (2010). İlköğretim Türkçe (6, 7, 8 Sınıflar) 2006 Öğretim Programında Yer Alan Okuma, Dinleme, Konuşma, Yazma Öğrenme Alanlarındaki Kazanımların Bütünsel Beyin Modeline Göre Analiz Edilmesi, Sınıflandırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Antakya: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • AKSAN, Doğan (1998). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • BOYDAK, Alp (2004). Beyin Yarım Kürelerinin Gizemi. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • HERRMANN, Ned (2003). İş Yaşamında Bütünsel Beyin. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • MEB (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Yayınevi.
  • ONAN, Bilginer (2005). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretiminde Dil Yapılarının Anlama Becerilerini (Okuma / Dinleme) Geliştirmedeki Rolü. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • SEZİK, Nejat (2003). Sınırsız Beyin Gücü. İstanbul, Hayat Yayınları.
  • SÜREKLİ, Derya (2004). Beyin Asimetrisi, Çift Beyinli İnsan. İstanbul: Sistem Yayınları.
  • YALÇIN, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri (Yeni Yaklaşımlar). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • YILDIRIM, Ali; Şimşek Hasan. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bilginer Onan

Gökhan Akgül

Publication Date March 16, 2012
Published in Issue Year 2012Volume: 36 Issue: 1

Cite

APA Onan, B., & Akgül, G. (2012). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME TÜRKÇE PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN NED HERRMANN’IN BÜTÜNSEL BEYİN MODELİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36(1), 111-139.

.