Bu çalışmanın amacı, bilgisayar destekli geometri öğretimi ile ilgili bir geri bildirim aracı olarak öğrenci görüşlerini değerlendirmektir. Bu amaç kapsamında Ankara ili sınırları içinde bulunan bir devlet ortaokulunun 7. sınıfında öğrenim gören 27öğrenciye dörtgenlerin özellikleri ve alanı konusunda Geogebra yazılımı ile hazırlanmış etkinliklerle uygulamalar yapılmıştır. Çalışma özel durum çalışması olup, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen dört adet açık uçlu sorudan oluşan bir değerlendirme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin konunun bilgisayar destekli öğretim (BDÖ) ile öğretilmesinden memnun oldukları, anlatılanları ve uygulamaları daha iyi öğrendikleri, dersin eğlenceli ve ilgi çekici olduğu ve çalışma ortamındaki görsel ve dinamik öğelerin kalıcılığı arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2016 |
Submission Date | November 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 25 Issue: 3 |