Review
BibTex RIS Cite

KURUMLARIN ÇALIŞMALARINDA KALİTENİN SAĞLANMASI İÇİN TEMEL GEREKLİLİKLER

Year 2015, Volume: 24 Issue: 2, 1 - 18, 31.10.2015

Abstract

Kurumların sağlıklı çalışması ve işlerini kaliteye uygun olarak doğru yapmaları beklenir. Kurumlar kaliteye uygun çalışabilmek ve faaliyet gösterebilmek için gerekli temel ilkeleri uygulamaları gerekmektedir. Kurumların sağlıklı çalışıp çalışmadığının ve işlerini kaliteye uygun olarak doğru yapıp yapmadıklarının tespiti ve bu hususta taraflara güvence verilebilmesi için kalite kontrol ve kalite güvence sistemleri kurulmalıdır. Genel anlamda kurumlarda kurulan İç kontrol ve iç denetim sistemi kalite kontrol fonksiyonunu; dış denetim ve yargısal faaliyetler ise kalite güvence fonksiyonunu yerine getirmektedir. Kurumlar yer aldıkları sektörde yaptıkları işlerin özgünlüğüne uygun daha özel kalite kontrol ve kalite güvence sistemi kurmalıdır.

References

  • T.C. Anayasası, www.mevzuat.gov.tr 5018; Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, www.mevzuat.gov.tr 6085; Sayıştay Kanunu, www.mevzuat.gov.tr AB Bakanlığı, (2012), Avrupa Birliğine Uyum Sürecinde Kamu Sektöründe İç Denetim ve Dış Denetim İşbirliği Konferansı Sonuç Kitapçığı, TC Avrupa Birliği Bakanlığı, Ankara. Akyel Recai ve Çiğdem Aksungur, (2012), ’’Tone at the Top in SAİs to Achieve Quality in Audits and the Experience of the Turkish Court of Accounts’’, Sayıştay Dergisi 150. Yıl Özel Sayısı, s.5-18, Ankara. Aldag, J. Ramon &Timoty M. Stearns, (1991), Management, South-Western Publishing co. Amason, Allen C.,(2011), Stratejik Management, routledge, New York. Bourn, Sır John, ( 2007), Public Sector Auditing,John Wiley& Sons, ltd, England. Bovee, Courtland l., John v. Thıll, Marian Burk Wood ve George p. Dovel, (199), Management, Mc Graw-Hill, USA. Camillus, John,C.(1986),Strategic Planning and Management Control, Lexington Books, Toronto. Eisner, Dess Lumpkin (2010), Strategic Management, Mc Graw-Hill Campanies, New York. İSSAİ 1, The Lima Declaretion, www.issai.org. İSSAİ 20, Principles of trancparency and accountability, www.issai.org. İSSAİ 21, Saydamlık ve Hesap verme Sorumluluğu İlkeleri İlkeler ve İyi Uygulamalar, İSSAİ 30, Code of Ethics, www.issai.org. İSSAİ 40, Quality Control of SAİs, www.issai,org. İSSAİ 100, Basic Principles in Government Auditing, www.issai.org. İSSAİ 200, General Standards in Government Auditing and Standarts With Ethical Significance, www.issai.org. Millichamp Alan &John Taylor, (2012), Auditing, Cengage Learning EMEA, UK. Robbins, Stephen P.& Mary Coulter, (1999), Management, Prentice Hall, New Jersey. Sayıştay, (2012), Uluslararası Yüksek Denetim Kurumları Standartları (ISSAI)-1, Sayıştay Başkanlığı, 150. Kuruluş Yıldönümü Yayınları no 3, Ankara. SDR.6, Sayıştay Denetimde Kalite Yönetimi Rehberi, (2014), Sayıştay, Aralık 2014, Ankara. www.intosai.org www.issai.org.
Year 2015, Volume: 24 Issue: 2, 1 - 18, 31.10.2015

Abstract

References

  • T.C. Anayasası, www.mevzuat.gov.tr 5018; Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, www.mevzuat.gov.tr 6085; Sayıştay Kanunu, www.mevzuat.gov.tr AB Bakanlığı, (2012), Avrupa Birliğine Uyum Sürecinde Kamu Sektöründe İç Denetim ve Dış Denetim İşbirliği Konferansı Sonuç Kitapçığı, TC Avrupa Birliği Bakanlığı, Ankara. Akyel Recai ve Çiğdem Aksungur, (2012), ’’Tone at the Top in SAİs to Achieve Quality in Audits and the Experience of the Turkish Court of Accounts’’, Sayıştay Dergisi 150. Yıl Özel Sayısı, s.5-18, Ankara. Aldag, J. Ramon &Timoty M. Stearns, (1991), Management, South-Western Publishing co. Amason, Allen C.,(2011), Stratejik Management, routledge, New York. Bourn, Sır John, ( 2007), Public Sector Auditing,John Wiley& Sons, ltd, England. Bovee, Courtland l., John v. Thıll, Marian Burk Wood ve George p. Dovel, (199), Management, Mc Graw-Hill, USA. Camillus, John,C.(1986),Strategic Planning and Management Control, Lexington Books, Toronto. Eisner, Dess Lumpkin (2010), Strategic Management, Mc Graw-Hill Campanies, New York. İSSAİ 1, The Lima Declaretion, www.issai.org. İSSAİ 20, Principles of trancparency and accountability, www.issai.org. İSSAİ 21, Saydamlık ve Hesap verme Sorumluluğu İlkeleri İlkeler ve İyi Uygulamalar, İSSAİ 30, Code of Ethics, www.issai.org. İSSAİ 40, Quality Control of SAİs, www.issai,org. İSSAİ 100, Basic Principles in Government Auditing, www.issai.org. İSSAİ 200, General Standards in Government Auditing and Standarts With Ethical Significance, www.issai.org. Millichamp Alan &John Taylor, (2012), Auditing, Cengage Learning EMEA, UK. Robbins, Stephen P.& Mary Coulter, (1999), Management, Prentice Hall, New Jersey. Sayıştay, (2012), Uluslararası Yüksek Denetim Kurumları Standartları (ISSAI)-1, Sayıştay Başkanlığı, 150. Kuruluş Yıldönümü Yayınları no 3, Ankara. SDR.6, Sayıştay Denetimde Kalite Yönetimi Rehberi, (2014), Sayıştay, Aralık 2014, Ankara. www.intosai.org www.issai.org.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Recai Akyel This is me

Publication Date October 31, 2015
Submission Date November 16, 2017
Published in Issue Year 2015 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Akyel, R. (2015). KURUMLARIN ÇALIŞMALARINDA KALİTENİN SAĞLANMASI İÇİN TEMEL GEREKLİLİKLER. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(2), 1-18.