BibTex RIS Cite

Aktif Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi

Year 2008, Volume: 17 Issue: 3, 17 - 28, 01.09.2008

Abstract

-

AKTİF ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN FEN BİLGİSİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ

Year 2008, Volume: 17 Issue: 3, 17 - 28, 01.09.2008

Abstract

Bu araştırmanın amacı aktif öğrenme yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf
öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları üzerine etkisini belirlemektir.
Araştırma 2005-2006 öğretim yılında Adana ili Seyhan ilçesinde bulunan orta sosyoekonomik
düzeyde bir resmi ilköğretim okulunun iki ayrı şubesinde gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada deney grubunda 34, kontrol grubunda 32 olmak üzere toplam 66 öğrenci yer
almıştır. Çalışma 12 hafta sürmüştür. Deney grubunda aktif öğrenme yaklaşımı kontrol
grubunda ise öğretmen merkezli geleneksel öğretim kullanılmıştır. Araştırma çeşitleme
(triangulation) yöntemine göre düzenlenmiştir. Araştırma sonucunda aktif öğrenme
yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları
üzerinde olumlu etkisi (P < .05) olduğu belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Arş. Gör. Meryem Nur Aydede This is me

Yrd. Doç. Dr. Fatih Matyar This is me

Publication Date September 1, 2008
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2008 Volume: 17 Issue: 3

Cite

APA Aydede, A. G. M. N., & Matyar, Y. D. D. F. (2008). AKTİF ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN FEN BİLGİSİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 17-28.