BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi Ve Alışkanlıklarının Karşılaştırılması Adnan Menderes Ve Uludağ Üniversiteleri Örneği

Year 2010, Volume: 19 Issue: 3, 457 - 480, 01.09.2010

Abstract

The aim of this research is to compare reading interests and habits of elementary school teacher candidates The sample of the study was chosen from Adnan Menderes University Education Faculty in Aydın and in Bursa Totally 465 prospective teachers participated in the study Data collecting instruments were 8220;Reading Interest Scale 8221; 8220;Adult Form for Reading Habits Questionnaire 8221; developed by Dökmen 1990 and 8220;personal information form 8221; which was prepared by the researchers In this study percentage distribution mean standard deviation and maximum minimum value of data were calculated In the cases when the sample showed normal distribution x2 analyses ANOVA t test Dunnett 8217;s C were applied In the cases when sample did not show normal distribution Kruskal Wallis H and Mann Whitney U tests were done And also correlation coefficient were calculated The results of study indicate that reading interests of the participants were at medium level and reading habits of participants were at insufficient level It was observed that primary school teacher candidates prefer reading 8220;newspapers various journals humors arts culture and science books 8221; And also the results were shown that primary school teacher candidates read 2 books and 2 4 journals per month According to the primary school teacher candidates it was due to high costs of the books not having enough time and being tired It was observed that there was a significant correlation between the number of books and journals being read per month and the number of books possessed Key Words: Reading Prospective Elementary School Teacher Reading interest Reading habits

References

  • Aksaçlıoğlu, A. G., Yılmaz, B. (2007). Öğrencilerin Televizyon İzlemeleri ve Bilgisayar Kullanmalarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Etkisi. Türk Kütüphaneciliği. 21(1), 3-28.
  • Andrews, S. V. (1992). Becoming Serious Writers/Readers: Providing Encouragement and Contexts for Learning. Paper presented at the Annual Indiana Teachers Applying Whole Langoage Conference. (Terre Haute, IN, Feb 22, 1992). ERIC ED345230, 1- 13.
  • Aral, N. ve Aktaş, Y. (1997). Çocukların Televizyon ve Diğer Etkinliklere Harcadıkları Sürenin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 99-105.
  • Aslantürk, E. ve Saracaloğlu, A. S. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. (Hakem incelemesinde).
  • Aydın Yılmaz. Z. (2006, Ocak). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı. İlköğretim Online. 5(1),1-6 http://ilkogretim-online.org.tr/vol5say1/v5s1m1.PDF
  • Balcı, V. (2003) Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması, Milli Eğitim Dergisi, 158.
  • Bınarbaşı, F. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıklarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya, Selçuk Üniversitesi.
  • Book Industry Study Group. (1984). The 1983 Consumer Research Study on Reading and Book Publishing. New York: Book Industry Study Group, Inc.
  • Coles, M., & Hall, C. (2002). Gendered Reading: Learning From Children’s Reading Choices, Journal of Research in Reading, 25, (1), 96–108.
  • Cumhuriyet Gazetesi. 22 Ocak 1999, 3.
  • Dökmen, Ü. (1990). Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Okuma Becerileri, İlgileri, Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 23(2), 394-418.
  • Dökmen, Ü. (1994) Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psikososyal Bir Araştırma, İstanbul, MEB Yayınları.
  • Erişkon Cangil, B. (2008). Okumayı Öğretmek - Almanca Öğretmen Adayı Gençlerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları. Gençliğin İzdüşümü, Nilüfer Tapan Armağan Kitabı. Yay. Haz. Nilüfer Kuruyazıcı. İstanbul: Multilingual, 293-313.
  • Esgin, A., Karadağ, O. (2000). Üniversite Öğrencilerinde Okuma Alışkanlığı. Popüler Bilim Dergisi. 82, 19–23.
  • Filiz, K. (2004). Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğrencilerin Meslekle İlgili Okuma ve Araştırma Alışkanlıkları, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 231–242.
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okumaya İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği), Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(1), 1–21.
  • Gönen, M., Öncü, E. ve Işıtan, S. (2004). İlköğretim 5., 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 164(2).
  • Güngör, A. (2005). Altıncı, Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Stratejilerini Kullanma Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 101-108.
  • Hall, C., & Coles, M. (1999). Children’s Reading Choices. Routledge.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10.baskı). Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (2002). Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayınları.
  • Kolaç, E. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuyucu Profilleri. Anadolu Üniversitesi VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 27-29 Nisan 2007, 209-214.
  • Kurulgan, M., Çekerol, G. S. (2008). Öğrencilerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 8(2), 237-258
  • LaBonty, J. (1991). College Students as Readers. Reading Horizons. 32 (1), 21-32.
  • Lehr, F. (2005). Television Wieving and Writing, http://ericir.syr.edu/plweb_cgi/fastweb?seerchform+ericdb.
  • Mavi, H. F., Çetin, B. (2009). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Kitap Okumaya İlişkin Görüş ve Tutumlarının Değerlendirilmesi. C.B.Ü. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 4(1), 1-11.
  • McCoy, D., others. (1991). Surveys of Independent Reading: Pinpointing the Problems, Seeking the Solutions. Paper presented at the Annual Meeting of the College Reading Association. (Cristal City, VA, Oct 31-Nov 3, 1991). ERIC ED341021.
  • McNinch, G. W., Steelman, P. (1990, Fall). Perceived Reading Status of Teacher Education Students. Reading Improvement, 27 (3), 203-206.
  • Odabaş, H. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Etki Eden Faktörler. Bilgin (2), 3-6.
  • Odabaş, H. (2005). Ülkemizde Okuma Alışkanlığı ve Eleştirel Okuma.
  • http//www.humanityankara.edu.tr/bilgibelge/ogrelfiles/ho/Ulkmzde_okm_al_ve_el_om.do c., 1–8. (Erişim tarihi: Eylül 2006).
  • Odabaş, H., Odabaş, Z.Y., Polat, C. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası. 9(2):431-465.
  • Olson, M. W. and Gillis, M. (1983, Dec). Teaching Reading Study Skills and Course Content to Preservice Teachers. Reading World. 23(2), 124-133.
  • Özbay, M., Bağcı, H., Uyar, Y. (2008, Bahar). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığına Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 9(15), 117–136. Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre
  • Özdemir, E. (1998). Eleştirel Okuma. Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Russikoff, K. A., J. L. Pilgreen. (1994). Shaking the Tree of “Forbidden Fruit”: A Study of Light Reading. Reading Improvement. 31, 2: 122-124.
  • Sağlam, M., Suna, Ç., Çengelci, T. (2008, Bahar) Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Etkileyen Etmenlere İlişkin Görüş ve Önerileri. Milli Eğitim, 178, 8-23.
  • Sağlam, M., Suna, Ç., Çengelci, T. (2007). Sınıf Öğretmenliği ile Diğer Öğretmenlik Programları Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Düzeylerinin Karşılaştırılması. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 27–29 Nisan 2006, Eskişehir, 325–328.
  • Sağlamtunç, T. (1990). Türkiye’de üniversite kütüphanecilik bölümlerinin 4.sınıf öğrencilerinin özgür (boş) zaman ders dışı okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 4, 3-21.
  • Saracaloğlu, A. S. (2006). 21. Yüzyılda Öğretmen Adaylarının Nitelikleri. Atatürk ve Cumhuriyete Armağan. Cilt 1: 253-290.
  • Saracaloğlu, A.S., Bozkurt, N., Serin, O. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Okuma İlgileri ve Okuma Alışkanlıklarını Etkileyen Faktörler, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(12), 149–157.
  • Saracaloğlu, A.S., Karasakaloğlu, N., Yenice, N. (2007). Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri ile Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki, VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 27-29 Nisan 2007, Eskişehir, 384–389.
  • Saracaloğlu, A.S., Yenice, N., Karasakaloğlu, N. (2006). Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri ile Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki, III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 4–5 Mayıs 2006, Çanakkale, 1– 23.
  • Semerci, Ç. (2002, Temmuz). Türk Üniversitelerinde Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları. Eğitim ve Bilim, 27(125), 36-43.
  • Sheorey, R., K. Mokhtari. (1994). The Reading Habits of Developmental College Students at Different Levels of Reading Proficiency. Reading Improvement. 31(3), 156-166.
  • Şahiner, Y. (2005). İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Okuma Alışkanlıkları ve Bu Alışkanlıkları Etkileyen Faktörler. (Elmadağ İlçesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Ankara Üniversitesi.
  • Türk Dil Kurumu [T.D.K]. (1988) Türkçe Sözlük, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 1– 2.
  • Tipaldi, E. (2002) Squeezing Reading into Our Students’ Lives,
  • http://www_unix.oit.umass.edu/amoran/wwwp/tipaldi.htm, Mayıs 2002.
  • Yağcıoğlu, S. ve Değer, A. C. (2002). Üstbilişsel Okuma Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir Atölye Çalışması. 2. Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri:34-43. İstanbul: Eyüboğlu Öğretim Kurumları Yayınları.
  • Yalınkılıç, K. (2007) Türkçe Öğretmen Adaylarının Okumaya İlişkin Tutum ve Görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 225-241.
  • Yıldız, A. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarını Belirleyen Etmenler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Marmara Üniversitesi.
  • Yılmaz, B. (2002). Ankara’da İlköğretim Öğretmenlerinin Okuma ve Halk Kütüphanesi Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği. 16(4), 441- 460.
  • Yılmaz, B. (1998). Okuma Alışkanlığı Sorunu, Bir Enstitü Örneği ve Türkiye İçin Öneriler. Türk Kütüphaneciliği, 12 (3), 244-251.
  • Yılmaz, B. (1995). Okuma Sosyolojisi: Ankara’da Oturanların Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma, Türk Kütüphaneciliği Dergisi, 9(3), 325–336.
  • Yılmaz, B., Köse, E., Korkut, Ş. (2009). Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği. 23(1): 22-51. (http://yunus.hacettepe.edu.tr/~byilmaz/makaleler.htm Erişi tarihi: 01.08.2009)

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUMA İLGİ VE ALIŞKANLIKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI (ADNAN MENDERES VE ULUDAĞ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ)

Year 2010, Volume: 19 Issue: 3, 457 - 480, 01.09.2010

Abstract

Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarının karşılaştırılmasını amaçlamaktadır Araştırma örneklemini Adnan Menderes n=230 ve Uludağ Üniversitesi n=235 Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 4 sınıf öğrencileri oluşturmaktadır Araştırma toplam 465 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir Veri toplama aracı olarak Dökmen 1990 tarafından geliştirilen 8220;Okuma İlgisi Ölçeği ve Okuma Alışkanlığı Yetişkinler Formu Anketi 8221; ile 8220;Kişisel Bilgi Formu 8221; kullanılmıştır Araştırmada yüzde dökümleri alınmış aritmetik ortalama standart sapma minimum ve maksimum değerleri hesaplanmış örneklemin normal dağılım gösterdiği durumlarda x² ki kare testi testi t testi varyans analizi ve Dunnett 8217;s C testleri uygulanmıştır Örneklemin normal dağılım göstermediği durumlarda ise Kruskal Wallis H testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır Ayrıca korelasyon katsayıları hesaplanmıştır Araştırma sonuçları katılımcıların okuma ilgisinin 8220;orta 8221; okuma alışkanlıklarının 8220;yetersiz 8221; düzeyde olduğunu göstermektedir Öğretmen adaylarının en çok okudukları materyaller sırasıyla gazete sanat kitapları roman hikâye vb çeşitli dergiler kültür kitapları deneme vb bilimsel kitaplar bilim teknik ve mizah dergileri şeklinde sıralanmaktadır Öğrencilerin ayda ortalama 2 kitap ve 2 4 dergi okudukları saptanmıştır Katılımcılar 8220;kitap fiyatlarının yüksek olması derslerden zaman bulamama ve yorgun olma 8221; nedenleriyle yeterince kitap okuyamamaktadırlar Katılımcıların okuma ilgisi ile ayda okunan kitap dergi ve sahip olunan kitap sayısı arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır

References

  • Aksaçlıoğlu, A. G., Yılmaz, B. (2007). Öğrencilerin Televizyon İzlemeleri ve Bilgisayar Kullanmalarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Etkisi. Türk Kütüphaneciliği. 21(1), 3-28.
  • Andrews, S. V. (1992). Becoming Serious Writers/Readers: Providing Encouragement and Contexts for Learning. Paper presented at the Annual Indiana Teachers Applying Whole Langoage Conference. (Terre Haute, IN, Feb 22, 1992). ERIC ED345230, 1- 13.
  • Aral, N. ve Aktaş, Y. (1997). Çocukların Televizyon ve Diğer Etkinliklere Harcadıkları Sürenin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 99-105.
  • Aslantürk, E. ve Saracaloğlu, A. S. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. (Hakem incelemesinde).
  • Aydın Yılmaz. Z. (2006, Ocak). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı. İlköğretim Online. 5(1),1-6 http://ilkogretim-online.org.tr/vol5say1/v5s1m1.PDF
  • Balcı, V. (2003) Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması, Milli Eğitim Dergisi, 158.
  • Bınarbaşı, F. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıklarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya, Selçuk Üniversitesi.
  • Book Industry Study Group. (1984). The 1983 Consumer Research Study on Reading and Book Publishing. New York: Book Industry Study Group, Inc.
  • Coles, M., & Hall, C. (2002). Gendered Reading: Learning From Children’s Reading Choices, Journal of Research in Reading, 25, (1), 96–108.
  • Cumhuriyet Gazetesi. 22 Ocak 1999, 3.
  • Dökmen, Ü. (1990). Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Okuma Becerileri, İlgileri, Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 23(2), 394-418.
  • Dökmen, Ü. (1994) Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psikososyal Bir Araştırma, İstanbul, MEB Yayınları.
  • Erişkon Cangil, B. (2008). Okumayı Öğretmek - Almanca Öğretmen Adayı Gençlerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları. Gençliğin İzdüşümü, Nilüfer Tapan Armağan Kitabı. Yay. Haz. Nilüfer Kuruyazıcı. İstanbul: Multilingual, 293-313.
  • Esgin, A., Karadağ, O. (2000). Üniversite Öğrencilerinde Okuma Alışkanlığı. Popüler Bilim Dergisi. 82, 19–23.
  • Filiz, K. (2004). Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğrencilerin Meslekle İlgili Okuma ve Araştırma Alışkanlıkları, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 231–242.
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okumaya İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği), Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(1), 1–21.
  • Gönen, M., Öncü, E. ve Işıtan, S. (2004). İlköğretim 5., 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 164(2).
  • Güngör, A. (2005). Altıncı, Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Stratejilerini Kullanma Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 101-108.
  • Hall, C., & Coles, M. (1999). Children’s Reading Choices. Routledge.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10.baskı). Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (2002). Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayınları.
  • Kolaç, E. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuyucu Profilleri. Anadolu Üniversitesi VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 27-29 Nisan 2007, 209-214.
  • Kurulgan, M., Çekerol, G. S. (2008). Öğrencilerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 8(2), 237-258
  • LaBonty, J. (1991). College Students as Readers. Reading Horizons. 32 (1), 21-32.
  • Lehr, F. (2005). Television Wieving and Writing, http://ericir.syr.edu/plweb_cgi/fastweb?seerchform+ericdb.
  • Mavi, H. F., Çetin, B. (2009). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Kitap Okumaya İlişkin Görüş ve Tutumlarının Değerlendirilmesi. C.B.Ü. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 4(1), 1-11.
  • McCoy, D., others. (1991). Surveys of Independent Reading: Pinpointing the Problems, Seeking the Solutions. Paper presented at the Annual Meeting of the College Reading Association. (Cristal City, VA, Oct 31-Nov 3, 1991). ERIC ED341021.
  • McNinch, G. W., Steelman, P. (1990, Fall). Perceived Reading Status of Teacher Education Students. Reading Improvement, 27 (3), 203-206.
  • Odabaş, H. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Etki Eden Faktörler. Bilgin (2), 3-6.
  • Odabaş, H. (2005). Ülkemizde Okuma Alışkanlığı ve Eleştirel Okuma.
  • http//www.humanityankara.edu.tr/bilgibelge/ogrelfiles/ho/Ulkmzde_okm_al_ve_el_om.do c., 1–8. (Erişim tarihi: Eylül 2006).
  • Odabaş, H., Odabaş, Z.Y., Polat, C. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası. 9(2):431-465.
  • Olson, M. W. and Gillis, M. (1983, Dec). Teaching Reading Study Skills and Course Content to Preservice Teachers. Reading World. 23(2), 124-133.
  • Özbay, M., Bağcı, H., Uyar, Y. (2008, Bahar). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığına Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 9(15), 117–136. Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre
  • Özdemir, E. (1998). Eleştirel Okuma. Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Russikoff, K. A., J. L. Pilgreen. (1994). Shaking the Tree of “Forbidden Fruit”: A Study of Light Reading. Reading Improvement. 31, 2: 122-124.
  • Sağlam, M., Suna, Ç., Çengelci, T. (2008, Bahar) Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıklarını Etkileyen Etmenlere İlişkin Görüş ve Önerileri. Milli Eğitim, 178, 8-23.
  • Sağlam, M., Suna, Ç., Çengelci, T. (2007). Sınıf Öğretmenliği ile Diğer Öğretmenlik Programları Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Düzeylerinin Karşılaştırılması. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 27–29 Nisan 2006, Eskişehir, 325–328.
  • Sağlamtunç, T. (1990). Türkiye’de üniversite kütüphanecilik bölümlerinin 4.sınıf öğrencilerinin özgür (boş) zaman ders dışı okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 4, 3-21.
  • Saracaloğlu, A. S. (2006). 21. Yüzyılda Öğretmen Adaylarının Nitelikleri. Atatürk ve Cumhuriyete Armağan. Cilt 1: 253-290.
  • Saracaloğlu, A.S., Bozkurt, N., Serin, O. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Okuma İlgileri ve Okuma Alışkanlıklarını Etkileyen Faktörler, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(12), 149–157.
  • Saracaloğlu, A.S., Karasakaloğlu, N., Yenice, N. (2007). Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri ile Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki, VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 27-29 Nisan 2007, Eskişehir, 384–389.
  • Saracaloğlu, A.S., Yenice, N., Karasakaloğlu, N. (2006). Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri ile Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki, III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 4–5 Mayıs 2006, Çanakkale, 1– 23.
  • Semerci, Ç. (2002, Temmuz). Türk Üniversitelerinde Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları. Eğitim ve Bilim, 27(125), 36-43.
  • Sheorey, R., K. Mokhtari. (1994). The Reading Habits of Developmental College Students at Different Levels of Reading Proficiency. Reading Improvement. 31(3), 156-166.
  • Şahiner, Y. (2005). İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Okuma Alışkanlıkları ve Bu Alışkanlıkları Etkileyen Faktörler. (Elmadağ İlçesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Ankara Üniversitesi.
  • Türk Dil Kurumu [T.D.K]. (1988) Türkçe Sözlük, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 1– 2.
  • Tipaldi, E. (2002) Squeezing Reading into Our Students’ Lives,
  • http://www_unix.oit.umass.edu/amoran/wwwp/tipaldi.htm, Mayıs 2002.
  • Yağcıoğlu, S. ve Değer, A. C. (2002). Üstbilişsel Okuma Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir Atölye Çalışması. 2. Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri:34-43. İstanbul: Eyüboğlu Öğretim Kurumları Yayınları.
  • Yalınkılıç, K. (2007) Türkçe Öğretmen Adaylarının Okumaya İlişkin Tutum ve Görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 225-241.
  • Yıldız, A. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarını Belirleyen Etmenler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Marmara Üniversitesi.
  • Yılmaz, B. (2002). Ankara’da İlköğretim Öğretmenlerinin Okuma ve Halk Kütüphanesi Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği. 16(4), 441- 460.
  • Yılmaz, B. (1998). Okuma Alışkanlığı Sorunu, Bir Enstitü Örneği ve Türkiye İçin Öneriler. Türk Kütüphaneciliği, 12 (3), 244-251.
  • Yılmaz, B. (1995). Okuma Sosyolojisi: Ankara’da Oturanların Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma, Türk Kütüphaneciliği Dergisi, 9(3), 325–336.
  • Yılmaz, B., Köse, E., Korkut, Ş. (2009). Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği. 23(1): 22-51. (http://yunus.hacettepe.edu.tr/~byilmaz/makaleler.htm Erişi tarihi: 01.08.2009)
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Prof. Dr. A. Seda Saracaloğlu This is me

Yrd. Doç. Dr. Nuri Karasakaloğlu This is me

Uzm. Elif Aslantürk This is me

Publication Date September 1, 2010
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2010 Volume: 19 Issue: 3

Cite

APA Saracaloğlu, P. D. A. S., Karasakaloğlu, Y. D. D. N., & Aslantürk, U. E. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUMA İLGİ VE ALIŞKANLIKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI (ADNAN MENDERES VE ULUDAĞ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 457-480.