Research Article
BibTex RIS Cite

SARIKAMIŞ KAYAK MERKEZİ’NİN DESTİNASYON MARKALAŞMASI ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Year 2019, Volume: 28 Issue: 2, 402 - 420, 15.10.2019
https://doi.org/10.35379/cusosbil.558357

Abstract

Markalaşma, destinasyonların kendilerini konumlandırma
faaliyetlerinin tümüdür. Destinasyonların marka haline getirilmesi
düşünüldüğünde, tarihi, coğrafi, kültürel ve ekonomik
özellikleri kullanılmaktadır. Sayılan özelliklerin birine ya da
birkaçına sahip olan destinasyonlar bu özellik yada özelliklerini ön plana
çıkarmak isteyecektir. Ancak bu faaliyetlere başlamadan önce destinasyonun
nasıl tanındığı veya algılandığının öğrenilmesi ve ona göre bir yol haritası
çizilmesi gerekmektedir.



Bu
çalışmada Kars’ın turistik açıdan önemli yerlerinden biri olan Sarıkamış Kayak
Merkezi’ni ziyaret eden yerli turistlerin, Sarıkamış Kayak Merkezi’ni
destinasyon markası olarak nasıl algıladıklarının tespit edilmesi
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Aralık 2016 - Mart 2017 tarihleri
arasında, Sarıkamış Kayak Merkezi’ni ziyaret eden ve buradaki konaklama
işletmelerinde en az bir gece konaklayan 400 misafire anket uygulanmıştır.
Temel bulgulara göre katılımcıların yarısından fazlası Sarıkamış Kayak
Merkezi’ni bir destinasyon markası olarak görmektedir. Katılımcıların çok büyük
bir kısmı Sarıkamış Kayak Merkezi’ni tekrar ziyaret etmek istediğini belirtmiş
ve yine katılımcıların tamamına yakını Sarıkamış Kayak Merkezi’ni
çevrelerindeki insanlara tavsiye edebilecekleri yönünde görüş bildirmiştir.

References

  • Büyüköztürk, Şener (2012). Örnekleme Yöntemleri, http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-FinalKonulari.pdf Erişim Tarihi:20.09.2017
  • Çalışkan, U. (2014). Sarıkamış Kayak Tesisleri ve Konaklama Hizmetleri Müşteri Memnuniyeti Araştırması, Serhat Kalkınma Ajansı, Kars.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik- SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi, Ankara.
  • Demir, M. (2017). Doğal ve Beşeri Özellikleriyle Kars İlindeki Turizm Faaliyetlerinin Durumu, Marmara Coğrafya Dergisi, 35, 134-154.
  • Doğaner, S. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J. ve Anderson, R.E. (2010). Multivariate Data Analysis (Seventh Edition), New Jarsey: PearsonEducation.
  • İpar, M.S. (2011). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve İstanbul Üzerine Bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayınevi, Ankara.
  • Kaya, F. (2014). Destinasyon Markalaşması Sürecinde Doğu Karadeniz Bölgesi’nin Doğal ve Kültürel Kaynaklar Açısından Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kavas, A. (2004). Marka Değeri Yaratmak, Pazarlama ve İletişim Kültür Dergisi, 3(8), 16-25.
  • Koçak, N., Tandoğan, G. (2008). Kent Turizmi Kapsamında Fuar ve Sergilerin İzmir Turizmine Olası Etkileri: EXPO Örneği, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 5(2),6-15.
  • Krajnovic, A., Bosna, J. &Jasic, D. (2013). Umbrella Branding In Tourism- Model Region of Istria And Dalmatia, Tourism And Hospitality Management, 19(2), 201-215.
  • Ritchie, B. J. R. &Ritchie, J. R. R.(1998). The Branding Of Tourism Destinations, Annual Congress Of The International Association Of Scientific Experts in Tourism, 1-31.Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Türkeri, İ. (2014). Destinasyon Aidiyeti Oluşturulmasında Destinasyon İmajının ve Kişiliğinin Rolü: Kış Turizmi Örneği (Palandöken Kayak Merkezi), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Vanat, L. (2013). International Report on Snow&Mountain Tourism - Overview of The Key Industry Figures For Ski Resorts, Erişim Tarihi: 08.03.2017 http://www.vanat.ch/RM-world-report- 2013.pdf
  • http://testsite.kultur.gov.tr, Erişim tarihi: 30.03.2018
Year 2019, Volume: 28 Issue: 2, 402 - 420, 15.10.2019
https://doi.org/10.35379/cusosbil.558357

Abstract

References

  • Büyüköztürk, Şener (2012). Örnekleme Yöntemleri, http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-FinalKonulari.pdf Erişim Tarihi:20.09.2017
  • Çalışkan, U. (2014). Sarıkamış Kayak Tesisleri ve Konaklama Hizmetleri Müşteri Memnuniyeti Araştırması, Serhat Kalkınma Ajansı, Kars.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik- SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi, Ankara.
  • Demir, M. (2017). Doğal ve Beşeri Özellikleriyle Kars İlindeki Turizm Faaliyetlerinin Durumu, Marmara Coğrafya Dergisi, 35, 134-154.
  • Doğaner, S. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J. ve Anderson, R.E. (2010). Multivariate Data Analysis (Seventh Edition), New Jarsey: PearsonEducation.
  • İpar, M.S. (2011). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve İstanbul Üzerine Bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayınevi, Ankara.
  • Kaya, F. (2014). Destinasyon Markalaşması Sürecinde Doğu Karadeniz Bölgesi’nin Doğal ve Kültürel Kaynaklar Açısından Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kavas, A. (2004). Marka Değeri Yaratmak, Pazarlama ve İletişim Kültür Dergisi, 3(8), 16-25.
  • Koçak, N., Tandoğan, G. (2008). Kent Turizmi Kapsamında Fuar ve Sergilerin İzmir Turizmine Olası Etkileri: EXPO Örneği, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 5(2),6-15.
  • Krajnovic, A., Bosna, J. &Jasic, D. (2013). Umbrella Branding In Tourism- Model Region of Istria And Dalmatia, Tourism And Hospitality Management, 19(2), 201-215.
  • Ritchie, B. J. R. &Ritchie, J. R. R.(1998). The Branding Of Tourism Destinations, Annual Congress Of The International Association Of Scientific Experts in Tourism, 1-31.Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Türkeri, İ. (2014). Destinasyon Aidiyeti Oluşturulmasında Destinasyon İmajının ve Kişiliğinin Rolü: Kış Turizmi Örneği (Palandöken Kayak Merkezi), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Vanat, L. (2013). International Report on Snow&Mountain Tourism - Overview of The Key Industry Figures For Ski Resorts, Erişim Tarihi: 08.03.2017 http://www.vanat.ch/RM-world-report- 2013.pdf
  • http://testsite.kultur.gov.tr, Erişim tarihi: 30.03.2018
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Kübra Çelik 0000-0003-4419-8197

Levent Gelibolu 0000-0002-8415-9312

Publication Date October 15, 2019
Submission Date April 26, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 28 Issue: 2

Cite

APA Çelik, K., & Gelibolu, L. (2019). SARIKAMIŞ KAYAK MERKEZİ’NİN DESTİNASYON MARKALAŞMASI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(2), 402-420. https://doi.org/10.35379/cusosbil.558357