In this study, we not only the researched the perspectives of the older adults in Turkey on Ikigai, but also it is aimed to provide that the Gerontologist have information about this subject and obtain the motivation for the research. The research was carried out during the 2019-2020 academic year, amidst the pandemic, using the mixed methods. The interviewers were 3rd and 4th year students of the Gerontology Department, and the participants were their family, relatives or neighbors. Therefore the survey population of the research was the hometowns of the students and the sample consisted of the older adults residing in the vicinity. Interviews were conducted either face-to-face or over the phone. The participants were given the Turkish translation of the “Ikigai-9” scale. The data were analyzed using the SPSS program. There were 52 students interviewers, most of whom were from Mediterranean region. A total of 334 older adults were included in the study. The regression analysis revealed a statistically significant negative effect on Ikigai related to age and being a primary school graduate. After the data collection process, the students were asked to prepare a report regarding their observations, experience during the interviews and notable findings. The students mentioned that they had the opportunity to inform older adults living in rural areas about ‘İkigai' and they realized what their own mission was.
Yok
Bu çalışmada ‘İkigai’ üzerinde Türkiye’deki yaşlıların bakış açılarının araştırılmasıyla birlikte ileride yaşlıların yaşam kalitesi ve mutluluklarını arttırma yolunda çalışacak olan Gerontolog adaylarının bu konuyla ilgili bilgi sahibi olmaları ve bununla ilgili araştırma motivasyonunun sağlanması amaçlanmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Gerontoloji Bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin memleketlerinde bulundukları pandemi sürecinde, öğrencilerin çevrelerinde bulunan yaşlı aileleri, akrabaları ve komşuları üzerine karma araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni öğrencilerin memleketleri olup, örneklemini ise öğrencilerin çevresinde bulunan yaşlılar oluşturmuştur. Katılımcılara demografik bilgi formuyla birlikte ‘İkigai-9 Ölçeği’nin Türkçe versiyonu uygulanmıştır ve elde edilen veriler, SPSS programına kaydedilip analiz edilmiştir. Regresyon analizi bulgularına göre, yaş ve ilköğretim düzeyinde eğitime sahip olmanın İkigai üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık vardır ve İkigai üzerinde negatif etkiye sebep olduğu görülmüştür. Görüşmeler pandemi süreci nedeniyle yüz yüze veya telefon ile yapılmıştır. Görüşme yapan öğrenci sayısı 52’dir ve çoğu Akdeniz Bölgesi’ndendir. Toplamda 334 yaşlı katılımcıya ulaşılmıştır. Görüşmeden sonra bütün öğrenciler, görüşmede yaşadıklarını ve dikkatlerini çeken konuları rapor olarak paylaşmışlardır. Öğrenciler, özellikle kırsal kesimde yaşayan yaşlılarla görüşme ve onları bilgilendirme fırsatı elde ettikten sonra kendi görevlerinin ne olduğunu yeniden düşündüklerini ifade etmişlerdir.
Yok
Yok
Bu araştırma danışmanı olan J.F.Oberlin Üniversitesi Prof.Dr. Hisao OSADA'ya ve veri analizi aşamasında katkı sağlayan Yüksek Lisans öğrencisi Özgen YILMAZ'a içtenlikle teşekkür ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Personality Psychology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | October 23, 2023 |
Submission Date | December 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 32 Issue: 2 |