While daily tours contribute to the destination marketing and socio-economic development of destinations, when considered in terms of tourists, they enrich the holiday experience of tourists. From this point of view, the subject of the research is to examine the effect of the travel quality perception of the tourists who participate in daily tours on their intention to participate again. In order to realize the purpose of the research, data were collected from 400 participants who participated in daily tours by questionnaire technique. Factor analysis, correlation analysis and regression analysis were performed on the obtained data. According to the results of the analysis, it was concluded that sincerity, one of the dimensions of travel quality perception, had a significant and positive effect on the intention to revisit, while the other dimensions did not have a significant effect on the intention to revisit.
Destination Daily Tour Travel Quality Perception Intention to Rejourn
Günübirlik turlar destinasyon pazarlaması ve destinasyonların sosyo-ekonomik olarak gelişmesine katkıda bulunmakla birlikte turistler açısından ele alındığında turistlerin tatil deneyimini zenginleştirmektedir. Buradan hareketle araştırma konusu, günübirlik turlara katılan turistlerin seyahat kalite algısının tekrar katılma niyeti üzerine etkisini incelemektir. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek için günübirlik turlara katılan 400 katılımcıdan anket tekniği ile veri toplanmıştır. Elde edilen verilere, faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, seyahat kalitesi algısı boyutlarından samimiyetin tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde anlamlı ve olumlu derecede etkisi olduğu, diğer boyutların tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Destinasyon Günübirlik Tur Seyahat Kalitesi Algısı Tekrar Katılma Niyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 11 |
Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.