Research Article
BibTex RIS Cite

Koruyucu Güvenlik Önlemlerine Yönelik Okul Yöneticilerinin Ve Öğretmenlerin Görüşleri

Year 2018, Volume: 5 Issue: 1, 54 - 71, 23.04.2018

Abstract

Bu
çalışmada ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin ve
öğretmenlerin koruyucu güvenlik önlemleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu çalışmanın verileri “açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme
formu” ile elde edilmiştir. Görüşme formundaki açık uçlu sorular, çalışmanın
problemi hakkında bilgi toplamak için hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini,
2015-2016 öğretim yılında ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve
yöneticiler oluşturmaktadır. Örneklem, temsil ettiği düşünülen öğretmen ve
yöneticilerden oluşan 83 kişidir. Anketlerden ve belgelere ait ham veriler
“İçerik analizi tekniği” kullanılarak analiz edilmekte ve yorumlanmaktadır.
Ayrıca, araştırma bulgularının iç güvenilirliğini ve geçerliliğini artırmak
için öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinden alıntılanmıştır. Öğretmen ve
yöneticilerin görüşleri beş kategoride değerlendirilmiştir (tema); fiziksel
boyut, psikolojik boyut, sosyal boyut ve akademik boyut. Araştırma, ilköğretim
okullarında koruyucu güvenlik önlemlerine yönelik uygulamaların yeterli
olmadığı ve sivil savunma bilincinin çok düşük olduğu sonucuna varabilir.
Yöneticiler ve öğretmenlerin görüşleri arasında da bir fark yoktur.

References

  • Wei, L. T. (2003). Organizational climate and effectiveness in junior-middle school in P. R. China (Unpublished masters’ thesis). University of Regina, China.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yüksel, S.(2012) Eğitim Bilimlerinde Paradigmatik Dönüşüm: Yeni Arayış ve Yönelimler, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1,35-58.
Year 2018, Volume: 5 Issue: 1, 54 - 71, 23.04.2018

Abstract

References

  • Wei, L. T. (2003). Organizational climate and effectiveness in junior-middle school in P. R. China (Unpublished masters’ thesis). University of Regina, China.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yüksel, S.(2012) Eğitim Bilimlerinde Paradigmatik Dönüşüm: Yeni Arayış ve Yönelimler, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1,35-58.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Osman Emre Delice

Mehmet Metin Arslan

Publication Date April 23, 2018
Submission Date May 24, 2018
Acceptance Date May 24, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Delice, O. E., & Arslan, M. M. (2018). Koruyucu Güvenlik Önlemlerine Yönelik Okul Yöneticilerinin Ve Öğretmenlerin Görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(1), 54-71.

In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.