Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 5 Issue: 2, 177 - 191, 30.10.2018

Abstract

References

  • Baltaş, A.(2001). Değişimin İçinden Geleceğe Doğru Ekip Çalışması Ve Liderlik, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Brown, A. (1995). Müşteri Hizmetleri Yönetimi, (Çev. Uzman Mustafa Kılıç), Ankara: M.E.B. Yayınları.
  • Butts, M. (2004), “CommandPerformance: Empowerment Is TheCatalystForPositiveCorporateChanges”, Prosales,December, http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0NTC/is_12_16/ai_n8586621 (Erişim Tarihi:20.12.2006).
  • Carroll, Anna(1994), “What’sBehind “E” Word: MythsAbout Empowerment andWhyYouNeedIt”, Interaction Design: 1-18.
  • Çavuş, M. F. (2008). Personel Güçlendirme: İmalat Sanayii İşletmelerinde Bir Araştırma, Journal of Yasar University. 3(10), 1287-1300.
  • Doğan, S. (2006). Personel Güçlendirme Rekabette Başarının Anahtarı, İstanbul: Kare Yayınları, 2. Baskı.
  • Erstad, M. (1997). Empowerment andorganizationalchange. International Journal of ContemporaryHospitality Management, Vol.9, no.7, pp. 325-333.
  • Ettore, B.(1997), “The Empowerment Gap: HypevsReality”, HR Focus, Vol:74(7).
  • Fox, J. (1998). “Employee Empowerment: An Apprenticeship Model”, http://members.tripod.com/j_fox/thesis.html (Erişim Tarihi: 09.01.2007).
  • George R. T. ve Hancer, M. (2003). “TheImpact of SelectedOrganizationalFactors on Psychological Empowerment of Non-SupervisoryEmployees in Full-Service Restaurants”, Journal of Foodservice BusinessResearch,Vol. 6, Issue 2: 35-37.
  • Gümüşlüoğlu L. ve Z. Karakitapoğlu-Aygün, (2009). Bilgi İşçilerinin Örgüte, Lidere Ve İşe Bağlılıklarını Etkileyen Faktörler, 17. Ulusal Yönetimve Organizasyon Kongresi, 21-23 Mayıs, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (Vol. 2). Asil Yayın Dağıtım.
  • Koçel, T. (2005). İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Arıkan Yayıncılık, 10. Baskı.
  • OHIO CERTIFIED PUBLIC MANAGER PROGRAM(2006). “Employee Empowerment”, Management Survival Guide, http://www.geocities.com/scruffered/Empowerment.html (Erişim Tarihi: 15.12.2006).
  • Öğüt, A., Aygen, S. ve Demirsel, M.T. (2007). Personel Güçlendirme İnovasyonu Hızlandırır mı? Antalya İli Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerine Yönelik Görgül Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Karaman İ. İ. B. F. Dergisi Yerel Ekonomiler, Özel Sayısı.
  • Randolph, W. Alan(2000). “Re-thinking Empowerment: Why Is ItSo Hard ToAchieve?”, Organizational Dynamics,Vol. 29 Issue 2.
  • Sigler, T.H., Pearson, C. M. (2000). Creating an empoweringculture: examiningtherelationshipbetweenorganizationalcultureandperceptions of empowerment. Journal of Quality Management, Vol.5, pp.27-52.
  • Spreitzer, G.M. (1995), Psychologyempowerment in theworkplace: dimensions, measurementandvalidation, Academy of Management Journal, 38 (5), 1442 1465.
  • Thomas, K.W., Velthouse, B.A. (1990). Cognitiveelements of empowerment: an “interpretive” model of intrinsictaskmotivation. Academy of Management Review, Vol.15, no.4, pp. 666-681.
  • Yıldırım, H. (2004). “Personel Güçlendirme-Empowerment: Çağdaş Bir Yönetim Yaklaşımı”, Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, (Editör: İsmail BAKAN), İstanbul: Beta Yayınları.

Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2018, Volume: 5 Issue: 2, 177 - 191, 30.10.2018

Abstract

Bu araştırmanın amacı; devlet okullarında çalışan öğretmenlerin personel güçlendirilme
algılarının çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırmada Malatya
İlinde 2014 – 2015 öğretim yılında görev yapmakta olan, farklı okullardan ve
farklı branşlardan tesadüfî örneklem yöntemi ile seçilmiş 870 öğretmenin
görüşlerinden faydalanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Spreitzer (1995),
tarafından geliştirilen ve Gümüşlüoğlu ve Karakitapoğlu-Aygün (2009) tarafından
Türkçe’ ye uyarlanan  ‘personel
güçlendirme ’ölçeği kullanılmıştır.



 Çalışmada elde edilen verilerin
analizi sonucunda, öğretmenlerin personel güçlendirme ölçeğinin boyutlarının
tamamına dair görüşlerinin ortalamalarının ‘yüksek’ düzeyde olduğu tespit
edilmiştir. Personel güçlendirme ölçeği boyutlarından ‘seçim’ boyutunun
puanlarının okul türü değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı ve
ilkokul öğretmenlerinin ‘ seçim’ puanlarının ortaokul öğretmenlerinin
puanlarından daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca personel güçlendirme ölçeği
boyutlarının mesleki kıdem değişkeninde ki gruplar arasında da anlamlı ilişki
bulunmuştur. Personel güçlendirme boyutlarının birbiriyle ilişkileri
incelendiğinde ise tüm boyutların anlamlı bir şekilde birbiri ile ilişkili
olduğu da çıkan bir diğer önemli sonuçtur.

References

  • Baltaş, A.(2001). Değişimin İçinden Geleceğe Doğru Ekip Çalışması Ve Liderlik, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Brown, A. (1995). Müşteri Hizmetleri Yönetimi, (Çev. Uzman Mustafa Kılıç), Ankara: M.E.B. Yayınları.
  • Butts, M. (2004), “CommandPerformance: Empowerment Is TheCatalystForPositiveCorporateChanges”, Prosales,December, http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0NTC/is_12_16/ai_n8586621 (Erişim Tarihi:20.12.2006).
  • Carroll, Anna(1994), “What’sBehind “E” Word: MythsAbout Empowerment andWhyYouNeedIt”, Interaction Design: 1-18.
  • Çavuş, M. F. (2008). Personel Güçlendirme: İmalat Sanayii İşletmelerinde Bir Araştırma, Journal of Yasar University. 3(10), 1287-1300.
  • Doğan, S. (2006). Personel Güçlendirme Rekabette Başarının Anahtarı, İstanbul: Kare Yayınları, 2. Baskı.
  • Erstad, M. (1997). Empowerment andorganizationalchange. International Journal of ContemporaryHospitality Management, Vol.9, no.7, pp. 325-333.
  • Ettore, B.(1997), “The Empowerment Gap: HypevsReality”, HR Focus, Vol:74(7).
  • Fox, J. (1998). “Employee Empowerment: An Apprenticeship Model”, http://members.tripod.com/j_fox/thesis.html (Erişim Tarihi: 09.01.2007).
  • George R. T. ve Hancer, M. (2003). “TheImpact of SelectedOrganizationalFactors on Psychological Empowerment of Non-SupervisoryEmployees in Full-Service Restaurants”, Journal of Foodservice BusinessResearch,Vol. 6, Issue 2: 35-37.
  • Gümüşlüoğlu L. ve Z. Karakitapoğlu-Aygün, (2009). Bilgi İşçilerinin Örgüte, Lidere Ve İşe Bağlılıklarını Etkileyen Faktörler, 17. Ulusal Yönetimve Organizasyon Kongresi, 21-23 Mayıs, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (Vol. 2). Asil Yayın Dağıtım.
  • Koçel, T. (2005). İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Arıkan Yayıncılık, 10. Baskı.
  • OHIO CERTIFIED PUBLIC MANAGER PROGRAM(2006). “Employee Empowerment”, Management Survival Guide, http://www.geocities.com/scruffered/Empowerment.html (Erişim Tarihi: 15.12.2006).
  • Öğüt, A., Aygen, S. ve Demirsel, M.T. (2007). Personel Güçlendirme İnovasyonu Hızlandırır mı? Antalya İli Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerine Yönelik Görgül Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Karaman İ. İ. B. F. Dergisi Yerel Ekonomiler, Özel Sayısı.
  • Randolph, W. Alan(2000). “Re-thinking Empowerment: Why Is ItSo Hard ToAchieve?”, Organizational Dynamics,Vol. 29 Issue 2.
  • Sigler, T.H., Pearson, C. M. (2000). Creating an empoweringculture: examiningtherelationshipbetweenorganizationalcultureandperceptions of empowerment. Journal of Quality Management, Vol.5, pp.27-52.
  • Spreitzer, G.M. (1995), Psychologyempowerment in theworkplace: dimensions, measurementandvalidation, Academy of Management Journal, 38 (5), 1442 1465.
  • Thomas, K.W., Velthouse, B.A. (1990). Cognitiveelements of empowerment: an “interpretive” model of intrinsictaskmotivation. Academy of Management Review, Vol.15, no.4, pp. 666-681.
  • Yıldırım, H. (2004). “Personel Güçlendirme-Empowerment: Çağdaş Bir Yönetim Yaklaşımı”, Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, (Editör: İsmail BAKAN), İstanbul: Beta Yayınları.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Önder Şanlı

Mehmet Altun

Çetin Tan

Publication Date October 30, 2018
Submission Date May 18, 2018
Acceptance Date October 19, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Şanlı, Ö., Altun, M., & Tan, Ç. (2018). Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(2), 177-191.

In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.