Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin görev yaptıkları okullarda yapısal
güçlendirme ile ilgili algılarının ortaya çıkartılmasıdır. Araştırma nitel
araştırma yönteminde olgubilim deseniyle gerçekleşmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme
yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örneklemeye göre
belirlenmiştir. Araştırmaya 2018-2019
öğretim yılı birinci döneminde, Konya-Merkez devlet okullarında, ortaokul ve
lise düzeyinde görev yapan 10 öğretmen
katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması görüşme yöntemi uygulanarak yarı
yapılandırılmış görüşme formları ile elde edilmiştir. Toplanmış olan veriler
betimsel olarak analizleri yapılmış ve temalandırılmıştır. Katılımcıların görev
yaptıkları okullardaki yapısal güçlendirme düzeyine ilişkin algılarına göre
bulgular şöyledir. Okulların kişisel gelişime fırsat vermede,
görevlendirmelerde görüş almada yetersiz olduğu ifade edilebilir. Kurumun
işleyişi ile ilgili her türlü bilgiyi öğrenmede şeffaf olmadıkları, iyi
çalışmalara ve yenilikçi çalışmalara çoğunlukla destek vermedikleri
söylenebilir. Planlamalarda öğretmenlerin görüşlerinin alınmasında, okulların
yarısı görüş almaya açıkken diğer yarısının görüş almaya kapalı olduğunu
anlaşılabilir. Başarılı öğretmenlerin resmi ödül almasında okullarda standart
bir uygulama olmadığı, öğretim programlarında öğretmenlerin düzenleme
esnekliğinin olmadığı, alınan kararları öğretmenlerin sorgulayamadığı, okul
yönetimine iletilen sorunlar çözümünde, kişiye veya sorunun türüne göre
durumsal yaklaşım gösterdikleri ifade edilebilir. Bulgulara göre öğretmenlerin
görev yaptıkları okullarda yapısal
olarak güçlendirilmelerinde tam bir destek bulamadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2019 |
Submission Date | June 15, 2019 |
Acceptance Date | September 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.