Bu
çalışmanın amacı sınıf öğretmeni olarak görev yapmakta olan bireylerin
lisansüstü eğitim konusundaki düşüncelerin derinsel olarak incelemek ve
lisansüstü eğitime katılımda artışı sağlamak için bazı öneriler ortaya
koymaktır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olan olgu bilim deseni
kullanılmıştır. Araştırma grubu Adıyaman ili merkez ilkokul çalışan ve kartopu
(zincirleme) örneklem tekniğinden yararlanarak belirlenen 24 sınıf
öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmenlere beş
maddelik açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme soru formu
geliştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde, çalışmaya
katılan sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitimi ile ilgili düşüncelerinin
genel olarak olumlu olduğu görülürken lisansüstü eğitimi algıları “kişisel
gelişim”, “özlük hakkında iyileşme”, “toplumsal saygınlık”, “kaliteli yaşam”,
“çok çalışma” ve “mutluluk” şeklinde olmuştur. Araştırma sonucunda “meslek”, “sistem”,
“ekonomik”, “sosyal” ve “aile” gibi unsurların öğretmenlerin lisansüstü eğitim
yapma kararlarında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmaya katılan
öğretmenlerin lisansüstü eğitime katılımını artırmak için yapılması gerekenler
ise “özlük haklarının iyileştirilmesi”, “ekonomik kazanımlar”, “torpil (adam
kayırma) olmaması”, “teşvik seminerleri” ve “sistemsel düzenlemeler yapılmalı”
şeklinde sıralanmıştır. Elde edilen bulgular, ilgili çalışma sonuçları
doğrultusunda yorumlanarak tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2019 |
Submission Date | July 21, 2019 |
Acceptance Date | October 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |
In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.