Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin, Örgütsel Sosyalleşme Düzeyleri İle Birlikte Çalışma Yeterlilikleri Arasındaki İlişki

Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 14 - 30, 15.10.2015

Abstract



Bu çalışmada;
öğretmenlerin, örgütsel sosyalleşme düzeyleri ile birlikte çalışma yeterlikleri
arasındaki ilişki incelenmektedir. Çalışmanın evrenini 2012–2013 eğitim-öğretim
yılında Düzce ilinde görev yapan 4069 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem 350
öğretmenden oluşmaktadır. Basit rastgele örneklem alma yöntemi kullanılmıştır.
Çalışmada örgütsel sosyalleşme ölçeğinin alt boyutları olan mesleki yeterlik, örgüt
tarih ve dili ile örgüt politikası alt boyutları bazı kişisel değişkenlere göre
anlamlı fark göstermektedir. Çalışmada birlikte çalışma yeterliği ölçeği ile
örgütsel sosyalleşme ölçeğinin alt boyutları olan
mesleki yeterlik, okul tarih ve dili ve örgüt politikası alt boyutlarında
düşük, kişilerarası ilişkiler ve örgüt amaç ve değerlerine uyum alt
boyutlarında ise birlikte çalışma yeterlikleri ölçeğiyle orta düzeyde ilişkisi
tespit edilmiştir.



References

  • Argon, T. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 197-207.
  • Arslan, C. ve Sünbül, A. M. (2006). Öğretmenlerin birlikte çalışma yeterlikleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 25-36. (08.04.2015 tarihinde http://sbd.ogu.edu.tr /makaleler/7_1_Makale_2.pdf adresinden erişildi).
  • Balcı, A. (2000). Örgütsel sosyalleşme: kuram, strateji ve taktikler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (11. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 14 - 30, 15.10.2015

Abstract

References

  • Argon, T. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 197-207.
  • Arslan, C. ve Sünbül, A. M. (2006). Öğretmenlerin birlikte çalışma yeterlikleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 25-36. (08.04.2015 tarihinde http://sbd.ogu.edu.tr /makaleler/7_1_Makale_2.pdf adresinden erişildi).
  • Balcı, A. (2000). Örgütsel sosyalleşme: kuram, strateji ve taktikler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (11. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Recep Aydın This is me

Şenay Sezgin Nartgün

Publication Date October 15, 2015
Submission Date May 9, 2015
Acceptance Date October 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Aydın, R., & Nartgün, Ş. S. (2015). Öğretmenlerin, Örgütsel Sosyalleşme Düzeyleri İle Birlikte Çalışma Yeterlilikleri Arasındaki İlişki. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 14-30.

In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.