Research Article
BibTex RIS Cite

Liderlik Kapasitesi: Okul Yöneticilerinin Sosyal Sorumluluk Davranışlarının Belirlenmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma

Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 70 - 85, 15.10.2015

Abstract



Bu araştırmanın amacı okul müdürlerinin sosyal
sorumluluk davranışlarını belirleyip incelemektir.
Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiş, çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden
maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Katılımcılar
2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar
döneminde Ankara ilinde, görev yapan toplam 11 okul müdürüdür
. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve
veriler, nitel veri çözümleme tekniklerinden betimsel analiz ile
çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; okul
müdürlerinin sosyal sorumluluk kapsamında yürüttüğü faaliyetlerin kamu erki
tarafından başlatılan projelerle sınırlı kaldığı, yenilikçi projeler
geliştiremedikleri, topluma ait normların iletilmesinde ve yansıtılmasında
pasif kaldıkları, çevreleriyle iletişimde bilgi teknolojilerini yeterli düzeyde
kullandıkları, sosyal bilimlere başvurularının sınırlı ve dar bir seviyede
kaldığı, genel olarak okulun çevresine ait kültürel yapıyı tanıdıkları ve
ilgili oldukları, toplumun sorunları için çaba gösterdikleri, ancak bunun bilgi
temelli olmayan etkinliklerle yürütüldüğü görülmektedir.



References

  • Aktan, C. C. ve Börü, D. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk. (Editör: C. Can Aktan). İstanbul: İGİAD.
  • Aslanargun, E. (2012). Principals’ values in school administration. Educational Sciences: Theory & Practice,12(2), 1339-1344. 5 Ağustos 2014 tarihinde http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ987848.pdf adresinden erişildi.
  • Aydın, İ. (2003). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara : Pegem.
Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 70 - 85, 15.10.2015

Abstract

References

  • Aktan, C. C. ve Börü, D. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk. (Editör: C. Can Aktan). İstanbul: İGİAD.
  • Aslanargun, E. (2012). Principals’ values in school administration. Educational Sciences: Theory & Practice,12(2), 1339-1344. 5 Ağustos 2014 tarihinde http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ987848.pdf adresinden erişildi.
  • Aydın, İ. (2003). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara : Pegem.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Nezahat Güçlü

Eshabil Erdem Paksoy This is me

Sezgin Tetık This is me

Publication Date October 15, 2015
Submission Date July 3, 2015
Acceptance Date October 3, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Güçlü, N., Paksoy, E. E., & Tetık, S. (2015). Liderlik Kapasitesi: Okul Yöneticilerinin Sosyal Sorumluluk Davranışlarının Belirlenmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 70-85.

In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.