Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fransızca Öğretimi/Öğreniminde Web 2.0 Teknolojisi ve Sosyal-Yapılandırmacı Kuram

Yıl 2023, , 22 - 38, 15.12.2023
https://doi.org/10.48147/dada.1327173

Öz

Çalışmamızın amacı Web 2.0 teknolojisinin sosyal-yapılandırmacı öğrenme kuramında Fransızca öğretme ve öğrenmeye katkısını incelemektir. Çalışmamızda Web 2.0 teknolojisinin temellerini inceleyerek sosyal-yapılandırmacı öğrenme kuramında Fransızca öğretme/öğrenme ile olan bağını ortaya koymaktır. Sonuç olarak Web 2.0 teknolojisinin getirdiği tüm yeniliklerin sosyal-yapılandırmacı öğrenme kuramında dil öğrenme ve Fransızca öğretme/öğrenmeyi destekler nitelikte olduğu görülmüştür. Web 2.0 teknolojilerindeki site, araç ve uygulamaların öğrenciyi gerek sınıf ortamında gerekse sınıf dışında sosyalleşmesini, çevresiyle iletişim ve etkileşim halinde olmasını sağlamış ve öğrencinin Vygotsky’nin öne sürdüğü sosyal-yapılandırmacı öğrenme kuramını temel alan bir öğrenme modelinde ilerlediğini göstermektedir. Dil eğitimi ve Fransızca öğretimi/öğrenimi açısından bakıldığında ise öğrencinin Fransızcanın dil yapısını sosyo-kültürel çerçevede öğrenmesine önayak olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, T., Gürbulak, N., & Sarıçayır, H. (2011). Akıllı Tahtalar ve Öğretim Uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8(15), 457-471
  • Akpınar Dellal N.& Çınar, S. (2011). Yabancı Dil Eğitiminde İletişimsel Yararcı Yaklaşım Öğretmen Rolleri, Davranışları ve Sınıf İçi İletişim. Dil Dergisi • Sayı: 154 • Ekim-Kasım-Aralık 2011
  • Alkan, C. (1997). Eğitim teknolojisi (5. b.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydoğdu, Ş. (2001). Çağdaş Eğitimde Etkileşim Kavramı ve Yabancı Dil Öğretiminde Etkileşim Biçimler. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Yıl: 2001, Sayı 13, Sayfa: 23-36 23
  • Aytürk, N. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin İngilizce Başarısına; İngilizce ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Olan Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Avent, J. (1994). A Study of Language Learning Achievement Differences Between
  • Students Using The Traditional Language Laboratory and Students Using Computer- Assisted Language, Learning Courseware.USA: University of Georgia.
  • Baran, B. & Ata, F. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Web 2.0 Teknolojileri Kullanma Durumları, Beceri Düzeyleri ve Eğitsel Olarak Faydalanma Durumları. Eğitim ve Bilim 2013, Cilt 38, Sayı 169. Education and Science 2013, Vol. 38, No 169.University Students’ Web 2.0 Technologies Usage, Skill Levels and Educational Usage, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Boyd, D. M. & Ellison, N.B. (2007). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1). Erişim: 25 Aralık 2010, http://jcmc. indiana. edu/vol13/ issue 1/boyd.ellison.html
  • Bozkurt, A. (2013). Açık ve Uzaktan Öğretim: Web 2.0 ve Sosyal Ağların Etkileri. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 23-25 Ocak 2013 – Akdeniz Üniversitesi.
  • CEFRIO, (2011). Livre Blanc sur Les Nouveaux Usages du Web 2.0 Pour Les Organisations. Le CEFRIO, http://www.cefrio.qc.ca/projet/web_2_0.html projet de CEFRIO.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. & Seferoğlu, S.S. ( 2011).Türkiye’deki E-devlet Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Akademik Bilişim Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye 9-1.Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları, Akademik Bilişim Sempozyumu’nda sunulan bildiri, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Conole, G., & Alevizou, P. (2010). A Literature Review of the Use of Web 2.0 Tools in Higher Education. A report commissioned by the Higher Education Academy.
  • Cyr, P. (1998). Les Stratégies d'apprentissage Didactique des Langues Etrangères. ISSN 0184-1882 CLE International, 1998 ISBN 209033326X, 9782090333268
  • Durmuş, M. (2019). Dil Öğretiminde Öğretici Yeterlilikleri ve Pedagojik Muhakeme Becerisi. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • EBA, (2012). Eğitim Bilişim Ağı (EBA). http:// www. egitim. gov.tr.
  • Fox, J. (1992). A History of Computer-Assisted Language Learning From 1960 to 1990 in Relation to Education, Linguistics and Applied Linguistics. Learning Languages with Computers. University of Anglia
  • Genç, Y. Z. (2010). Web 2.0 Yeniliklerinin Eğitimde Kullanımı: Bir Facebook Eğitim Uygulama Örneği. Akademik Bilişim’10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla. R&S – Research Studies Anatolia Journal www.dergipark.gov.tr/rs Vol: 2, Issue: 4 pp: 72-82
  • Goarin, C.D., Rostaing, H. Delaforge, N.& Valérie, L. (2015). Les Effets du Web 2.0 sur
  • Les Pratiques et Les Dispositifs de Veille. Editions L'Harmattan, pp.93-120, 2015, 978-2-336-30737-4. ⟨hal-01552251⟩
  • Göçerler H., Çoraklı, Ş. (2019).Yabancı Dil Derslerinde Motivasyon, Öğrenme Stilleri ve Medya Konularında Akıllı Tahtaların Yeri. R&S – Research Studies Anatolia Journal. Vol: 2 Issue: 4; pp: 72-82
  • Güneş, F. (2011).Dil Öğretim Yaklaşımları ve Türkçe Öğretimindeki Uygulamalar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl: 2011 Cilt: 8 Sayı: 15 Sayfa Aralığı: 123 - 148
  • Horzum, M.B. (2007). Web Tabanlı Yeni Öğretim Teknolojileri: Web 2.0 Araçları. Journal of Educational Sciences & Practices, 6(12), 99-121.
  • Hockly, N. (2013). Mobile Learning. 67(1), 80-84. ELT Journal.
  • Kartal, E. (2005). Bilişim-İletişim Teknolojileri ve Dil öğretim Endüstrisi. The Turkish Online. Journal of Educational Technology – TOJET, 4(4), 82-87.
  • Karaman, S., Yıldırım, S.& Kaban, A., (2008). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları. inet-tr’08 - XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri 22-23 Aralık 2008 Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
  • Kaynar, T. ( 2019). Web 2.0 Araçlarının Yabancı Dil Öğretiminde Kullanımı Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul – 2019.
  • Kazazoğlu, S. (2014).Yabancı Dil Öğretiminde Teknoloji Tabanlı Etkileşim: Second Life Örneği. January 2014 Dil Dergisi DOI:10.1501/Dilder_0000000210 Authors: Yildiz Technical University
  • Kennedy, G. (1989). Computers in Language Teaching. (No.ED349749.). Ireland: ERIC Document Reproduction Service
  • Képéklian. J-L. & Lequeux, J-L.(2009). Déployer Un Projet Web 2.0. Éditeur: Organisation; Collection: Gestion de Projets; Sujet: Internet - Mise-en-page; ISBN: 9782212542493
  • Kurt, M. (2002).İngilizce Okuma Becerilerinin Kazandırılmasında Derinlemesine Düşünme Stratejisinin Uygulanması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lenhart, A., Purcell, K., Smith, A., & Zickuhr, K. (2010). Social Media & Mobile Internet Use Among Teens and Young Adults. Millennials. Pew internet & American life project. Published on O'Reilly (http://www.oreilly.com/) http://www.oreillynet.com/pub/a/ oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html
  • Lu, J., Lai, M., & Law, N. (2010). Knowledge Building in Society 2.0: Challenges and Opportunities. In M. S. Khine & I. M. Saleh (Eds) New science of learning: Computers, cognition and collaboration in Education (pp. 553-567). Newyork, Springer.
  • Moodle . Mobile Docs.Web sitesi https://docs.moodle.org/dev/Moodle_ şubat 2016 tarihinde adresinden erişildi.
  • https://nathaliefle.com. Web sitesi. Mayıs 2022 tarihinde erişildi.
  • O’Reilly, T. (2005). What is Web 2.0: Design Patterns and Business Models for the next generation of software?. Erişim: Mart 2021, O'Reilly Media Ağ sitesi: http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html.
  • Power, Miller, B., Hubbard & Shagoury, R. (1996). Language Development: A Reader for Teachers. Prentice Hall, New Jersey, 1996.
  • Tavluoğlu, C. ( 2013). Üniversite Kütüphanelerinde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tuzcuoğlu, Ü. (2000). Teachers’ Attitudes Towards Using Computer Assisted Language Learning (CALL) in the Foreign Languages Department at Osmangazi University. Un published Master’s Thesis. Ankara: Bilkent University, The Institute of Economics and Social.
  • Uzunboylu, H. (1995). Bilgisayar Öğrenme Düzeyi İle Bilgisayara Yönelik Tutumlar Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 727-733. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Selçuk Z. (2012). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Slavin, R.E. (2013). Eğitim Psikolojisi: Kuram Ve Uygulama. Çev: Galip Yüksel, Educational Psychology:theory and practice, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Sharples, M., Amedillo-Sanchez, I., Milrad, M., & Vavoula, G. (2009). Mobile Learning: Small Devices, Big Issues. S. Balacheff, T. d. Ludvigsen, & S. Barnes içinde, Technology enhanced learning: Principles and products (s. 233-249). Germany: Heidelberg.
  • Stephens, M. ve Collins, M. (2007). Web 2.0, Library 2.0, and The Hyperlinked Library. Serials Review, 33 (4), 253-56.
  • Topbaş, S. ve Güven, S. (2011). Türkçe Erken Dil Gelişimi Testi (TEDİL). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Vygostky, L. S. (1998). Düşünce ve Dil. İstanbul: Toplumsal Dönüşüm Yayınları.
  • Yalın, H. İ. (2010). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Yalçın, C. (2014) Yabancı Dil Öğretiminde Sosyal Öğrenme Modeli. DOI: http://dx. doi.org/10.7827/TurkishStudies.7262 Sayfa Sayısı: 699-710 Yıl-Sayı: 2014-Volume 9 Issue 12. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, V. (1996). Okullarda Bilgisayar Kullanımının Uzun Vadeli Planlanması. Boğaziçi Beyaz Nokta, s. 22.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilişsel Dilbilimi, Dil Kullanım Bilimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sakine Ceylan Phiri 0000-0002-5309-9564

Nurten Özçelik 0000-0002-5743-7604

Erken Görünüm Tarihi 11 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 13 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Ceylan Phiri, S., & Özçelik, N. (2023). Fransızca Öğretimi/Öğreniminde Web 2.0 Teknolojisi ve Sosyal-Yapılandırmacı Kuram. Disiplinler Arası Dil Araştırmaları, 7(7), 22-38. https://doi.org/10.48147/dada.1327173