Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BEKLENTİ DÜZEYLERİNİN ANALİZİ: VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖRNEĞİ

Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 64 - 87, 30.03.2024
https://doi.org/10.61964/dade.1445351

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin aldıkları öğretimden beklentilerini, sosyal-fiziksel ortamların kalitesini ve bu beklentilerin ne derece karşılandığını ölçmektir. Bu doğrultuda 136 öğrenciyle yüz yüze olmak üzere bir anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen veriler güvenirlik analizi, betimsel istatistik testleri (frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma) ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gibi analizler kullanılarak incelenmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin fakülteleriyle ilgili memnuniyet düzeyleri yüksek iken üniversite ile ilgili kısmen düşük olduğu, idari personellerden duyulan memnuniyet düzeyleri incelendiğinde ise İşletme ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencileri tarafından memnuniyet düzeyleri İktisat Bölümü öğrencilerine göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Buna karşın üniversitenin kültürel, sanatsal ve spor etkinlikleri konusunda sorulan sorularda her üç bölümün de ortak görüş olarak; etkinliklerin artırılması, yemekhane koşulları, kampüs içi ulaşım olanakları, üniversite tarafından sağlanan burs olanakları, sağlık hizmetleri ve dil eğitimi gibi faktörlerin geliştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.

References

  • Akyüz, H. (2001). Eğitim sosyolojisinin temel kavram ve alanları üzerine bir araştırma. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Butt, B. Z., & Rehman, K. (2010). A study examining the students satisfaction in higher education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 5446-5450. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.888
  • Chiandotto, B., Bini, M., & Bertaccini, B. (2007). Quality assessment of the university educational process: An application of the ECSI model. Effectiveness of university education in Italy: Employability, competences, human capital, 43-54. https://doi.org/10.1007/978-3-7908-1751-5_4
  • Çuhadaroğlu, F. (1989). Üniversite gençliğinde kimlik bocalamaları. Üniversite gençliğinde uyum sorunları sempozyumu bilimsel çalışmaları. Bilkent Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Araştırma Merkezi.
  • Dilşeker, F. (2011). Devlet ve vakıf üniversitelerinde hizmet kalitesi, öğrenci memnuniyeti, imaj, sadakat ve tavsiye etme arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Uşak Üniversitesi.
  • Duke, D. L. (1998). Does it matter where our children learn? Paper presented at the meeting of the national research council of the national academy of sciences and the national academy of engineering. ERIC Document Reproduction Service No. ED 418 578.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H. S., & Şimşek-Bekir, H. (2005). Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Eren, D. (2007). Örgütsel hizmet odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Hathaway, W. E. (1991). Schools for the 21st Century: General specifications. Educational Facility Planner, 29(4), 25-30.
  • Isani, U. A., & Virk, M. L. (2005). Higher education in Pakistan. National Book Foundation.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2017). Türkiye üniversite memnuniyet araştırması: Rapor özeti. Yükseköğretim Dergisi, 7(2), 132-144.
  • Kurt, İ. (2000). Psikolojiden kültüre. İstanbul: Eğitim kitapevi.
  • Özdamar, K. (1997). Paket programlar ve istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Anadolu üniversitesi yayınları.
  • Seren İntepeler, Ş. (2014). Kalite Yönetimi. In Ü. Baykal ve E. Türkmen (Eds.). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, (ss. 308-309). Akademi Basın.
  • Şahin, İ., Zoraloğlu, Y. R., & Fırat, N. C. (2011). Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri, üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17(3), 429-452.
  • Şensoy, S., & Sağsöz, A. (2015). Öğrenci başarısının sınıfların fiziksel koşulları ile ilişkisi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 16(3), 87-104.

ANALYSIS OF EXPECTATION LEVELS OF UNIVERSITY STUDENTS: VAN YÜZÜNCÜ YIL UNIVERSITY FEAS EXAMPLE

Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 64 - 87, 30.03.2024
https://doi.org/10.61964/dade.1445351

Abstract

The purpose of this study is to measure the expectations of Van Yüzüncü Yıl University Faculty of Economics and Administrative Sciences students from the education they receive, the quality of the social-physical environments and to what extent these expectations are met. In this regard, a face-to-face survey was conducted with 136 students. The data obtained were examined using analyses such as reliability analysis, descriptive statistical tests (frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation) and one-way analysis of variance (ANOVA). In conclusion; While the satisfaction levels of the students with their faculties are high, they are partially low with the university, and when the satisfaction levels of the administrative staff are examined, it is seen that the satisfaction levels of the students of the Department of Business Administration and Public Administration are higher than the students of the Department of Economics. On the other hand, the common opinion in all three departments regarding the questions asked about the cultural, artistic and sports activities of the university is; It was concluded that factors such as increasing activities, cafeteria conditions, on-campus transportation facilities, scholarship opportunities provided by the university, health services and language education should be improved.

References

  • Akyüz, H. (2001). Eğitim sosyolojisinin temel kavram ve alanları üzerine bir araştırma. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Butt, B. Z., & Rehman, K. (2010). A study examining the students satisfaction in higher education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 5446-5450. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.888
  • Chiandotto, B., Bini, M., & Bertaccini, B. (2007). Quality assessment of the university educational process: An application of the ECSI model. Effectiveness of university education in Italy: Employability, competences, human capital, 43-54. https://doi.org/10.1007/978-3-7908-1751-5_4
  • Çuhadaroğlu, F. (1989). Üniversite gençliğinde kimlik bocalamaları. Üniversite gençliğinde uyum sorunları sempozyumu bilimsel çalışmaları. Bilkent Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Araştırma Merkezi.
  • Dilşeker, F. (2011). Devlet ve vakıf üniversitelerinde hizmet kalitesi, öğrenci memnuniyeti, imaj, sadakat ve tavsiye etme arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Uşak Üniversitesi.
  • Duke, D. L. (1998). Does it matter where our children learn? Paper presented at the meeting of the national research council of the national academy of sciences and the national academy of engineering. ERIC Document Reproduction Service No. ED 418 578.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H. S., & Şimşek-Bekir, H. (2005). Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Eren, D. (2007). Örgütsel hizmet odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Hathaway, W. E. (1991). Schools for the 21st Century: General specifications. Educational Facility Planner, 29(4), 25-30.
  • Isani, U. A., & Virk, M. L. (2005). Higher education in Pakistan. National Book Foundation.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2017). Türkiye üniversite memnuniyet araştırması: Rapor özeti. Yükseköğretim Dergisi, 7(2), 132-144.
  • Kurt, İ. (2000). Psikolojiden kültüre. İstanbul: Eğitim kitapevi.
  • Özdamar, K. (1997). Paket programlar ve istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Anadolu üniversitesi yayınları.
  • Seren İntepeler, Ş. (2014). Kalite Yönetimi. In Ü. Baykal ve E. Türkmen (Eds.). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, (ss. 308-309). Akademi Basın.
  • Şahin, İ., Zoraloğlu, Y. R., & Fırat, N. C. (2011). Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri, üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17(3), 429-452.
  • Şensoy, S., & Sağsöz, A. (2015). Öğrenci başarısının sınıfların fiziksel koşulları ile ilişkisi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 16(3), 87-104.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum and Teaching in Economics, Business and Management
Journal Section Research Articles
Authors

Süleyman Azad Tunçer 0000-0003-2763-9894

Hamza Kaya

Early Pub Date March 27, 2024
Publication Date March 30, 2024
Submission Date February 29, 2024
Acceptance Date March 23, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Tunçer, S. A., & Kaya, H. (2024). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BEKLENTİ DÜZEYLERİNİN ANALİZİ: VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖRNEĞİ. Dicle Akademi Dergisi, 4(1), 64-87. https://doi.org/10.61964/dade.1445351

26676                                                                                                          26799                                                                                                   26798

Dicle Academy Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.