Research Article
BibTex RIS Cite

Probleme Dayalı Öğrenmenin Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri: Çember ve Daire Örneği

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 231 - 265, 27.07.2024

Abstract

Giriş: Bu araştırmanın amacı probleme dayalı öğrenmenin ortaöğretim öğrencilerinin matematik başarısına etkisini çember ve daire örneği üzerinden incelemektir. Araştırmada ayrıca deney grubu öğrencilerinin sürece ilişkin görüşleri de alınmıştır. Araştırma grubu Türkiye’nin Batı Karadeniz Bölgesi’nin bir ilinde bulunan bir devlet lisesinde öğrenim gören 11. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Deney ve kontrol gruplarının kullanıldığı araştırmada deney grubunda 16 kontrol grubunda 17 öğrenci bulunmaktadır.
Yöntem: Deney grubuna probleme dayalı öğrenme yaklaşımı ile kontrol grubuna ise matematik öğretim programında (Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], 2018) belirtildiği gibi açıklayıcı anlatım yaklaşımının kullanıldığı bir uygulama yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden kontrol gruplu ön test son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak matematik başarı ön testi ve matematik başarı son testi ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi araştırma verilerinin normal dağılım göstermesi nedeniyle parametrik istatistiksel yöntemlerden bağımlı örneklemler t-testi ve bağımsız örneklemler t-testi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın nicel verileri öğrencilerin görüşlerinin alındığı nitel verilerle desteklenmiştir. Nitel veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile edilmiş ve analizinde içerik analizi kullanılmıştır.
Bulgular ve Sonuç: Araştırma sonucunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre çember ve daire konusunda matematik başarıları arttırmada etkili olduğu görülmüştür. Ortaöğretim öğrencilerinin matematik başarılarının artırılmasında probleme dayalı öğrenme yaklaşımının kullanıldığı uygulamaların yapılması önerilebilir.

References

  • Altıntaş, K. (2018). Ortaokul 7. sınıf çember-daire ve çokgenler konularının öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin Van Hiele geometri düşünme düzeylerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi ,Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Altıparmak, K., & Akın, P. (2017). Probleme dayalı öğrenme yönteminin etkililiği üzerine deneysel bir çalışma. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(26), 459-492. https://doi.org/10.14520/adyusbd.292775
  • Altun, M. (2001). İlköğretim 2. kademede matematik öğretimi. (1. Baskı). Alfa Yayıncılık.
  • Alus, M. (2013). Probleme dayalı öğrenme modelinin ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına etkisi. [Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Ameen, K. S., Salawu, S. A., Ajibade, E. A., & Nasrudeen, M. A. (2022). Effects of problem-based instructional strategy on senior school students’ performance in circle theorems. Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Lampung, 10(1), 1-15. http://dx.doi.org/10.23960/mtk/v10i1.pp1-15
  • Anjelina, Z., Usman, U., & Ramli, M. (2021). Students’Metacognitive Ability Mathematical Problem-Solvingthrough the Problem-based Learning Model. Jurnal Didaktik Matematika. LPPM Unsyiah, 8(1), 32-44. https://doi.org/10.24815/jdm.v8i1.19960
  • Ausubel, D. P., & Robinson, F. G. (1969). School Learning: An introduction to educational psychology. Holt, Rinehart & Winston, Inc.
  • Ausubel, D. P. (2000). The acqusition and retention of knowledge: A cognitive view. Kluwer Academic Publisher.
  • Aydoğdu, M. (2020). Doğrusal denklemler ve eşitsizlikler konusunun öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(18), 97-108.
  • Aytaç, U. (2014). Probleme dayalı öğrenmenin Anadolu liseleri matematik dersindeki kümeler konusunda öğrencilerin başarılarına ve davranışlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Ayyıldız, A. (2021). Lineer cebir dersinde çoklu temsil temelli ve probleme dayalı öğretimin öğretmen adaylarının düşünme yapılarına, anlama boyutlarına, akademik başarılarına ve öz-yeterlik algılarına etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Baki, A. (2014). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (5. Baskı). Harf Yayıncılık.
  • Bayraktar, F. (2020). 5. sınıf yüzdeler konusunun probleme dayalı öğretiminin APOS Teorisi ile incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Biber, M. (2012). Duyuşsal özelliklerin probleme dayalı öğrenme sürecinde öğrencilerin matematiksel kazanımlarına etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Boz, H., & Alacapınar, F.G. (2023). Determining the effect of problem-based learnıng on students’ academic achievement ın mathematıcs lessons. International Journal of Quality in Education, 8(1), 11-28.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Deneysel desenler ön test- son test kontrol grubu desen ve veri analizi. Pegem.
  • Büyüköztürk, S., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (15. Baskı). Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (22.baskı). Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (25. baskı). Pegem.
  • Cantürk Günhan, B., & Başer, N. (2008). Probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarına ve başarılarına etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 119-134.
  • Cantürk Günhan, B., & Başer, N. (2009). Probleme dayalı öğrenmeye ilişkin öğrenci, öğretmen ve öğretim üyelerinin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 134-155.
  • Chalis, G. A., & Ariani, Y. (2020). Pengaruh Model Problem Based Learning (PBL) Terhadap Hasil Belajar Pecahan di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Tambusai, 4(3), 2936–2944. https://doi.org/10.31004/jptam.v4i3.794
  • Cui, Z., Ng, O. L., & Jong, M. S. Y. (2023). Integration of Computational Thinking with Mathematical Problem-based Learning. Educational Technology & Society, 26(2), 131-146. https://www.jstor.org/stable/48721001
  • Çakır, S. (2015). 7. Sınıf matematik dersinde çember ve daire konusunun öğretiminde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin motivasyonlarına ve matematik kaygı düzeylerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Çelik, E., & Işık, A. (2021). Cebir öğrenme alanında probleme dayalı işbirlikli öğrenmenin akademik başarıya ve edinilen bilgilerin kalıcılığına etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3) , 736-767. https://doi.org/10.17556/erziefd.828757
  • Çetin, Y., & Mirasyedioğlu, Ş. (2019). Teknoloji destekli probleme dayalı öğretim uygulamalarının matematik başarısına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 13-34. https://doi.org/10.18009/jcer.494907
  • Daniel, L. K. (2003). Problem based learning for teachers, Grades 6-12. Pearson.
  • De Corte, E. (2004). Mainstreams and perspectives in research on learning (mathematics) from instruction. Applied Psychology, 2(53), 279–310.https://doi.org/10.1111/j.1464-0597.2004.00172.x
  • Demir, B. (2011). Probleme Dayalı Öğrenme Modelinin Nümerik Analiz Dersinde Uygulanması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp Eğitim Bilişim Ağı [EBA] (2012). Eba. Eğitim Bilişim Ağı. https://www.eba.gov.tr/
  • Ekaputri, H., & Simanjorang, M. M. (2022). The Effect of Problem-Based Learning Model on Students’ Mathematical Literacy. Interdisciplinary Social Studies, 1(12). https://doi.org/10.55324/iss.v1i12.289
  • Erdoğan, A. F. (2018). İlköğretim 7. Sınıf merkezi eğilim ölçüleri konusunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Eroğlu, A., Aydoğdu, M., & Tutak, T. (2020). Doğrusal denklemler ve eşitsizlikler konusunun öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Electronic Journal of Education Sciences, 9(18) , 97-108.
  • Ersoy, E.(2012). Probleme dayalı öğrenme sürecinde üst düzey bilişsel düşünme becerileri ve duyuşsal kazanımlardaki değişim. [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Ginting, M. S., Lastriani, U., Mahmuzah, R., Kurnia, H., & Aklimawati, A. (2021). The analysis of learning outcomes through problem-based learning model approach on circle materials. Jurnal Serambi Ilmu, 22(1), 110-125. https://doi.org/10.32672/si.v22i1.2747
  • Goni, A. M., Tumurang, H., & Ester, K. (2022). Problem Based Learning (Pbl) Model and Mathematics Learning Outcomes Students. Specialusis Ugdymas, 1(43), 8277-8284.
  • Gonzalez, L. (2019). The problem-based learning model. In 2019 eighth international conference on educational innovation through Technology, 180-183. https://doi.org/10.1109/EITT.2019.00042
  • Harahap, H. H. (2019). Application of Problem Based Learning Models to Students' Mathematical Problem Solving Ability. Journal of Education and Practice, 10(18). https://ssrn.com/abstract=3625387
  • Hatısaru, V. (2008). Probleme dayalı öğrenme yönteminin endüstri meslek lisesi 9.sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Hatısaru, V. (2015). Investigating Student Growth in Problem Based Learning Treatment Mathematics Classs. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(2) , 459-477. https://doi.org/10.21547/jss.256769
  • Hendriana, H., Johanto, T., & Sumarmo, U. (2018). The Role Of Problem-Based Learning To Improve Students’ Mathematical Problem-Solving Ability and Self Confidence. Journal on Mathematics Education. https://doi.org/10.22342/jme.9.2.5394.291-300
  • Hmelo-Silver C. E., & Cindy E. (2004). Problem-Based Learning: What and How Do Students Learn?. Educational Psychology Review, 16 (3), 235-266. https://doi.org/10.1023/B:EDPR.0000034022.16470.f3
  • Hmelo-Silver C. E., & Barrows, H. S. (2006). Goals and Strategies of a Problem-based Learning Facilitator. Interdisciplinary Journal of Problem Based Learning, 1(1), 21 – 39.
  • Hmelo-Silver C. E., & Eberbach C. (2012).Learning theories and problem-based learning. Problem-based learning in clinical education. Springer, 3–17. https://doi.org/10.1007/978-94-007-2515-7_1
  • Hung, W., Jonassen, D. H., & Liu, R. (2008). Problem-based learning. Handbook of research on educational communications and technology, 3(1), 485-506.
  • Jonassen, D. (2011). Supporting problem solving in PBL. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 5(2), 95-119.
  • Kar, T. (2010). Lineer cebirde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarıları, problem çözme becerileri ve yaratıcılıkları üzerine etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kara, A. (2020). Doğrusal denklemler ve eşitsizlikler konusunun öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Karaalioğlu, A. (2016). 7. sınıf oran ve orantı konusunun probleme dayalı öğrenme yaklaşımı ile öğrenci başarı ve kalıcılığına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kim, N. J., Belland, B. R., & Walker, A. E. (2018). Effectiveness of computer-based scaffolding in the context of problem-based learning for STEM education: Bayesian meta-analysis. Educational Psychology Review, 30, 397-429. https://doi.org/10.1007/s10648-017-9419-1
  • Koh, K., & Chapman, O. (2019). Problem-based learning, assessment literacy, mathematics knowledge, and competencies in teacher education. Papers on postsecondary learning and teaching: proceedings of the university of calgary conference on postsecondary learning and teaching, 3, (ss.74-80). https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1302560.pdf
  • Kurt, U. (2021). Probleme dayalı, işbirlikli ve proje tabanlı öğrenme yöntemlerinin öğrencilerin problem çözme becerilerine etkisini inceleyen çalışmaların meta-analizi. [Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Mairing, J. P. (2021). Proving Abstract Algebra Skills with Problem-Based Learning Integrated with Videos and Worksheets. Bolema: Boletim de Educação Matemática, 35, 1000-1015. https://doi.org/10.1590/1980-4415v35n70a20
  • Menten, G. (2019). Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının onuncu sınıflarda geometriye ilişkin akademik başarı, kalıcılık, tutum ve motivasyona etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Migdadi, M.A., & Al-Zu’bi, M.A. (2021). The Effectiveness of Problem-Based Learning in Improving Mathematical Thinking Skills, and Mathematical Problem Solving Ability. Journal of Al-Quds Open University for Educational & Psychological Research & Studies, 12(33), 66–78. https://doi.org/10.33977/1182-012-033-006
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. SAGE Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB ] (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://akademik.adu.edu.tr/ad/egitim/mat/webfolders/Mat_6-8_2009.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB ] (2013). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı. (9, 10, 11. ve 12. sınıflar ). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://bumatematikozelders.com/altsayfa/meb_mufredat/meb_matematik_mufredati_9_10_11_12.sinif.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=343
  • Musal, B., & Miral, S. (2002). Grup dinamikleri: D.E.Ü aktif eğitim çalışmaları eğitim yönlendiricisi kurs kitapçığı. DEÜ Tıp Fakültesi.
  • O’Connor, C., & Michaels, S. (2019). Supporting teachers in taking up productive talk moves: The long road to professional learning at scale. International Journal of Educational Research, 97, 166-175. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2017.11.003
  • Öksüz, C., & Uca, S. (2011). Matematik dersinde probleme dayalı öğrenme üzerine bir örnek olay. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 20-29.
  • Özdil, G. (2011). Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıflarda çevre ve alan kavramı öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi ]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Özgen, K. (2007). Matematik dersinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Özsarı, T. (2009). İlköğretim 4. sınıf öğrencileri üzerinde işbirlikli öğrenmenin matematik başarısı üzerine etkisi probleme dayalı öğrenme ve öğrenci takımları – başarı bölümleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Rézio, S., Andrade, M.P., & Teodoro, M. F. (2022). Problem-BasedLearning and Applied Mathematics. Mathematics 2022, 10, 2862. https://doi.org/10.3390/math10162862
  • Ronis, D. L. (2001). Problem-based learning for math & science: Integrating inquiry and the internet. Corwin Press.
  • Saleh, A., Phillips, T. M., Hmelo-Silver, C. E., Glazewski, K. D., Mott, B. W., & Lester, J. C. (2022). Probleme dayalı bir öğrenme ortamında işbirlikçi sorgulamayı anlamaya yönelik bir öğrenme analitiği yaklaşımı. İngiliz Eğitim Teknolojisi Dergisi, 53(5), 1321-1342. https://doi.org/10.1111/bjet.13198
  • Savery, J. R. (2019). Comparative pedagogical models of problem‐based learning. The Wiley Handbook of problem‐based learning, 81-104. https://doi.org/10.1002/9781119173243.ch4
  • Simatupang, R., Elvis, N. E., & Syahputra, E. (2019). Analysis of Mathematical Problem-Solving Abilities Taught Using Problem-Based Learning. American Journal of Educational Research. Science and Education Publishing Co., Ltd. https://doi.org/10.12691/education-7-11-6
  • Suprihatin, T. (2022). Using Problem-Based Learning to Improve 12th Grade Students’ Learning Outcome of Mathematical Three-Dimension. Interdisciplinary Social Studies, 1(12). https://doi.org/10.55324/iss.v1i12.283
  • Taşoğlu, A. K., & Bakaç, M. (2023). Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 52(238), 855-884. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1086365
  • Tawfik, A. A., & Kolodner, J. L. (2016). Systematizing scaffolding for problem-based learning: A view from case-based reasoning. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 10(1), 6. https://doi.org/10.7771/1541-5015.1608
  • Umay A. (2003). Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik öğretmeye ne kadar hazır olduklarına ilişkin bazı ipuçları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, 194-203.
  • Usta, N. (2013).Probleme dayalı öğrenmenin ortaokul öğrencilerinin matematik başarısına, matematik öz yeterliğine ve problem çözme becerilerine etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Usta, N., & Mirasyedioğlu, Ş. (2017). Problem tabanlı öğrenme yaklaşımı ile matematik öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve öz-yeterliğine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(6), 2263-2282.
  • Uyar, G. (2014). 6. sınıf matematik dersinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısına ve matematiğe ilişkin tutumuna etkisi. [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Uyar, G., & Bal, A. P. (2015). Altıncı sınıf öğrencilerinde probleme dayalı öğrenmenin akademik başarıya etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(4), 361-374. https://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2015.020
  • Uygun, N. (2010). İlköğretim 5.sınıf matematik dersinde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, akademik başarılarına ve kalıcılık düzeylerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Van De Walle, J. A., Karp, K.S. & Bay-Williams, J. M. (2010). Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally. Pearson Education.
  • Wijnia, L., Loyens, S. M., & Rikers, R. M. (2019). The problem‐based learning process: An overview of different models. The Wiley handbook of problem‐based learning, 273-295. https://doi.org/10.1002/9781119173243.ch12
  • Zamir, S., Yang, Z., Wenwu, H., & Sarwar, U. (2023). Assessing the attitude and problem-based learning in mathematics through PLS-SEM modeling. PLoS One, 17(5), e0266363. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0280909
Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 231 - 265, 27.07.2024

Abstract

References

  • Altıntaş, K. (2018). Ortaokul 7. sınıf çember-daire ve çokgenler konularının öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin Van Hiele geometri düşünme düzeylerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi ,Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Altıparmak, K., & Akın, P. (2017). Probleme dayalı öğrenme yönteminin etkililiği üzerine deneysel bir çalışma. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(26), 459-492. https://doi.org/10.14520/adyusbd.292775
  • Altun, M. (2001). İlköğretim 2. kademede matematik öğretimi. (1. Baskı). Alfa Yayıncılık.
  • Alus, M. (2013). Probleme dayalı öğrenme modelinin ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına etkisi. [Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Ameen, K. S., Salawu, S. A., Ajibade, E. A., & Nasrudeen, M. A. (2022). Effects of problem-based instructional strategy on senior school students’ performance in circle theorems. Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Lampung, 10(1), 1-15. http://dx.doi.org/10.23960/mtk/v10i1.pp1-15
  • Anjelina, Z., Usman, U., & Ramli, M. (2021). Students’Metacognitive Ability Mathematical Problem-Solvingthrough the Problem-based Learning Model. Jurnal Didaktik Matematika. LPPM Unsyiah, 8(1), 32-44. https://doi.org/10.24815/jdm.v8i1.19960
  • Ausubel, D. P., & Robinson, F. G. (1969). School Learning: An introduction to educational psychology. Holt, Rinehart & Winston, Inc.
  • Ausubel, D. P. (2000). The acqusition and retention of knowledge: A cognitive view. Kluwer Academic Publisher.
  • Aydoğdu, M. (2020). Doğrusal denklemler ve eşitsizlikler konusunun öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(18), 97-108.
  • Aytaç, U. (2014). Probleme dayalı öğrenmenin Anadolu liseleri matematik dersindeki kümeler konusunda öğrencilerin başarılarına ve davranışlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Ayyıldız, A. (2021). Lineer cebir dersinde çoklu temsil temelli ve probleme dayalı öğretimin öğretmen adaylarının düşünme yapılarına, anlama boyutlarına, akademik başarılarına ve öz-yeterlik algılarına etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Baki, A. (2014). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (5. Baskı). Harf Yayıncılık.
  • Bayraktar, F. (2020). 5. sınıf yüzdeler konusunun probleme dayalı öğretiminin APOS Teorisi ile incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Biber, M. (2012). Duyuşsal özelliklerin probleme dayalı öğrenme sürecinde öğrencilerin matematiksel kazanımlarına etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Boz, H., & Alacapınar, F.G. (2023). Determining the effect of problem-based learnıng on students’ academic achievement ın mathematıcs lessons. International Journal of Quality in Education, 8(1), 11-28.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Deneysel desenler ön test- son test kontrol grubu desen ve veri analizi. Pegem.
  • Büyüköztürk, S., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (15. Baskı). Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (22.baskı). Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (25. baskı). Pegem.
  • Cantürk Günhan, B., & Başer, N. (2008). Probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarına ve başarılarına etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 119-134.
  • Cantürk Günhan, B., & Başer, N. (2009). Probleme dayalı öğrenmeye ilişkin öğrenci, öğretmen ve öğretim üyelerinin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 134-155.
  • Chalis, G. A., & Ariani, Y. (2020). Pengaruh Model Problem Based Learning (PBL) Terhadap Hasil Belajar Pecahan di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Tambusai, 4(3), 2936–2944. https://doi.org/10.31004/jptam.v4i3.794
  • Cui, Z., Ng, O. L., & Jong, M. S. Y. (2023). Integration of Computational Thinking with Mathematical Problem-based Learning. Educational Technology & Society, 26(2), 131-146. https://www.jstor.org/stable/48721001
  • Çakır, S. (2015). 7. Sınıf matematik dersinde çember ve daire konusunun öğretiminde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin motivasyonlarına ve matematik kaygı düzeylerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Çelik, E., & Işık, A. (2021). Cebir öğrenme alanında probleme dayalı işbirlikli öğrenmenin akademik başarıya ve edinilen bilgilerin kalıcılığına etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3) , 736-767. https://doi.org/10.17556/erziefd.828757
  • Çetin, Y., & Mirasyedioğlu, Ş. (2019). Teknoloji destekli probleme dayalı öğretim uygulamalarının matematik başarısına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 13-34. https://doi.org/10.18009/jcer.494907
  • Daniel, L. K. (2003). Problem based learning for teachers, Grades 6-12. Pearson.
  • De Corte, E. (2004). Mainstreams and perspectives in research on learning (mathematics) from instruction. Applied Psychology, 2(53), 279–310.https://doi.org/10.1111/j.1464-0597.2004.00172.x
  • Demir, B. (2011). Probleme Dayalı Öğrenme Modelinin Nümerik Analiz Dersinde Uygulanması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp Eğitim Bilişim Ağı [EBA] (2012). Eba. Eğitim Bilişim Ağı. https://www.eba.gov.tr/
  • Ekaputri, H., & Simanjorang, M. M. (2022). The Effect of Problem-Based Learning Model on Students’ Mathematical Literacy. Interdisciplinary Social Studies, 1(12). https://doi.org/10.55324/iss.v1i12.289
  • Erdoğan, A. F. (2018). İlköğretim 7. Sınıf merkezi eğilim ölçüleri konusunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Eroğlu, A., Aydoğdu, M., & Tutak, T. (2020). Doğrusal denklemler ve eşitsizlikler konusunun öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Electronic Journal of Education Sciences, 9(18) , 97-108.
  • Ersoy, E.(2012). Probleme dayalı öğrenme sürecinde üst düzey bilişsel düşünme becerileri ve duyuşsal kazanımlardaki değişim. [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Ginting, M. S., Lastriani, U., Mahmuzah, R., Kurnia, H., & Aklimawati, A. (2021). The analysis of learning outcomes through problem-based learning model approach on circle materials. Jurnal Serambi Ilmu, 22(1), 110-125. https://doi.org/10.32672/si.v22i1.2747
  • Goni, A. M., Tumurang, H., & Ester, K. (2022). Problem Based Learning (Pbl) Model and Mathematics Learning Outcomes Students. Specialusis Ugdymas, 1(43), 8277-8284.
  • Gonzalez, L. (2019). The problem-based learning model. In 2019 eighth international conference on educational innovation through Technology, 180-183. https://doi.org/10.1109/EITT.2019.00042
  • Harahap, H. H. (2019). Application of Problem Based Learning Models to Students' Mathematical Problem Solving Ability. Journal of Education and Practice, 10(18). https://ssrn.com/abstract=3625387
  • Hatısaru, V. (2008). Probleme dayalı öğrenme yönteminin endüstri meslek lisesi 9.sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Hatısaru, V. (2015). Investigating Student Growth in Problem Based Learning Treatment Mathematics Classs. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(2) , 459-477. https://doi.org/10.21547/jss.256769
  • Hendriana, H., Johanto, T., & Sumarmo, U. (2018). The Role Of Problem-Based Learning To Improve Students’ Mathematical Problem-Solving Ability and Self Confidence. Journal on Mathematics Education. https://doi.org/10.22342/jme.9.2.5394.291-300
  • Hmelo-Silver C. E., & Cindy E. (2004). Problem-Based Learning: What and How Do Students Learn?. Educational Psychology Review, 16 (3), 235-266. https://doi.org/10.1023/B:EDPR.0000034022.16470.f3
  • Hmelo-Silver C. E., & Barrows, H. S. (2006). Goals and Strategies of a Problem-based Learning Facilitator. Interdisciplinary Journal of Problem Based Learning, 1(1), 21 – 39.
  • Hmelo-Silver C. E., & Eberbach C. (2012).Learning theories and problem-based learning. Problem-based learning in clinical education. Springer, 3–17. https://doi.org/10.1007/978-94-007-2515-7_1
  • Hung, W., Jonassen, D. H., & Liu, R. (2008). Problem-based learning. Handbook of research on educational communications and technology, 3(1), 485-506.
  • Jonassen, D. (2011). Supporting problem solving in PBL. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 5(2), 95-119.
  • Kar, T. (2010). Lineer cebirde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarıları, problem çözme becerileri ve yaratıcılıkları üzerine etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kara, A. (2020). Doğrusal denklemler ve eşitsizlikler konusunun öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Karaalioğlu, A. (2016). 7. sınıf oran ve orantı konusunun probleme dayalı öğrenme yaklaşımı ile öğrenci başarı ve kalıcılığına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kim, N. J., Belland, B. R., & Walker, A. E. (2018). Effectiveness of computer-based scaffolding in the context of problem-based learning for STEM education: Bayesian meta-analysis. Educational Psychology Review, 30, 397-429. https://doi.org/10.1007/s10648-017-9419-1
  • Koh, K., & Chapman, O. (2019). Problem-based learning, assessment literacy, mathematics knowledge, and competencies in teacher education. Papers on postsecondary learning and teaching: proceedings of the university of calgary conference on postsecondary learning and teaching, 3, (ss.74-80). https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1302560.pdf
  • Kurt, U. (2021). Probleme dayalı, işbirlikli ve proje tabanlı öğrenme yöntemlerinin öğrencilerin problem çözme becerilerine etkisini inceleyen çalışmaların meta-analizi. [Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Mairing, J. P. (2021). Proving Abstract Algebra Skills with Problem-Based Learning Integrated with Videos and Worksheets. Bolema: Boletim de Educação Matemática, 35, 1000-1015. https://doi.org/10.1590/1980-4415v35n70a20
  • Menten, G. (2019). Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının onuncu sınıflarda geometriye ilişkin akademik başarı, kalıcılık, tutum ve motivasyona etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Migdadi, M.A., & Al-Zu’bi, M.A. (2021). The Effectiveness of Problem-Based Learning in Improving Mathematical Thinking Skills, and Mathematical Problem Solving Ability. Journal of Al-Quds Open University for Educational & Psychological Research & Studies, 12(33), 66–78. https://doi.org/10.33977/1182-012-033-006
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. SAGE Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB ] (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://akademik.adu.edu.tr/ad/egitim/mat/webfolders/Mat_6-8_2009.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB ] (2013). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı. (9, 10, 11. ve 12. sınıflar ). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://bumatematikozelders.com/altsayfa/meb_mufredat/meb_matematik_mufredati_9_10_11_12.sinif.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=343
  • Musal, B., & Miral, S. (2002). Grup dinamikleri: D.E.Ü aktif eğitim çalışmaları eğitim yönlendiricisi kurs kitapçığı. DEÜ Tıp Fakültesi.
  • O’Connor, C., & Michaels, S. (2019). Supporting teachers in taking up productive talk moves: The long road to professional learning at scale. International Journal of Educational Research, 97, 166-175. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2017.11.003
  • Öksüz, C., & Uca, S. (2011). Matematik dersinde probleme dayalı öğrenme üzerine bir örnek olay. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 20-29.
  • Özdil, G. (2011). Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıflarda çevre ve alan kavramı öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi ]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Özgen, K. (2007). Matematik dersinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Özsarı, T. (2009). İlköğretim 4. sınıf öğrencileri üzerinde işbirlikli öğrenmenin matematik başarısı üzerine etkisi probleme dayalı öğrenme ve öğrenci takımları – başarı bölümleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Rézio, S., Andrade, M.P., & Teodoro, M. F. (2022). Problem-BasedLearning and Applied Mathematics. Mathematics 2022, 10, 2862. https://doi.org/10.3390/math10162862
  • Ronis, D. L. (2001). Problem-based learning for math & science: Integrating inquiry and the internet. Corwin Press.
  • Saleh, A., Phillips, T. M., Hmelo-Silver, C. E., Glazewski, K. D., Mott, B. W., & Lester, J. C. (2022). Probleme dayalı bir öğrenme ortamında işbirlikçi sorgulamayı anlamaya yönelik bir öğrenme analitiği yaklaşımı. İngiliz Eğitim Teknolojisi Dergisi, 53(5), 1321-1342. https://doi.org/10.1111/bjet.13198
  • Savery, J. R. (2019). Comparative pedagogical models of problem‐based learning. The Wiley Handbook of problem‐based learning, 81-104. https://doi.org/10.1002/9781119173243.ch4
  • Simatupang, R., Elvis, N. E., & Syahputra, E. (2019). Analysis of Mathematical Problem-Solving Abilities Taught Using Problem-Based Learning. American Journal of Educational Research. Science and Education Publishing Co., Ltd. https://doi.org/10.12691/education-7-11-6
  • Suprihatin, T. (2022). Using Problem-Based Learning to Improve 12th Grade Students’ Learning Outcome of Mathematical Three-Dimension. Interdisciplinary Social Studies, 1(12). https://doi.org/10.55324/iss.v1i12.283
  • Taşoğlu, A. K., & Bakaç, M. (2023). Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 52(238), 855-884. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1086365
  • Tawfik, A. A., & Kolodner, J. L. (2016). Systematizing scaffolding for problem-based learning: A view from case-based reasoning. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 10(1), 6. https://doi.org/10.7771/1541-5015.1608
  • Umay A. (2003). Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik öğretmeye ne kadar hazır olduklarına ilişkin bazı ipuçları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, 194-203.
  • Usta, N. (2013).Probleme dayalı öğrenmenin ortaokul öğrencilerinin matematik başarısına, matematik öz yeterliğine ve problem çözme becerilerine etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Usta, N., & Mirasyedioğlu, Ş. (2017). Problem tabanlı öğrenme yaklaşımı ile matematik öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve öz-yeterliğine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(6), 2263-2282.
  • Uyar, G. (2014). 6. sınıf matematik dersinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısına ve matematiğe ilişkin tutumuna etkisi. [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Uyar, G., & Bal, A. P. (2015). Altıncı sınıf öğrencilerinde probleme dayalı öğrenmenin akademik başarıya etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(4), 361-374. https://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2015.020
  • Uygun, N. (2010). İlköğretim 5.sınıf matematik dersinde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, akademik başarılarına ve kalıcılık düzeylerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Van De Walle, J. A., Karp, K.S. & Bay-Williams, J. M. (2010). Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally. Pearson Education.
  • Wijnia, L., Loyens, S. M., & Rikers, R. M. (2019). The problem‐based learning process: An overview of different models. The Wiley handbook of problem‐based learning, 273-295. https://doi.org/10.1002/9781119173243.ch12
  • Zamir, S., Yang, Z., Wenwu, H., & Sarwar, U. (2023). Assessing the attitude and problem-based learning in mathematics through PLS-SEM modeling. PLoS One, 17(5), e0266363. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0280909
There are 81 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Mathematics Education
Journal Section Makaleler
Authors

Alev Altun 0009-0009-3494-2091

Neslihan Usta 0000-0003-2662-1975

Publication Date July 27, 2024
Submission Date January 27, 2024
Acceptance Date May 9, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Altun, A., & Usta, N. (2024). Probleme Dayalı Öğrenmenin Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri: Çember ve Daire Örneği. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 231-265.
AMA Altun A, Usta N. Probleme Dayalı Öğrenmenin Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri: Çember ve Daire Örneği. debder. July 2024;8(1):231-265.
Chicago Altun, Alev, and Neslihan Usta. “Probleme Dayalı Öğrenmenin Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi Ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri: Çember Ve Daire Örneği”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8, no. 1 (July 2024): 231-65.
EndNote Altun A, Usta N (July 1, 2024) Probleme Dayalı Öğrenmenin Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri: Çember ve Daire Örneği. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8 1 231–265.
IEEE A. Altun and N. Usta, “Probleme Dayalı Öğrenmenin Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri: Çember ve Daire Örneği”, debder, vol. 8, no. 1, pp. 231–265, 2024.
ISNAD Altun, Alev - Usta, Neslihan. “Probleme Dayalı Öğrenmenin Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi Ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri: Çember Ve Daire Örneği”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8/1 (July 2024), 231-265.
JAMA Altun A, Usta N. Probleme Dayalı Öğrenmenin Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri: Çember ve Daire Örneği. debder. 2024;8:231–265.
MLA Altun, Alev and Neslihan Usta. “Probleme Dayalı Öğrenmenin Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi Ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri: Çember Ve Daire Örneği”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 8, no. 1, 2024, pp. 231-65.
Vancouver Altun A, Usta N. Probleme Dayalı Öğrenmenin Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri: Çember ve Daire Örneği. debder. 2024;8(1):231-65.