Bu çalışma 4-DOF yarım araç dinamik fiziksel modeli kullanarak oluşturulmuş demiryolu aracı ve basit mesnetli sınır şartlarına sahip Euler-Bernoulli kirişinde meydana gelen aşırı titreşimleri problem formülasyonunu etkileyen bazı sınırlamalar dikkate alarak incelemektedir. Pasif süspansiyon sistemleri gibi geleneksel süspansiyon sistemleri dışında, bu aşırı titreşimleri azaltmak için, demiryolu boji vagonunun birincil süspansiyon sistemine aktif bir süspansiyon sistemi tasarlanmış ve eklenmiştir. Daha sonra bu aktif süspansiyon sistemlerini kontrol etmek için PID ve SMC tabanlı bir kontrol algoritması düşünülmüştür. Demiryolu boji vagonu ve esnek Euler-Bernoulli köprü kirişinin birleşik hareket denklemi, aktif süspansiyon sistemi ile zaman alanında Hamilton prensibi ile elde edilmiştir. Son olarak, PID ve SMC algoritması ile aktif süspansiyon sisteminin bu aşırı titreşimler üzerindeki etkisini göstermek için bir bilgisayar simülasyonu uygulanmış ve sonuçlar karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Sonuç olarak, maksimum demiryolu aracı boji düşey yer değiştirmesi ve düşey ivme önemli ölçüde azaltılmıştır.
This study analyzes excessive vibrations that occurred on the railway vehicle bogie with the computer simulation of a 4-DOF half car railway bogie dynamic physical model and Euler-Bernoulli flexible bridge beam with the simply supported boundary conditions has been introduced considering some limitations which affect problem formulation. To reduce these excessive vibrations other than conventional suspension systems such as passive one, an active suspension system has been designed and attached to the primary suspension system of the railway bogie car. Then, to control these active suspension systems, a control algorithm based on PID and SMC is considered. The coupled equation of motion of the railway bogie car and flexible Euler-Bernoulli bridge beam is obtained by Hamilton’s principle in the time domain with the active suspension system. Finally, to demonstrate the effect of the active suspension system with the PID and SMC algorithm upon these excessive vibrations, a computer simulation has been implemented, and the results are presented comparatively. Consequently, the maximum railway vehicle bogie vertical displacement and vertical acceleration have been significantly reduced.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2021 |
Submission Date | May 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 14 |