Demiryolu havai hat elektrifikasyonu pantograf cihazı ile katener hatlara sürekli olarak enerji sağlamaktadır. Pantograf ve seyir teli etkileşimi, havai hat dinamiklerinin incelenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Havai hat bileşenleri yüksek hızda seyreden trenler nedeniyle dalgalı temas kuvvetlerine maruz kalırlar. Bu sebeple kontak teli/pantograf etkileşimi kontak tellerinin ve pantograf karbon çubuklarının çalışma ömrünün tahmin edilmesinde önem arzetmektedir. Bu çalışma, Avrupa'da kullanılan bir dizi standart havai hat tasarımında, Series 1, Sicat S1.0, Sicat H1.0, Re250 ve EAC 350, temas kuvveti ve seyir teli gerilim/gerinim ilişkisini sonlu elemanlar yöntemiyle incelemektedir. Elde edilen sonuçlar ön gerilim, hat uzunluğu, temas teli malzemesinin çeşidi ve gerilim-temas kuvveti arasında bir ilişki kurmaktadır. Pantograf temas kuvvetinin seyir telinde oluşturduğu eğilme etkisini anlamak, ana hatlardaki potansiyel arızaların önceden tahmin edilmesine katkıda bulunacak ve çeşitli havai hat tasarım parametrelerinin güvenilirliğinin belirlenmesinde önemli bir rol oynayacaktır.
Railway overhead line electrification (OLE) is used for providing continuous power to the trains throughout catenary wires and the current collector device of the pantograph. The interaction of contact force exerted by the pantograph and contact wire is an important topic in regulating OLE dynamics. OLE components are subjected to fluctuating contact forces due to the trains running with high speed, therefore, it is important to estimate service life of contact wires and pantograph carbon collectors by considering contact wire/pantograph interference. This study performs a number of contact force and stress/strain analysis of standard OLE designs used in Europe, Series 1, Sicat S1.0, Sicat H1.0, Re250 and EAC 350, with finite element method. The results establish a link between stress levels and contact force in the contact lines depending on the design parameters of contact wire type, pretension, span-length, and contact wire material. Understanding the bending of the contact wire due to the contact force will help to predict potential failures in mainlines and extend our knowledge of safety and reliability of various OLE design parameters.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2023 |
Submission Date | May 10, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 18 |