BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU İDARELERİNDE İÇ DENETİM FAALİYETİNİN YÖNETİMİ

Yıl 2010, Sayı: 4, 88 - 92, 13.07.2016

Öz

İç denetim faaliyetinin yönetimi konusunda, Uluslararası İç Denetim Standartları, 5018 sayılı Kanun ve İç Denetim Koordinasyon Kurulu tarafından düzenlenen üçüncül düzey mevzuatta esası ilgilendiren bir farklılık söz konusu değildir. Ancak, İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin bu konuyu içeren 13 üncü maddesi, hem Kanunun ilgili hükmü, hem Uluslararası İç Denetim Standartları, hem de Kamu İç Denetim Standartları ile çelişmektedir.
Bu çalışma ile, İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin, iç denetim faaliyetinin yönetimi konusunda, uygulamada neden olduğu yanlış anlamaların giderilmesi amaçlanmaktadır. Kanaatimizce, Uluslararası İç Denetim Standartları,
5018 sayılı Kanunun 63 üncü maddesi ve üçüncül düzey mevzuattan yola çıkılarak, iç denetim faaliyeti yürütülen her kamu idaresinde, iç denetçi sayısı bir bile olsa, iç denetim biriminin oluşturulması, faaliyetin olmazsa olmaz koşullarından biridir.

Kaynakça

  • İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yö- netmelik (12.07.2006 tarih, 26226 sayılı T.C. Resmi Gazete).
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetçileri Meslek Ahlak Kuralları, Ankara, 2006.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetim Bi- rim Yönergesi, Ankara, 2007.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetimin- de Risk Değerlendirme Rehberi, Ankara, 2007.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetim Ra- porlama Standartları, Ankara, 2007.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetim Planı ve Programı Hazırlama Rehberi, Ankara, 2007.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetim Rehberi, Ankara, 2007.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetim Standartları, Ankara, 2006.
  • Türkiye İç Denetim Enstitüsü, Uluslararası İç Denetim Standartları Mesleki Uygulama Çerçevesi, İstanbul.
  • 1 Sıra Numaralı İç Denetçi Atamalarında Uyulacak Esas ve Usuller Hakkında Tebliğ (30.12.2006 tarih, 26392 sayılı T.C. Resmi Gazete).
  • 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu (24.12.2003 tarih, 25326 sayılı T.C. Resmi Gazete).
  • 5436 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde De- ğişiklik Yapılması Hakkında Kanun (24.12.2005 tarih, 26033 sayılı T.C. Resmi Gazete).
Yıl 2010, Sayı: 4, 88 - 92, 13.07.2016

Öz

Kaynakça

  • İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yö- netmelik (12.07.2006 tarih, 26226 sayılı T.C. Resmi Gazete).
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetçileri Meslek Ahlak Kuralları, Ankara, 2006.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetim Bi- rim Yönergesi, Ankara, 2007.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetimin- de Risk Değerlendirme Rehberi, Ankara, 2007.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetim Ra- porlama Standartları, Ankara, 2007.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetim Planı ve Programı Hazırlama Rehberi, Ankara, 2007.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetim Rehberi, Ankara, 2007.
  • İç Denetim Koordinasyon Kurulu, Kamu İç Denetim Standartları, Ankara, 2006.
  • Türkiye İç Denetim Enstitüsü, Uluslararası İç Denetim Standartları Mesleki Uygulama Çerçevesi, İstanbul.
  • 1 Sıra Numaralı İç Denetçi Atamalarında Uyulacak Esas ve Usuller Hakkında Tebliğ (30.12.2006 tarih, 26392 sayılı T.C. Resmi Gazete).
  • 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu (24.12.2003 tarih, 25326 sayılı T.C. Resmi Gazete).
  • 5436 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde De- ğişiklik Yapılması Hakkında Kanun (24.12.2005 tarih, 26033 sayılı T.C. Resmi Gazete).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47RH99ER
Bölüm Makale
Yazarlar

Faruk Uysal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Uysal, F. (2016). KAMU İDARELERİNDE İÇ DENETİM FAALİYETİNİN YÖNETİMİ. Denetişim(4), 88-92.

TR Dizin'de yer alan Denetişim dergisi yayımladığı çalışmalarla; alanındaki profesyoneller, akademisyenler ve düzenleyiciler arasında etkili bir iletişim ağı kurarak, etkin bir denetim ve yönetim sistemine ulaşma yolculuğunda önemli mesafelerin kat edilmesine katkı sağlamaktadır.